ماشین جنگی رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه

7:30 - 10 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۸۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ماشین جنگی رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه
ماشین جنگی رژیم صهیونیستی تقریبا ۱۷ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده و ده‌ها هزار کودک دیگر را یتیم کرده است.

خبرگزاری میزان – مقام‌های محلی در غزه می‌گویند که رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ نسل‌کشی خود علیه نوار غزه در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲)، حدود ۱۷ هزار کودک را به شهادت رسانده است.

اسماعیل الثوابته، رئیس دفتر رسانه‌ای غزه، گفت که از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون دست‌کم ۱۶ هزار و ۸۵۹ کودک، ازجمله ۱۷۱ نوزاد از سوی ماشین جنگی رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: اکنون حدود ۲۵ هزار و ۹۷۳ کودک فلسطینی به دلیل حمله‌های رژیم صهیونیستی یک یا هر ۲ والدین خود را از دست داده‌اند. 

جنگ رژیم صهیونیستی در غزه اثری غیرقابل تحمل بر روی کودکان این منطقه برجای گذاشته و این کودکان در صورت زنده ماندن، با چالش‌هایی را برای باقی عمر خود مواجه هستند. 

ماشین جنگی رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه

 

کودکان معلول، نتیجه حمله‌های رژیم صهیونیستی

محاصره و بمباران تقریبا یک‌ساله غزه از سوی رژیم صهیونیستی، به‌ویژه برای کودکان فاجعه‌بار بوده است. 

پیش از جنگ، نزدیک به ۱۰۰ هزار کودک در غزه دارای معلولیت بودند؛ از آن زمان تاکنون هزاران کودک دیگر مجروح شده و دچار معلولیت دائمی شده‌اند.

به‌گفته سازمان دیده‌بان حقوق بشر، هیچ کجای غزه امن نیست؛ اما برای بسیاری از کودکان دارای معلولیت و خانواده‌های آن‌ها، حتی فرار از حمله‌ها بسیار دشوار است.

بسیاری از کودکان نیز با موانع جدی برای دسترسی به خدمات ضروری برای سلامتی و بقای خود ازجمله غذا، آب، وسایل کمکی و درمان و مراقبت‌های بهداشتی بسیار مورد نیاز مواجه هستند.

ماشین جنگی رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه

یک گزارش تازه نشان می‌دهد که استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های انفجاری در سراسر غزه باعث تلفات گسترده کودکان ازجمله جراحت‌های جدی و معلولیت‌های دائمی می‌شود. 

Save the Children در ژانویه (دی/بهمن ۱۴۰۲) تخمین زده بود که هر روز بیش از ۱۰ کودک در غزه دست‌کم یک عضو خود را از دست می‌دهند. 

بسیاری از کودکان دارای معلولیت همچنین به وسایل کمکی مانند ویلچر و اندام‌های مصنوعی که بر تحرک، رشد و حتی توانایی فرار از حمله‌ها تاثیر می‌گذارد، دسترسی ندارند. 

مواجهه بیش از ۵۰ هزار کودک در غزه با سوءتغذیه حاد

یونیسف پیش‌تر در ماه سپتامبر (شهریور/مهر)، گزارش کرده بود که بیش از ۵۰ هزار کودک فلسطینی در غزه از سوءتغذیه حاد به دلیل جنگ ادامه‌دار رژیم صهیونیستی رنج می‌برند.

ویکتور آگوایو، مدیر تغذیه و توسعه کودکان یونیسف، گفت: ما تخمین می‌زنیم که بیش از ۵۰ هزار کودک از سوءتغذیه حاد رنج م برند و برای نجات زندگی خود به درمان نیاز دارند.

اظهارات آگوایو درپی هشدار‌های آژانس‌های غذایی سازمان ملل، فائو و برنامه جهانی مطرح شده که وضعیت غزه را یکی از شدیدترین بحران‌های غذایی و تغذیه‌ای در تاریخ خوانده‌اند.

ماشین جنگی رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه

وی تاکید کرد: به یاد داشته باشیم که نزدیک به نیمی از جمعیت غزه که از این ویرانی رنج می‌برند، کودکان هستند.

مدیر تغذیه و توسعه کودکان یونیسف با اشاره به سفر اخیر خود به غزه، گفت: من دیدم که چگونه ماه‌ها جنگ علیه غیرنظامیان و محدودیت‌های شدید برای واکنش بشردوستانه به فروپاشی سیستم‌های غذایی، بهداشتی و حفاظتی و پیامد‌های فاجعه‌باری برای تغذیه کودکان منجر شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *