گفت‌وگو|

سفیر پیشین ایران در لبنان: حزب‌الله سازمانی مستحکم و ریشه‌دار است/ راه مقاومت ادامه دارد

7:45 - 09 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۶۸۸
سفیر پیشین ایران در لبنان: حزب‌الله سازمانی مستحکم و ریشه‌دار است/ راه مقاومت ادامه دارد
سفیر پیشین ایران در لبنان با بیان اینکه حزب‌الله سازمانی مردمی و ریشه‌دار است، گفت که این سازمان با چند ترور متوقف نخواهد شد و راه مقاومت ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری میزانرژیم صهیونیستی در روز جمعه گذشته و در ادامه تجاوز‌های خود به خاک لبنان، ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و گزارش داد که دبیرکل حزب‌الله هدف این عملیات بوده است.

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای در روز شنبه، شهادت سیدحسن نصرالله را درپی این حمله رژیم صهیونیستی تایید کرد.

رژیم صهیونیستی به دنبال شعله‌ور کردن جنگ

درهمین رابطه احمد دستمالچیان، سفیر پیشین ایران در لبنان در گفت‌وگو با میزان ضمن اشاره به تحولات اخیر در لبنان، گفت: چیزی که رژیم صهیونیستی و به‌ویژه شخص نتانیاهو در حال دنبال کردن آن است، شعله‌ور کردن آتش جنگ و بحران با این هدف است که در راس کار بماند.

کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر اینکه حیات سیاسی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ، بحران و خون‌ریزی است، اظهار کرد: نتانیاهو می‌داند که اگر به آتش‌بس تن دهد به دلیل ارتکاب جرایم سنگین، گرفتار می‌شود و از طرف دیگر هم، چون رژیم صهیونیستی یک رژیم شکست‌خورده است قصد دارد سایرین را هم به این گرداب هولناک بکشاند و کل منطقه را درگیر آتش و خون کند و اگر بتواند آمریکا را هم به حمایت از خود مستقیم وارد جنگ کند.

به گفته وی، بنابراین تمام حرکاتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد و از خطوط قرمز عبور می‌کند برای این است که این راهبرد محقق شود.

دستمالچیان با بیان اینکه ترور شهید هنیه نیز در تهران و هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق در همین راستا بود، بیان کرد: امروز هم ترور شهید سیدحسن نصرالله در همین راستاست و رژیم صهیونیستی می‌خواهد جنگی فراگیر را راه بیندازد که همه منطقه در آن درگیر شود.

آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی در جنگ فرسایشی

کارشناس مسائل منطقه با یادآوری اینکه مقاومت راهبرد‌های خود را دارد، تصریح کرد: مقاومت در یک جنگ فرسایشی در یک سال اخیر مدیریت بحران کرده است.

سفیر پیشین ایران در لبنان، می‌گوید: رژیم صهیونیستی در جنگ فرسایشی بسیار آسیب‌‎پذیر است.

وی با اشاره به اینکه مقاومت، رژیم صهیونیستی را در فلسطین دچار یک جنون کرده، بیان کرد: به همین دلیل است که رژیم صهیونیستی در حال دست‌زدن به اینگونه اعمال است و از طرف دیگر شخص نتانیاهو در سازمان ملل گفته که رژیم صهیونیستی در حال انجام جنگ بقاست.

دستمالچیان، ادامه داد: به‌کارگیری این واژه از طرف فردی مانند نتانیاهو بسیار مهم و به این معناست که این رژیم در حال انجام جنگ مرگ و حیات است و این نشان‌دهنده عمق فاجعه برای رژیم صهیونیستی است و این رژیم باید بداند که درچه وضعیتی است.

حزب‌الله؛ سازمانی مستحکم و ریشه‌دار

سفیر پیشین ایران در لبنان، تاکید کرد: آن چیزی که بسیار بااهمیت است و در کلام مقام معظم رهبری نیز چندین بار تکرار شده این است که  حزب‌الله لبنان یک سازمان محکم و ریشه‌‎دار و مردمی است که پایه‌های آن بر روی دوش مردم است و این مردم هستند که پشتیبان اصلی حزب‌الله در لبنان هستند.

وی با بیان اینکه در روز‌های آینده شاهد خواهیم بود که چه مراسم باشکوهی برای تشییع پیکر سیدحسن نصرالله برگزار خواهد شد، اضافه کرد: سیدحسن نصرالله تنها در لبنان از حمایت مردمی برخوردار نبود و کل جهان عرب و جهان اسلام حامی او هستند.

کارشناس مسائل غرب آسیا، گفت: کلیپی که از مجلس عراق در هنگام اعلام خبر شهادت سیدحسن نصرالله پخش شد و گریه‌هایی که نمایندگان کردند نشان‎دهنده عمق نفوذ معنوی حزب‌الله در جهان عرب و جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه تشکیلات حزب‌الله محکم است، تاکید کرد: حزب‌الله با چند‌ ترور با توجه به اینکه یک جریان اعتقادی و مردمی است، آسیب نخواهد دید و بلافاصله این فرماندهان و رهبران جایگزین می‌شوند.

پاسخ قطعی حزب‌الله و محور مقاومت به ترور سیدحسن نصرالله

وی درباره پاسخ مقاومت لبنان به ترور سیدحسن نصرالله، بیان کرد: حزب‌الله و محور مقاومت بدون شک پس از اینکه از موضوع تشییع و تدفین شهید سیدحسن نصرالله و یارانش فارغ شوند حتما در عملیات منسجم و دقیق و حساب‎شده برنامه‌های خود را ادامه خواهند داد و ضربات سنگینی را به رژیم صهیونیستی وارد خواهند کرد و ضرباتی کوبنده‌تر از گذشته بر پیکر رژیم صهیونیستی وارد خواهد شد.

راه مقاومت ادامه دارد

دستمالچیان با بیان اینکه مقاومت ادامه دارد، گفت: بنا نیست که مسیر تحولات آسیب ببیند و این جریان یک جریان اعتقادی است و پرشورتر از گذشته در میدان حاضر خواهد شد.

وی با اشاره به نقش آمریکا در جنایت‌های رژیم صهیونیستی، بیان کرد: آمریکا بمب‌هایی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده، جنگنده‌های اف-۳۵، بمب‌های سنگرشکن و... همگی تسلیحات آمریکا هستند؛ آمریکا مستقیم در جنایت صهیونیست‌ها شریک است و دست آمریکا چه در غزه و چه در لبنان به خون این مظلومان آلوده است.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه آمریکا باید در برابر افکار عمومی پاسخگو باشد، عنوان کرد: آمریکا باید در قبال این جنایت‌های بی‌چون‌ و چرای رژیم صهیونیستی پاسخگو باشد، اگر حمایت‌های آمریکا نبود رژیم صهیونیستی نمی‌توانست حتی این جنایت اخیر را انجام دهد.

دستمالچیان درباره جایگاه سیدحسن نصرالله در میان مردم لبنان، بیان کرد: اولا سیدحسن از خانواده‌ای بود که از قشر ضعیف جامعه بودند و وی از نهاد مردم بلند شده بود، درد مردم را می‌دانست و چون خودش زجرکشیده بود درد و فقر مردم را با پوست و گوشت خود لمس می‌کرد.

سفیر پیشین ایران، سیدحسن نصرالله را فردی عالم و اهل تحلیل توصیف کرد و گفت: دبیرکل حزب‌الله تیزبینی دقیق نسبت به تحولات منطقه داشت و تحولات را به خوبی تحلیل و پیش‌بینی می‌کرد.


انتهای پیام/


برچسب ها: سید حسن نصرالله

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *