معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی: عزم جدی دستگاه قضایی برای رفع موانع بخش تولید است

13:23 - 08 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۶۷۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی: عزم جدی دستگاه قضایی برای رفع موانع بخش تولید است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی از عزم جدی دستگاه قضایی برای رفع موانع بخش تولید خبر داد و گفت: بوروکراسی‌های غیرضروری مانع تسریع و پیشبرد اهداف امور، باید رفع و حذف شوند.

خبرگزاری میزان- احمد موقری در جلسه بررسی چالش‌ها و موانع ثبت و ترخیص کالا و ارائه راهکار‌های پیشگیرانه از جرایم مرتبط با گمرک از عزم جدی دستگاه قضایی برای رفع موانع بخش‌های تولیدی کشور خبر داد و اظهار کرد: فرآیندها و بوروکراسی‌های غیرضروری مانع تسریع و پیشبرد اهداف امور، باید رفع و حذف شود.

وی با تاکید بر اینکه باید امور در چارچوب قانون تنظیم شود، گفت: اگر احساس می‌شود در راستای تسریع امور نیازمند اصلاحاتی در مقررات است دستگاه قضایی آماده ورود به موضوع است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به برخی موانع پیش روی گمرکات، یادآور شد: پیچیدگی و بوروکراسی دست و پاگیر ترخیص کالا، از عوامل اساسی طولانی شدن زمان ترخیص و رسوب کالا‌ها در انبار‌های مجموعه است.

وی افزود: طولانی شدن ترخیص کالا‌ها علاوه بر اشغال فضای انبار‌های گمرک، وارد کنندگان را به جهت رکود و هدررفت سرمایه، دچار دلسردی می‌کند.

احمد موقری، از دیگر چالش‌های رسوب کالا در انبار‌ها را از دست رفتن ارزش واقعی کالا در طول زمان عنوان و تصریح کرد: قوه قضاییه امسال رسیدگی و رفع چالش‌های صادرات و واردات و همچنین ترخیص به موقع کالا‌های مجاز را در دستور کار دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از عوامل رسوب کالا‌ها در انبار‌های گمرک توجیه نبودن واردکنندگان است، اظهار کرد: وارد کنندگان باید توجیه باشند که هر نوع کالایی قابلیت ترخیص و ورود به بازار را ندارد و نباید اقدام به ورود این قبیل کالا‌ها شود.

گفتنی است؛ در متن این جلسه حاضرین ضمن ارائه گزارش فعالیت و همچنین چالش‌های پیش روی حوزه‌های مسئولیت خود، نظرات و پیشنهادات ارائه شده در راستای بهبود امور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *