رئیس کل دادگستری یزد: وکلا و کارشناسان در ایجاد بهینه دادگاه صلح همکاری و مشارکت کنند

13:15 - 08 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۶۶۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری یزد: وکلا و کارشناسان در ایجاد بهینه دادگاه صلح همکاری و مشارکت کنند
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: ایجاد بهینه دادگاه صلح نیازمند همکاری و مشا‌رکت همه ارکان و اجزای عدلیه اعم از قضات، وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه است.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلیمن حسین طهماسبی در نشست با مدیران و مسئولین نهاد‌های همکار در قوه قضاییه، اظهار کرد: عدم شناخت از صلاحیت‌ها و اشراف نداشتن به مبانی دادگاه‌های صلح باعث شده بعض شهروندان پس از ثبت دادخواست و مطلع شدن از مرجع صالح، نسبت به استرداد دادخواست اقدام کنند؛ این امر هم هزینه بلاوجه برای خودشان داشته هم آمار ورودی را افزایش می‌دهد و در مجموع نشان می‌دهد میزان آگاهی و دانش عمومی نسبت به دادگاه‌های صلح به شکل معناداری پایین است.

وی بر لزوم ارتقای اشراف حقوقی و قضایی اعضا کانون‌ها و مراکز وکلا و کارشناسان در مورد دادگاه‌های صلح تأکید و بیان کرد: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با موضوع دادگاه‌های صلح می‌تواند انگیزه اعضا را جهت تحقیق و پژوهش در این موضوع بالا ببرد.

رئیس کل دادگستری یزد با اشاره به استفاده از قضات با دانش و علاقه‌مند و فراهم سازی محیط فیزیکی مناسب در استان یزد برای راه‌اندازی دادگاه‌های صلح، گفت: تلاش شده تا ضمن تسهیل دسترسی مردم به این دادگاه‌ها فضای شروع اجرای این قانون در استان به بهترین شکل ممکن پیش‌بینی شود.

وی ضمن استقبال از نقد‌های منطقی، منصفانه و دارای پیشنهاد در رابطه با دادگاه‌های صلح، تصریح کرد: باید اجرای محکم، با دقت و خلل‌ناپذیر این قانون در دستور کار باشد، اما در کنار اجرای آن، نقد‌ها و پیشنهادات سازنده نیز با هدف گره‌گشایی از امور مردم و تعالی بیشتر این دادگاه ارائه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی ادامه داد: برگزاری نشست‌های علمی و ایجاد محیطی مناسب برای بحث و تبادل نظر در خصوص موانع و مشکلات اجرای قانون دادگاه‌های صلح نیز می‌تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگاه های صلح

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *