واکنش نمایندگان مجلس به ترور شهید سیدحسن نصرالله؛ رژیم صهیونیستی بداند در دریای خون غرق خواهد شد

10:46 - 08 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۶۱۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
واکنش نمایندگان مجلس به ترور شهید سیدحسن نصرالله؛ رژیم صهیونیستی بداند در دریای خون غرق خواهد شد
نمایندگان مجلس در صحن علنی امروز مجلس طی سخنانی نسبت به ترور شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان واکنش نشان دادند.

خبرگزاری میزان - علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها و شهادت سید الشهدای مقاومت سید حسن نصرالله، گفت: شهادت علامه مجاهد و سید مقاوم و شجاع سید حسن نصرالله را به محضر مقام معظم رهبری و مجاهدان و مردم تبریک و تسلیت می‌گویم.

وی افزود: این اقدام نشانگر ضعف جنایتکاران صهیونیست است که حیات خود را در خونریزی و دریای خون می‌دانند.

سلیمی تاکید کرد: این رژیم بداند در این دریای خون غرق خواهد شد و آمریکا که دستش در این جنایت هولناک هویدا است بداند مقاومت یک تفکر است و با حذف مجاهدان و شهادت آن‌ها نمی‌توان تفکر را از بین برد. فان حزب الله هم الغالبون

روح الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس ضمن محکومیت جنایت اخیر صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن فرمانده شجاع حزب الله لبنان، گفت: مقاومت اسلامی لبنان و سایر ارکان مقاومت می‌دانند چگونه تقاص خون این شهید بزرگوار را بگیرند و ما هم در کشور می‌خواهیم به طور جدی و بدون حاشیه و در عمل پاسخ این رژیم سفاک داده شود تا توهم برتری این رژیم از بین برود و با نابودی این جرسومه فساد زنان و کودکان به آرامش برسند.

رحمت الله نوروزی با محکومیت ترور سید حسن نصرالله، گفت: ایشان مهره‌ای ارزشمند برای جهان اسلام بود که جان خود را برای دفاع از ارزش‌های اسلامی تقدیم کرد.

وی ادامه داد: ان شاءالله با اراده خداوند رژیم پلید صهیونیستی و آمریکا و سگ‌های هاری که دم از حقوق بشر می‌زنند منکوب خواهند شد و خون سردار سلیمانی، فخری زاده، تهرانی مقدم‌ها و سایر شهدا ریشه این رژیم جعلی را می‌خشکاند.

حسینعلی حاجی دلیگانی یکی دیگر از نمایندگان در ابتدای صحبت‌های خود در جلسه علنی امروز مجلس با تاکید بر تداوم راه مقاومت، گفت: اگر در سال ۶۱ هجری یزید پیروز شد امروز نیز باند تروریست و اشغالگر و کودک کش صهیونیست پیروز می‌شود.

وی افزود: اگر شهید سید عباس موسوی را از ما گرفتند سید حسن نصرالله جای او را با قدرت گرفت و قطعا دبیرکل بعدی نیز قوی‌تر و راسخ‌تر به مبارزه با باند تبهکار حاکم در سرزمین‌های اشغالی ادامه خواهد داد.

احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده نیز تصریح کرد: اسرائیل کودک کش و قاتل عاقبت طبق فرمایش رهبری نظام نابود خواهد شد.

مهرداد لاهوتی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله گفت: امیدوارم این جنایت وحشتناک اتحادی را در میان تمامی مسلمانان جهان بر علیه رژیم آدم کش صهیونیستی ایجاد کند.

جلیل میرمحمدی میبدی نیز شهادت سید مقاومت سردار سیدحسن نصرالله را تسلیت گفته و تاکید کرد: دیپلماسی دولت باید جدی‌تر و قوی‌تر در میدان باشد و همه ساز و کار‌هایی که در جهان اسلام وجود دارد را پای کار بیاورد و اجازه ندهد این خوی درندگی رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کرده و سرداران دیگر ما را از ما بگیرد. از سوی دیگر دیپلماسی قوه مقننه نیز همراه با قوه مجری و همراه با سایر ارکان نظام باید پای کار آمده و همه جهان اسلام را برای مقابله با رژیم کودک کش بسیج کنند.

محمدرضا صباغیبان بافقی نیز ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله عنوان کرد: این اسطوره مقاومت و جهاد در عصر کنونی راهش ادامه پیدا خواهد کرد و یقین داریم وعده خدا راست بوده شکست این رژیم در برابر جهانیان باعظمت خداوند اتفاق خواهد افتاد. شکست و نابودی ظالم وعده خداوند بوده و در طول تاریخ تجربه شده است.

سلمان اسحاقی نیز در تذکر خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید مقاومت افزود: اعتقاد داریم تدبیر حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری که برآمده از حکمت نبوی، صبر علوی، علم حسنی و شجاعت حسینی است و این انتقام در آینده به گونه‌ای خواهد بود که پایان عمر رژیم صهیونیستی را رقم خواهد زد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به ضرورت تداوم جلسات نظارتی مجلس در روز‌های سه شنبه در خصوص وضعیت پرداخت وام‌های مسکن و قانون جوانی جمعیت تذکری مطرح و تصریح کرد: آقایان به فکر این باشند که یکی از دلایل ثبت نام مردم در مسکن ملی زیرساخت‌های قانونی این طرح بود که مجلس فراهم کرد و مردم به آن امیدوار بودند، اما متاسفانه در اجرا کار با کندی پیش می‌رود و سوء مدیریت‌ها باعث می‌شود سرمایه اجتماعی آسیب ببیند. از رییس مجلس درخواست دارم نسبت به تسهیلات مسکن ملی و جوانی جمعیت ورود جدی کنیم، کنایه می‌زنم که اگر آقایان به دنبال منابع اعتباری می‌گردند، آقای عشقی را پیدا کنند و ببینند ایشان از کجا تسهیلات به کارکنانش می‌داد و از آنجا اعتبارات را پیدا کنند. هزاران خانواده منتظر این تسهیلات هستند تا قبل از گرانی مصالح ساختمانی مسکن خود را کامل کنند.

علی نیکزاد ثمرین، نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این مصیبت بزرگ در جهان اسلام را به عموم مسلمانان، آزادمردان و آزادی خواهان جهان تسلیت می‌گویم. /

در حال تکمیل/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *