مشکل ۹ واحد تولیدی در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان آذربایجان غربی بررسی شد

9:49 - 08 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۵۸۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مشکل ۹ واحد تولیدی در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان آذربایجان غربی بررسی شد
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: جان انسان‌ها اصلی‌ترین اولویت دستگاه قضایی است و باید تمام تلاش برای مراقبت از جان انسان‌ها صورت پذیرد تا شاهد حوادث کاری نباشیم.

خبرگزاری میزان- نهمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری استان، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مدیران دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و بانکی به منظور بررسی مشکلات نه واحد تولیدی و کمک به رفع آن‌ها در سالن امامت دادگستری برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این جلسه با محکوم کردن عملیات تروریستی و جنایات وحشیانه رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی، شهادت رهبر حزب الله لبنان و یارانش را به محضر مقام معظم رهبری و تمام انسان‌های آزاده‌ای که زیر بار ظلم نمی‌روند تبریک و تسلیت عرض کرد و گفت: که اگرچه در ظاهر رژیم تا بن دندان مسلح رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت‌های همه جانبه استکبار جهانی توانسته با ناجوانمردی مجاهدان جبهه مقاومت را ترور کند، ولی این غده سرطانی باید بداند که جبهه مقاومت و مبارزان آن تمام نشدنی است که در راه دفاع از مظلوم و قدس شریف تمام قد ایستاده‌اند و یقیناً که پیروزی با مقاومت است چراکه این وعده حق پروردگار است.

عتباتی در ادامه به فاجعه معدن طبس نیز پرداخت و گفت: فاجعه معدن طبس اتفاقی دلخراش بود و آنچه که مهم است در این گونه حوادث بی‌احتیاطی و بی مبالاتی به هیچ وجه قابل قبول نیست از این رو مدیران دستگاه‌های نظارتی و بازرسان اداره کار، ایمنی محیط کار را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

وی خطاب به دادستان ها، مدیران مجموعه‌های نظارتی، کار، بهداشت و جامعه کارگری دستور داد که در جهت نظارت بر حسن اجرای قوانین ناظر به محیط کار در واحد‌های تولیدی و صنعتی و خاص ورود کنند و حتماً این موضوع را به عنوان تذکر جدی از ناحیه سیستم قضایی و نظارتی مدنظر قرار دهند چراکه جان انسان‌ها اصلی‌ترین اولویت دستگاه قضایی است و باید تمام تلاش برای مراقبت از جان انسان‌ها صورت پذیرد تا شاهد حوادث کاری نباشیم.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به موضوع جلسه پرداخت و اظهار کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده جامعه امروزی بحث تولید و اشتغال است و بخش قابل توجهی از بزهکاری‌ها و اختلافات در پرونده‌ها منشأشان فقر و بیکاری و نبود شغل مناسب با درآمد متعارف برای جوانان و سرپرستان خانواده است که این موضوع خانواده‌ها و تشکیلات قضایی را درگیر می‌کند لذا تولید و صنعت فرصت‌های مناسب شغلی را برای جوانان ایجاد می‌کند و می‌طلبد همه در راستای حمایت از تولید و صنعت استان تلاش کنیم.

عتباتی در پایان خطاب به مدیران حاضر گفت: همه مدیران، دولتی، بانکی و بخش خصوصی که در جلسه حضور دارند با رویکرد حل مشکل و کمک به اشتغال و توسعه استان کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری را در جهت اجرایی کردن مصوبات آن همراهی کنند.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه گفت: یک ارتباط بسیار تنگاتنگ و منسجم بین پدیده بزهکاری و اشتغال و صنعت وجود دارد و بررسی و تجربه قضایی بیانگر این است که هرچه قدر در حوزه اشتغال موفق باشیم قطعاً به همان اندازه بزهکاری کاهش خواهد یافت.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه دستورات جلسه که مشکلات واحد‌های تولیدی شرکت جیران محور امین، شرکت گلوکز شیرین اشنویه، شرکت قند زرین قند سهند میاندوآب، کارخانه آب معدنی آواجیق، شرکت خوراک دام اشنویه، سرخانه ادریس با اکرام اشنویه، مرکز دیالیز یاشام، کارخانه آذر قند نقده و شرکت سرداش تپه سیران مهاباد را مطرح و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های مسئولان واحد‌های تولیدی و اعضای حاضر جلسه با تصویب مصوباتی در جهت رفع مشکلات مطروحه به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *