برگزاری آیین افتتاحیه هفتمین دوره آموزشی شناخت اصول ارزیابی در گمرک

16:55 - 07 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۵۰۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
برگزاری آیین افتتاحیه هفتمین دوره آموزشی شناخت اصول ارزیابی در گمرک
افتتاحیه هفتمین دوره آموزشی شناخت اصول ارزیابی در گمرک با حضور جمعی از کارشناسان ستادی و گمرکات اجرایی استان تهران برگزار شد.

خبرگزاری میزان - آیین افتتاحیه هفتمین دوره آموزشی شناخت اصول ارزیابی در گمرک با حضور سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل و مدیر کل مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک ایران، ۱۰۰ نفر از کارکنان مشاغل پشتیبانی ستاد مرکزی گمرک جمهوری اسلامی ایران و گمرکات اجرایی استان تهران برگزار شد.

ابوالفضل اکبرپور سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک در این مراسم بر اهمیت و نقش آموزش در پرورش نیرو‌های متخصص و فنی سازمان تاکید کرد.

اکبرپور گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی باعث افزایش و تقویت سطح عملکرد مهارتی کارکنان گمرک خواهد شد.

وی افزود: آموزش هدفمند باعث ایجاد انگیزه و افزایش دقت و سرعت در انجام تشریفات گمرکی می‌شود. 

فاطمه اعتماد‌مقدم، مدیرکل مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک ایران نیز در این مراسم ضمن خوش آمدگویی به تمامی شرکت‌کنندگان، آشنایی کارکنان با مفاهیم اصولی و اساسی گمرک و برخورداری آنان از تخصص و دانش گمرکی به روز در حوزه تجارت را در افزایش اعتماد به نفس کارکنان موثر دانست.

اعتمادمقدم با اشاره به تاکید رئیس کل گمرک ایران مبنی بر برگزاری دوره آموزشی شناخت اصول ارزیابی در گمرک برای تمامی کارکنان و الزامی بودن این دوره برای پرسنل گمرک افزود: مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت‌سازی گمرک ایران براساس برنامه‌ریزی مدون، برگزاری این دوره را در بازه‌های زمانی مختلف در گمرکات کشور در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

به گفته وی، شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی، آموزش‌های لازم را در خصوص نحوه بازبینی و حسابرسی، اصول مدیریت ریسک از منظر سازمان، آشنایی با قانون امور گمرکی، آشنایی با اصول ارزش‌گذاری کالا،  آشنایی با مقررات صادرات واردات، آشنایی با حمل و نقل بین‌المللی و عبور کالا،  آشنایی با قانون مناطق آزاد و نحوه بازبینی و حسابرسی فرا خواهند گرفت.

 شایان ذکر است، دوره آموزشی شناخت اصول ارزیابی در گمرک از ۷ تا ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: سازمان گمرک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *