واکنش شخصیت‌ها و مقامات کشوری و لشکری به شهادت سیدحسن نصرالله

15:39 - 07 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۴۸۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
واکنش شخصیت‌ها و مقامات کشوری و لشکری به شهادت سیدحسن نصرالله
شخصیت‌ها، مسئولین و مقامات ایرانی به خبر شهادت سیدحسن نصرالله واکنش نشان دادند.

خبرگزاری میزان - درپی به شهادت رسیدن سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان مسئولان و شخصیت‌های داخلی ایران با صدور پیام‌هایی این جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

در ادامه این واکنش‌ها را مرور خواهیم کرد.

رهبر انقلاب: راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت/ ضربات جبهه‌ی مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی کوبنده‌تر خواهد شد

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان پیامی صادر کردند.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم 
انا للّه و انا الیه راجعون 
ملت عزیز ایران 
امت بزرگ اسلامی 

مجاهد کبیر، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی، و رهبر مدبر سیاسی، جناب سید حسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه، در حوادث دیشب لبنان به فیض شهادت نائل آمد و به ملکوت پرواز کرد. سید عزیز مقاومت پاداش ده‌ها سال جهاد فی سبیل الله و دشواری‌های آن را در خلال یک پیکار مقدس دریافت کرد. در حالی شهید شد که سرگرم طرّاحی برای دفاع از مردم بی‌پناه ضاحیه‌ی بیروت و خانه‌های ویران‌شده و عزیزان پرپرشده‌ی آنان بود، همچنانکه ده‌ها سال برای دفاع از مردم ستمدیده‌ی فلسطین و شهر و روستای غصب‌شده و خانه‌های تخریب‌شده و عزیزان قتل‌عام‌شده‌ی آنان طرّاحی و تدبیر و جهاد کرده بود. فیض شهادت پس از اینهمه مجاهدت حق مسلّم او بود. 

دنیای اسلام، شخصیتی باعظمت را؛ و جبهه‌ی مقاومت پرچمداری برجسته را، و حزب الله لبنان رهبری کم‌نظیر را از دست داد، ولی برکات تدبیر و جهاد چند ده ساله‌ی او هرگز از دست نخواهد رفت. اساسی که او در لبنان پایه‌گذاری کرد و به دیگر مراکز مقاومت، جهت بخشید، با فقدان او نه تنها از میان نخواهد رفت، که به برکت خون او و دیگر شهیدان این حادثه استحکام بیشتر خواهد یافت. ضربات جبهه‌ی مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، بحول و قوه‌ی الهی کوبنده‌تر خواهد شد. ذات پلید رژیم صهیونی در این حادثه، به پیروزی دست نیافته است.

سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند.   

اینجانب به همسر گرامیِ سید عزیز که پیش از او فرزندش سید هادی را نیز در راه خدا داده، و به فرزندان گرامیش و به خانواده‌های شهیدان این حادثه و به یکایک افراد حزب الله و به مردم عزیز و مقامات عالیه‌ی لبنان، و به سراسر جبهه‌ی مقاومت، و به مجموع امت اسلامی، شهادت نصرالله بزرگ و یاران شهیدش را تبریک و تسلیت عرض میکنم و در ایران اسلامی پنج روز عزای عمومی اعلام مینمایم. خداوند آنان را با اولیائش محشور فرماید.  

رئیس قوه قضاییه: حزب‌الله قهرمان در مسیر مقاومت، استوارتر و راسخ‌تر، طی‌طریق خواهد کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای طی پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تبریک و تسلیت گفت و اعلام کرد: رحمت و رضوان خداوند بر این سید عالیقدر و مخلص و شجاع باد که سال‌ها در مسیر حق و یاری مظلومان، مجاهدت مخلصانه کرد و دهه‌ها با صهیونیست‌های غاصب و خون‌آشام، نبردی همه‌جانبه و هوشمندانه و سلحشورانه داشت و به کرّات این جنایتکاران را به وادی شکست‌های مفتضحانه کشاند، به نحوی که امروز موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر رو به اضمحلال و ازاله است.

وی گفت: اگر چه داغ وداع با سید مقاومت، سید حسن نصرالله عزیز، این سلاله پاک رسول‌الله (ص) و این عبد صالح که بهره‌مند از فضائل کثیر بود، سخت و جانکاه است، اما به کوری چشم دشمن صهیونیستی و حامیان مستکبر این رژیم جنایت‌پیشه، حزب‌الله قهرمان در مسیر مقاومت، استوارتر و راسخ‌تر، طی‌طریق خواهد کرد و به حول و قوه الهی، بر برگه‌ی انحطاط و انقراض صهیونیست‌های انسان‌نما، توشیح نهایی را ثبت خواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: قدر متیقّن، خون سید مقاومت و همراهان مظلومش، مبارزه‌ی حق‌طلبانه رزمندگان محور مقاومت و مردم لبنان و فلسطین را بر ضد اشغالگران صهیونیست، عمق بیشتری خواهد بخشید و راه سید حسن شهید توسط یاران و هم‌سنگرانش و ملت مسلمان و مظلوم لبنان و فلسطین با اقتدار تا زوال صهیونیست‌های غاصب ادامه خواهد یافت. 

رئیس جمهور: شهادت سیدحسن نصرالله شجره طیبه مقاومت را بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند

مسعود پزشکیان در پیامی ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله بیان کرد: شهادت شخصیت‌های برجسته‌ مقاومت و در رأس آن‌ها سید حسن نصرالله، شجره طیبه مقاومت را بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند.

وی گفت: جهان فراموش نمی‌کند که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد

رئیس جمهور با بیان اینکه فقدان شخصیت‌های برجسته‌ی مقاومت و در رأس آن‌ها رهبر جاویدالاثر حزب‌الله شهید سید حسن نصرالله، شجره طیبه مقاومت را بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند، گفت: ما اینگونه آموخته‌ایم که فرماندهی از آن خداست. مسیر الهی هیچ‌گاه بدون فرمانده و رهبر باقی نمی‌ماند و این زمین به بندگان صالح خدا به ارث خواهد رسید.

پیام وزیر دفاع در پی شهادت سید حسن نصرالله

متن این پیام به شرح زیر است:

بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند. (امام خامنه‌ای مدظله العالی)
جنایت اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان بیانگر اوج رذالت، پستی و استیصال این رژیم تروریستی است.

کشتار بی‌رحمانه مردم ضاحیه لبنان و استفاده بی‌سابقه و انبوه از بمب‌های چند تنی اهدایی آمریکا برای کشتن مردم بی‌دفاعی که اکثریت قریب به اتفاق آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، بار دیگر به جهانیان ثابت کرد که این جنایتکار افسارگسیخته به هیچ یک از قوانین بین المللی و حقوق بشری پایبند نیست.

اقدامات ددمنشانه رژیم منحوس اسرائیل در چند ماه گذشته با پشتیبانی‌های همه جانبه نظام سلطه جهانی نشان دهنده آن است که این غده سرطانی هیچ حدی برای جنایات خود متصور نیست و به منظور بقای موجودیت ننگین خود به هر اقدام وحشیانه‌ای متوسل می‌گردد.

ترور فرماندهان مقاومت و در راس آنان شهید جاوید الاثر سید حسن نصرالله، اقدام به ترور دسته جمعی هزاران نفر در ماجرای پیجر‌ها و کشتار بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم غزه تنها گوشه‌ای از جنایات جنگی آن‌ها علیه بشریت است که انتظار می‌رود جامعه جهانی، سران این رژیم را تحت تعقیب قرار داده و محاکمه نمایند.

اینجانب شهادت این مجاهد نستوه، مومن حکیم، بنده صالح و فرمانده بصیر و شجاع که بیش از ۳۰ سال از عمر با برکت خود را صرف جهاد فی سبیل الله و مبارزه با ظلم نموده بود را به پیشگاه امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفدا، مقام معظم رهبری دامت ظله العالی، مردم شریف ایران، ملت قهرمان لبنان، رزمندگان جبهه مقاومت و تمام آزادگان جهان تسلیت می‌گویم و قویاً این جنایت رژیم اشغالگر قدس را محکوم و اعلام می‌دارم که بی‌تردید پاسخ متناسب با این اقدام توسط محور مقاومت و در راس آن حزب الله قهرمان داده خواهد شد و به قول سید مقاومت، ما قطعاً پیروز این مبارزه هستیم؛ و سیعلم الذین ظلموا‌ای منقلب ینقلبون

 

پیام رئیس مجلس خبرگان رهبری در پی شهادت رهبر جبهه مقاومت

متن پیام آیت الله موحدی کرمانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

و مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلࣰا 

 رژیم تروریست صهیونیستی دیگر بار با وقاحت تمام مرتکب جنایتی غیر قابل یخشش شد و یکی دیگر از بندگان صالح خدا و مجاهدان فی سبیل‌الله رهبر بزرگ جبهه مقاومت حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله عزیز ما را به شهادت رساند و البته که مزد سال‌ها مقاومت و مجاهدت این سید مجاهد چیزی جز شهادت نبود و بی شک امروز نزد پروردگارش روزی می‌خورد و مصداق آیه شریفه «فَرِحینَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِن فَضلِه» است.

فقدان او اگرچه ثلمه‌ای برای جهان اسلام و محور مقاومت و مستضعفان عالم خواهد بود، اما ان شاءالله شهادتش مایه خیر و برکت و بیداری گسترده در جهان می‌شود و این ثلمه به فضل خداوند جبران خواهد شد.

اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت آشکار و غیر قابل اغماض علیه رهبر حزب‌الله و کشتار وحشیانه مردم جنوب لبنان، شهادت این رهبر غیور و مجاهد نستوه را به ساحت مقدس حضرت، ولی الله الاعظم «روحی و ارواح العالمین لمقدمه فداء»، ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی»، مجاهدین جبهه مقاومت، مردم لبنان و شیعیان جهان تسلیت عرض می‌نمایم و به درگاه حضرت باری تعالی برای برچیده شدن شر این غده سرطانی از سر اسلام و مسلمین التجاء می‌جویم و از ذات اقدسش یاری و توان تحمل این مصیبت و استمرار جریان مبارزه با رژیم منحوس صهیونیست و آمریکای جنایتکار به عنوان حامی اصلی این غاصبان تروریست را طلب می‌کنم و رجاء واثق دارم مسلمانان جهان با وحدت و اتحاد و با قوت تمام بیش از گذشته و با بصیرتی عاشورایی راه شهیدان و غیور مردان جبهه مقاومت را تا ریشه کن شدن این جرثومه فساد ادامه خواهند داد. ان شاءالله 

نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِیبٌ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ.

پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی شهادت سید حسن نصرالله

متن پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ 

شهادت اسطوره مقاومت شهید سرافراز و پرافتخاراسلام " سیدحسن نصرالله" در جنایت اخیر رژیم سفاک صهیونیستی، گر چه برای او رسیدن به آرزوی دیرین و وصال به ساحت نورانی معبود بود و لکن برای امت اسلامی و همه آزادگان جهان غمی جانکاه است.

جنایت‌های رژیم سفاک صهیونیستی با حمایت همه جانبه آمریکا و غرب، این بار علیه مردم بی دفاع لبنان در حالی صورت می‌گیرد که سازمان‌های به اصطلاح بین المللی و حقوق بشری با بی توجهی وسکوت خود بر ادامه جنایت‌ها مهر تایید می‌زنند. 

سران این رژیم جعلی بر این خیال باطل اند که با کشتار و ترور می‌توانند درخانه عنکبوتی خویش در آرامش باشند، اما قطعا تجاوزگری‌های این رژیم خون آشام در یکسال گذشته علیه زنان، کودکان و مردم بی دفاع غزه و جنایت‌های اخیر در لبنان، موجب بیداری آزادی خواهان و ظلم ستیزان و تقویت بیش از پیش محور مقاومت تا نابودی کامل این رژیم خواهدشد. 

رژیم صهیونیستی تصور می‌کند با سیاست شکست خورده خود در غزه می‌تواند به ساختار مردمی و مستحکم حزب الله آسیب وارد کند، اما قطعاً همه نیروی‌های مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن خواهند بود و باذن الله تعالی این غده سرطانی را از منطقه محو خواهند کرد. 

اینجانب با تبریک و تسلیت شهادت "سید مقاومت، عزیز جهان اسلام سیدحسن نصرالله" به حضرت، ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، ملت مقاوم لبنان و بویژه همرزمان محور مقاومت و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، تردیدی ندارم که راه این شهید عزیز پر قدرت‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت و مسیر نابودی رژیم خونخوار صهیونیستی هموارتر خواهد شد و از مردم مسلمان و آزاده کشور‌های جهان و بویژه کشور‌های اسلامی نیز انتظار است که با وحدت خود و کمک همه جانبه به جبهه مقاومت مانع ادامه توحش این جریان اسلام ستیز شوند؛ و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم.


فرمانده کل سپاه پاسداران طی پیامی شهادت سید پرافتخار مقاومت را تسلیت گفت

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت.

در پیام سرلشکر سلامی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴿۲۳﴾

شهادت مجاهد نستوه، سید مقاومت و فرمانده مومن، انقلابی و شجاع حزب الله پرافتخار لبنان "حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله " و دیگر شهدای جنایت اخیر رژیم صهیونی، را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم (عج لله)، رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، امت اسلامی، ملت و دولت شریف و قهرمان لبنان، مجاهدان سرافراز مقاومت اسلامی، حزب الله قهرمان و خانواده آن شهید بزرگوار تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

جنایت وحشیانه سگ هار صهیونیست در ضاحیه لبنان تحت حمایت آشکار و وقیحانه رژیم تروریست و جنگ افروز امریکا و بلکه دیگر سردمداران دروغین حقوق بشر در اروپا و غرب که دست‌های پلیدشان تا مفرغ به خون مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع، بی‌گناه و مظلوم فلسطین و لبنان آلوده است نشان داد " آرمان آزادی قدس" در آستانه تحقق شکوهمند و تاریخ ساز خود قرار دارد و به فضل الهی و پیروز قطعی این میدان سرانجام "حزب الله" مقتدر و "حماس" غیرتمند خواهد بود.

بی شک استحکام و اقتدار حزب الله لبنان، حماس، سایر نیرو‌های مقاومت فلسطینی و جبهه‌ی مقاومت با ادامه‌ی راه این شهید بزرگوار ضربات کوبنده تری بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونیستی فرود خواهد آورد و با به میدان آمدن ظرفیت‌ها، امکانات و مقدورات مسلمانان عالم، طومار رژیم غاصب و خبیث را در هم خواهد پیچید.

 وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزیزٌ

 

طحان نظیف: شهادت‌ سید مقاومت بر عظمت درخت اسلام و مقاومت خواهد افزود

 طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پیامی به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در صفحه ایکس خود نوشت:

درخت اسلام و مقاومت همواره با جان‌فشانی و خون عزیزانش‌ آبیاری شده‌ و شهادت‌ سید مقاومت نه تنها ثلمه‌ای بر این درخت تناور وارد نخواهد کرد، بلکه بر عظمت آن خواهد افزود تا آن روز که به واسطه‌اش کفر و ظلم نابود شود.

وزیر کشور: شهید سید حسن نصرالله آرمان فلسطین را خط مشی اصلی مقاومت لبنان قرار داد

اسکندر مومنی وزیر کشور در پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

متن این پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

﴿وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ﴾


شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به دست رژیم فاسد صهیونیستی، اگر چه این رهبر مجاهد را به آرزوی دیرینه‌اش رساند، اما دوستداران و علاقه‌مندان به جبهه مقاومت، مسلمانان و آزادگان جهان را به سوگ نشاند.

این شهید بزرگوار بیش از سی سال از عمر پر برکت خویش را به رهبری جبهه مقاومت اسلامی لبنان و مبارزه با رژیم صهیونیستی گذراند، آرمان فلسطین را خط مشی اصلی مقاومت لبنان قرار داد و رنج مردم فلسطین را رنج خود می‌دانست.

اخراج اشغالگران صهیونیست از لبنان، پیروزی در جنگ سی‌وسه روزه و نیز برافراشته نگاه داشتن پرچم پر افتخار مقاومت در منطقه، از جمله دستاورد‌های آن شهید بزرگوار است.

اینجانب شهادت سید مقاومت و جمعی از یارانش را به حضرت ولیعصر (عج) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، جبهه مقاومت و تمامی مسلمانان و آزادی خواهان دنیا تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

بی تردید به مدد الهی، تربیت‌شدگان مکتب مقاومت، راه این شهید بزرگوار و مسیر پر قدرت حزب‌الله در مقابله با رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی را ادامه خواهند داد.

 

سرلشکر باقری: راه شهید نصرالله قدرتمندتر استمرار خواهد یافت

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را تبریک و تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا"

جنایت وحشیانه رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی در حمله به ضاحیه بیروت، رخدادی جنایت آمیز و در زمره وحشی‌گری‌های قرون وسطایی است که قلب امت اسلامی و ملت‌های حق طلب، آزادیخواه و مستقل جهان را جریحه‌دار کرد.

رژیم جلاد، نژادپرست و کودک کش صهیونیستی که پس از یک سال از شکست تاریخی و حقارت آمیز طوفان‌الاقصی و مقاومت مقتدرانه غزه مظلوم در برابر جنایات مداوم آنها، با حمایت‌های شیطانی و تمام عیار سردمداران روسیاه رژیم تروریست امریکا و متحدان اروپایی و غربی و مدعی آزادی انسان و حقوق بشر، جنایت سبعانه را با نیتی شوم و خیالی باطل مرتکب شد، باید بداند این اقدام ددمنشانه هیچ خدشه‌ای در عزم و اراده رزمندگان مقاومت برای خلق نقاط عطف جدید و افتخارآمیز در جبهه نبرد ضد صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد و بلکه استحکام و اقتدار حزب الله را مضاعف و آنان را در میدان مبارزه با جنایتکاران صهیونی مصمم‌تر خواهد ساخت.

شهادت مجاهد عالیقدر، عبد صالح خدا، رهبر مومن، شجاع، خردمند، بصیر و بزرگ حزب الله لبنان، سید مقتدر و مخلص مقاومت "حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله" و همراهان شجاع و وفادار ایشان در این جنایت را به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، مقاومت اسلامی و ملت‌های قهرمان و شریف لبنان و ایران و به ویژه خانواده شهیدپرور آن عزیز تبریک و تسلیت عرض نموده و تاکید می‌کنیم:

"راه شهید نصرالله پرفروغتر و قدرتمندتر استمرار خواهد یافت و به حول و قوه الهی سرنوشت منطقه و فلسطین عزیز در آینده‌ای نزدیک با اراده پولادین رزمندگان مقاومت و حمایت و همراهی مجاهدان مومن امت اسلامی با پرچمداری حزب الله عزیز و رزمندگان سازمان عظیم مقاومت با صلابت رقم خواهد خورد. "

از درگاه خداوند متعال علو درجات و همنشینی شهدای گرانقدر این حادثه با سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و شهدای کربلا را طلب نموده و از درگاه کبریایی‌اش ثبات قدم و پای بندی میراث داران آنان در جغرافیای جهان اسلام برای زنده نگه داشتن اندیشه "مقاومت" و اهتراز پرچم "جهاد فی سبیل الله" در میدان ایستادگی و مقابله با رژیم پلید و حیوان صفت صهیونیستی تا رسیدن به ساحل پیروزی را مسئلت می‌جویم.

پیام تسلیت سخنگوی دولت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله

متن پیام فاطمه مهاجرانی در ادامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فان حزب الله هم الغالبون

شهادت جانباخته راه حق سید حسن نصرالله که سال‌ها صادقانه و جان بر کف در برابر نسل کشی رژیم منحوس صهیونیستی ایستاد و اکنون به جمع یاران شهید برحقش پیوسته ضایعه‌ای برای جهان اسلام است.

آنچه طی این مدت بر مردم غزه و بیروت رفت نشانی است بر رد ادعای آنان که دم از دموکراسی و‌حقوق بشر می‌زنند.

اینجانب شهادت مجاهد عالی مقام سیدحسن نصرالله و همراهان وفادارش را تسلیت گفته و ضمن محکوم کردن رفتار وحشیانه و تروریستی رژیم صهیونیستی اعلام می‌دارد بی شک علم حق خواهی حزب الله بر زمین نخواهد ماند که دست خدا بالاترین دست‌هاست.

پیام تسلیت علی لاریجانی در پی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان

بسمه تعالی

شهادت و عروج ملکوتی مرد بزرگ مقاومت در منطقه، حسن نصرالله قهرمان، به‌دست نامردان کثیف صهیونیست، گرچه برای مجاهدان مسلمان به‌خصوص سلحشوران حزب‌الله لبنان و ملت لبنان بسیار تأثربرانگیر است، فقدان او نظیر شهادت سردار سلیمانی دردی است که هرگز از دل‌ها محو نمی‌شود.

این رژیم جعلی که به‌صورت آژانس آدم‌کشی درآمده است، در بحران مشروعیت داخلی و بین‌المللی تصمیم گرفته خود را به بی‌کلگی سیاسی و امنیتی بزند تا دستاوردی ناچیز به دست آورد و بتواند رژیم را سرپا نگهدارد.

در این روش دیوانگی ساختگی، آمریکا و غرب زمان را با الفاظ ظاهری سپری می‌کنند، اما در عمل با ارسال سلاح و تجهیزات وسیع مسیر این جنایات را مهیا می‌نمایند، لذا واقعاً شریک جرم این رژیم سفاک هستند و این امر در محاسبات مقاومت منطقه مدنظر قرار خواهد گرفت.

إن‌شاءالله با جهاد فراگیر نیروی‌های مقاومت در منطقه و هدایت‌های رهبری معظم، همگان در مقابله با این جانیان به پا خواهند خاست تا دیگر کسی در منطقه اجازۀ چنین گستاخی‌ای به ساحت مسلمانان پیدا نکند.

شهادت این مرد الهی را به خانوادۀ محترمشان و همۀ نیرو‌های مقاومت به‌خصوص اعضای حزب‌الله تسلیت عرض می‌کنم و قطعاً در آینده این رژیم درمانده با پیشمانی موجودیت خویش را از دست خواهد داد.

پیام تسلیت سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه به مناسبت شهادت جناب سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله، سید مقاومت و فخر امت اسلامی، به خیل شهیدان راه شرافت و ایستادگی در برابر ظلم و جنایت اشغالگران آدم کش پیوست. این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی رهبران و فرماندهان حزب‌الله را به شهادت می‌رساند، ولی شجره طیبه مقاومت از حیات و رشد باز نمی‌ایستد.

در مکتب اسلام، «شهادت» خود شاهدی است بر حقانیت آرمان و انگیزه‌ای است برای ادامه مسیر و محرکی است برای جذب مجاهدان. ندیدند که خون شهید سید عباس موسوی چگونه باعث تحکیم بیشتر حزب‌الله شد؟ اکنون باید با وحشت نظاره‌گر تاثیر خون سید حسن نصرالله بر گسترش بیش از پیش مقاومت باشند. شهادت گوارایش باد و رهش پر رهرو.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل: نصرالله زنده است مادامی که مکتب حسینی زنده است

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تبریک و تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله، فرزند آزاده و غیور لبنان، مردی از تبار مقاومت و سربلندی بود. او کسی بود که شجاعانه در برابر زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی ایستاد و برای دفاع از خاک پاک لبنان و جبهه مقاومت، جان خود را در طبق اخلاص نهاد. نصرالله نه تنها رهبری بود که به راه اسلام انقلابی و عاشورا وفادار ماند، بلکه، چون شعله‌ای فروزان، روحیه انقلابی را در دل مردم و جوانان لبنان و منطقه زنده نگه داشت.

این مرد بزرگ که مکتب عاشورا را چراغ راه خود قرار داده بود، با ایمان راسخ و اراده‌ای پولادین به دفاع از حق و عدالت پرداخت. نصرالله زنده است مادامی که مکتب عاشورا و روح انقلابی جبهه مقاومت زنده‌اند، و پرچم جهاد او بر فراز قلوب مؤمنین برافراشته است.

بی شک مقام والای شهادت، اجری عظیم است که خداوند به پاس مجاهدت‌های بی‌بدیل به او عطا کرده است. شهادت سید حسن نصرالله، نه پایان راه، بلکه آغازگر مسیری نوین برای مقاومت حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت است. گو اینکه با شهادت سردار قاسم سلیمانی نیز این مسیر متوقف نشد. رژیم صهیونیستی با این جنایت، بزرگ‌ترین حماقت خود را مرتکب شد، چرا که خون این شهید، نهال مقاومت را آبیاری می‌کند و حزب‌الله، دوباره از این خون تازه متولد خواهد شد.

راه نصرالله ادامه دارد و از دل این شهادت، پیروزی‌های بزرگ‌تری به بار خواهد آمد. این شهادت به مثابه نوری است که به زودی شعاعش جهانی خواهد شد و استکبار جهانی و رژیم گرگ صفت صهیونیستی را به زانو در خواهد آورد.

شهردار تهران: بر اساس وعده قطعی و صادق الهی، آینده جهان از آن حزب‌الله است 

علیرضا زاکانی شهردار تهران در پیامی ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله گفت: نخست وزیر قاتل رژیم جعلی و کودک‌کش در حالی که در سازمان ملل، به صندلی‌های خالی اجلاس لبخند می‌زد، نقشه شهادت سرو رعنای مقاومت را نهایی و سگ‌های هار خود را به سوی بیروت قهرمان راهی کرد و در هجوم سیاه و ناجوانمردانه بمب‌های آمریکایی، خطای تاریخی بزرگ خود را رقم زد تا حیات جاودانی دبیرکل نستوه حزب الله لبنان را رقم زند.

شهادت اسوه مقاومت، مجاهد فرزانه و رزمنده دلاور، آیت‌الله شهید، سید حسن نصرالله را به محضر امام عصر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج)، ولی‌امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، حزب‌الله سرافراز، رزمندگان محور مقاومت، امت اسلامی و همه آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

بی تردید بر اساس وعده قطعی و صادق الهی، آینده جهان از آن حزب‌الله است و نجات و فلاح ملل اسلامی، در مقاومت و ادامه راه شهیدانی است که دفع فتنه و رفع خطر غده سرطانی منطقه را با نثار خون مطهر خویش دنبال کردند.

اینک که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، ایستادگی در کنار ملت مظلوم لبنان و دفاع از آرمان مقدس فلسطین را بر آحاد مسلمین واجب نموده، با لبیک به ندای خمینی زمان، رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث را با دل و جان پذیرا می‌شویم و در طریق قدس، تا تنبیه صهیونست‌های کوردل و ابله و نیز اذناب شیطان بزرگ، با توکل به خداوند متعال و استعانت از ارواح شهدای انتفاضه و طوفان‌الاقصی گام بر می‌داریم و تا پشیمانی دشمن از پای نخواهیم نشست.

معاون اول رئیس جمهور: امتداد خون شهید نصرالله در جریان مقاومت خروشان خواهد بود

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در پی شهادت سید حسن نصرالله در پیام تسلیتی گفت: شهادت برادر مجاهد و فداکار حضرت حجت الاسلام والمسلمین  جناب آقای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به امت اسلامی و ملت لبنان، مقاومت فلسطین، رزمندگان جبهه‌ی مقاومت درسراسر جهان و ملت شریف ایران، خانواده‌های معزز این شهیدان سرافراز  و به ویژه به رهبر معظم انقلاب  تسلیت می‌گویم.

تسلیت در فقدان مرد بزرگی که زندگی خود را وقف دفاع از ملت مظلوم فلسطین و لبنان و آزادسازی قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی نمود و در این مسیر مقدس، فرزندان و اعضای خانواده اش را تقدیم کرد.

جنایات ددمنشانه‌ رژیم اشغالگر قدس در کشتار بی‌رحمانه‌ زنان و مردان و کودکان بی گناه، روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده است.

امروز روز آزمون مهم برای همه‌ی جهانیان اعم از ملت‌ها و دولت‌ها است که در مقابل این جنایات و نسل کشی‌ها چه عکس العملی را نشان می‌دهند و در کدام جبهه قرار می‌گیرند؟ جبهه‌ی دفاع از مظلوم یا جبهه‌ی حمایت از ظالمان و متجاوزان از اخلاق و خوی انسانی؟

به سران رژیم اشغالگر قدس هشدار می‌دهیم که خون بناحق ریخته شده مظلومان مسیر مقاومت به ویژه سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، باعث نابودی آنان خواهد شد.

باردیگر اعلام می‌داریم دولت و ملت ایران در کنار مقاومت اسلامی خواهند ماند و یقین داریم امتداد خون شهید نصرالله در جریان مقاومت خروشان خواهد بود. انشاالله

وزیر نفت: سیدحسن نصرالله برگ زرینی بر دفتر افتخارات اسلام و مقاومت افزود 

محسن پاک‌نژاد وزیر نفت طی پیامی شهادت سیدحسن نصرالله در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه بیروت لبنان را تسلیت گفت.

با قلبی مالامال از اندوه و تأثر، شهادت سردار بزرگ جبهه مقاومت، جناب آقای سیدحسن نصرالله را تسلیت عرض می‌کنم؛ بی‌گمان، این ضایعه جانکاه، مصیبت عظیمی بر امت اسلامی وارد آورده است.

بی‌شک شهادت این مجاهد نستوه، برگ زرینی بر دفتر افتخارات اسلام و مقاومت افزود و نام ایشان در تاریخ جاویدان خواهد شد و راه پرافتخارش همچنان ادامه خواهد یافت و خون پاک این شهید سرافراز، درخت تناور مقاومت را آبیاری خواهد کرد.

پیام تسلیت وزیر ارتباطات

ستار هاشمی وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در فضای مجازی شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت.

 

واکنش شخصیت‌ها و مقامات کشوری و لشکری به شهادت سیدحسن نصرالله

 

پیام تسلیت اسحاق جهانگیری در پی شهادت سید حسن نصرالله


جهان، منطقه و ایران با گسترش امواج ترور وکشتار و نفوذ رژیم اشغالگر قدس و ادامه سکوت و بی عملی مجامع بین المللی و قدرت‌های غربی در موقعیتی مخاطره آمیز قرار گرفته است. اکنون اسرائیل در تکمیل جنایت‌ها و حملات خود به مردم بی‌دفاع غزه، لبنان مظلوم را عرصه ماجراجویی‌های خطرناک خود کرده است.

حملات تروریستی روز و شب گذشته رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه بیروت و جنایت بزرگ به شهادت رساندن مجاهد بزرگ، مدبر و شجاع، دبیرکل محبوب و مردمی حزب الله لبنان، جناب سیدحسن نصرالله و جمعی از فرماندهان تلاشی دیگر برای گسترش درگیری در منطقه و دستیابی به اهداف جنگ‌طلبانه دولت نتانیاهوست.

این شهادت سرفرازانه را به خاندان آن شهید بزرگ و حزب الله قهرمان، مردم مظلوم لبنان و فلسطین و گروه‌های مقاومت و آزادی خواهان منطقه و جهان و رهبر معظم انقلاب تسلیت می‌گویم.

این رخداد نشان داد که این رژیم هیچ پروایی از نقض مقررات بین المللی برای تحقق خواسته‌های نامشروع خود از جمله کشتار غیرنظامیان ندارد. به این لحاظ در صورت شعله‌ور شدن آتش جنگ منطقه‌ای، غرب و ایالات متحده مسئولیت مستقیمی در این باره خواهند داشت.

جمهوری اسلامی ایران نشان داده است در شرایط پیچیده و دشوار، بنا به تدبیر و محوریت منافع ملی و مصالح اسلامی در دام جنگ افروزی پ‌های رژیم صهیونیستی و فضاسازی‌های متناظر آن نخواهد افتاد و در عین حال حمایت موثر از مظلومان و مجاهدان را ادامه داده و با پیشبرد سیاست‌های مؤثر و بازدارنده جنگ‌طلبان را پشیمان خواهد کرد. ضرورت امروز پرهیز از اختلاف و عیب‌جویی در داخل و تقویت انسجام ملی حول رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

فعال‌سازی کانال‌های دیپلماتیک دو و چندجانبه، جلب توجه سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، ترغیب ملت‌ها و دولت‌های مسلمان و مستقل به حمایت از مقاومت و مقابله و محکوم‌سازی جنایات رژیم صهیونیستی و تقویت بازدارندگی ملی در ابعاد سیاسی اقتصادی و نظامی اولویت کنونی است.

تاریخ به زودی نشان خواهد داد که آنچه امروز بر منطقه می‌گذرد یعنی ترور و شهادت رهبران و فرماندهان محور مقاومت وکشتار مردم مظلوم لبنان وفلسطین نه پایان مقاومت که محرکه جدیدی برای تداوم این تفکر و روش خواهد بود.

 

محمدعلی ابطحی فعال سیاسی در پی شهادت سیدحسن نصرالله:رحمت خدا بر سید مقاومت

سال‌های سال محبوبترین چهره جهان اسلام و عرب بود. هم مقاوم بود و هم شجاع وهم عاقل واهل محاسبه.

جانش رابر‌کف‌گرفته بود و به نمایندگی از همه آزادیخواهان با شقی‌ترین وبی منطق‌ترین و جنایتکار‌ترین حکومت غاصب دنیا می‌جنگید.

‏مرگی غیر از شهادت برایش عار بود.

 

واکنش شخصیت‌ها و مقامات کشوری و لشکری به شهادت سیدحسن نصرالله

 

 پیام تسلیت علی‌اکبر صالحی رئیس فرهنگستان علوم در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان

شهید والا مقام سید حسن نصر الله این فرزند رشید و شریف اهل بیت نبوت (ص) در تأسی به نیاکان خود حضرت حمزه سید الشهداء و ادامه دهنده راه قافله سالار شهیدان حضرت أبا عبد الله الحسین (ع) پرچم عزت و نصرت اسلام را برای چند دهد با افتخار و سربلندی به اهتزاز در آورد و آبرویی بزرگ برای امت اسلامی در راه مبارزه با ظالم‌ترین ظالمان جهان یعنی صهیونیسم خبیث کسب کرد.

شهادت مظلومانه این اسوه ایمان، اخلاق، اخلاص، صداقت وجهاد فی سبیل الله حلقه وصلی بین دل‌های تمامی مؤمنان و آزادی خواهان جهان خواهد شد. یقینا مبارزه در راه حق شهید سید حسن نصرالله -همانگونه که بعد از شهادت حضرت حمزه (س) نهایتا منجر به فتح مکه شد-منجر به نصر عظیم مجاهدین در غزه و لبنان و یمن و عراق وسوریه خواهد شد.

دشمنان اسلام و امت اسلامی بدانند که «إن الاسلام یعلوا و لا یعلی علیه». اکنون که سید حسن عزیز و بزرگوارمان میهمان بزم الهی است و مارا در فراق خودش دلسوخته و محزون و اندوهناک کرده است با او عهد و پیمان می‌بندیم که در ادامه راه او و با پیروی از هدایت‌ها و ارشادات مقام معظم رهبری، سعی وافر در تحقق اهداف و آرمان‌های الهی او بجا آوریم

پیام تسلیت رئیس فدراسیون کشتی

علیرضا دبیر رئیس فدارسیون کشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت.

واکنش شخصیت‌ها و مقامات کشوری و لشکری به شهادت سیدحسن نصرالله

 

رئیس جمعیت هلال احمر: سیره عملی سیدحسن نصرالله این شهید بلندمرتبه تا ابد در تاریخ اسلام زنده و پُر رهرو خواهد بود

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر درپى شهادت سید حسن نصرالله در پیامی گفت: شهادتی را که هنر مردان خدا می‌دانیم اینک در عروج ملکوتی سید شهدای حزب الله، با چشم جان درک کردیم و آخرین نقش از هنر آن شهید بصیر و شیرمرد شجاع جنوب لبنان را با رهبری رزمنده گونه‌اش در پیچ و خم‌های مقاومت، به خاطر سپردیم.

سیره عملی سید حسن نصرالله، این شهید بلندمرتبه و اعلی مقامِ میدان مقاومت، تا ابد در تاریخ اسلام زنده و پُر رهرو خواهد بود و پرتو‌های متجلی در سیرت بشردوستانه آن ابر مرد دوران معاصر که برگرفته از آموزه‌های نهضت حسینی (علیه السلام) بود، قطعا مشعل راه مجاهدان جوان مقاومت است.

بیش از سه دهه راهبری خردمندانه حزب الله لبنان در نقش یک دبیرکل مقتدر، دوراندیش و مهربان تنها گوشه‌ای از قدرت رهبری شهید سید حسن نصرالله بود که ان شاء الله این حجم از دوام و استواری برای حفظ لبنان، باقیات صالحات آن شهید بزرگوار خواهد شد.

پیام تسلیت محسن رضایی در پی شهادت سیدحسن نصرالله

محسن رضایی عضو مجمع تشخیص نظام در پیامی در شبکه ایکس نوشت: شهادت مجاهد کبیر، برادر عزیز ملت ایران، سید حسن نصرالله را به محضر حضرت، ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و ملت سربلند لبنان و جبهه پرافتخار مقاومت تسلیت عرض می‌نمایم.

پیام تسلیت آذری‌جهرمی در پی شهادت سیدحسن نصرالله

محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر اسبق ارتباطات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت.

واکنش شخصیت‌ها و مقامات کشوری و لشکری به شهادت سیدحسن نصرالله

 

وزیر ورزش و جوانان: جبهه‌ عزتمند مقاومت اسلامی لبنان همچنان با سربلندی و اقتدار به مسیر خود تا حصول پیروزی نهایی ادامه خواهد داد

احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان در پیامی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله بیان کرد: شهید عالی مقام سید حسن نصرالله مجاهدی نستوه، مبارزی واقعی و رهبری خالص و بی ادعا بود که نقش‌آفرینی این عالم ظلم‌ستیز در سربلندی و عزتمندی جبهه مقاومت مقابل دژخیمان صهیونیستی در تاریخ به ثبت رسید‌ه است.

سید حسن نصرالله با خلوص نیت و اندیشه‌های ظلم ستیزانه، ظفرمندی‌های ماندگاری را برای جبهه عظیم مقاومت به ارمغان آورد و همواره در مبارزاتی سخت و نفسگیر با شجاعت، شرافت و اقتدار در رویارویی با جنایتکاران و غاصبان صهیونیستی از حقوق مسلمانان و جبهه‌ی مقاومت دفاع می‌کرد.

آنچه در موشک‌باران وحشیانه ضاحیه‌ بیروت توسط رژیم صهیونیستی طی روز‌های اخیر با قساوت و بی‌رحمی رخ داده در استمرار حرکات ناجوانمردانه و ضد بشریت است و اکنون نیز که سید نصرالله عزیز به فیض عظیم شهادت نائل آمد، زهی خیال باطل است که اشغالگران و سفاکان تصور کنند به پیروزی رسیده‌اند چرا که جبهه‌ عزتمند مقاومت اسلامی لبنان همچنان با سربلندی و اقتدار به مسیر خود تا حصول پیروزی نهایی ادامه خواهد داد.

ظریف: بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد

محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور در پیامی در شبکه ایکس نوشت: با قلبی اندوهگین خبر شهادت سید مقاومت، نماد مبارزه با ظلم، پناه مظلومان و ستم‌دیدگان لبنان و منطقه، علامه مجاهد، شهید سید حسن نصر الله (رضوان الله تعالی علیه) و همراهان ایشان را دریافت کردم.

بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.

به امید پیروزی حق و شکست باطل، انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا.

واکنش شخصیت‌ها و مقامات کشوری و لشکری به شهادت سیدحسن نصرالله

 

پیام سید حسن خمینی در پی شهادت سید حسن نصرالله: راه نصرالله ادامه دارد

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیامی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تاکید کرد: راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت‌های عظیم است. همانگونه که شهید نصرالله با تکیه بر عقلانیت بی بدیل خویش به مدت بیش از ۳۰ سال نهال حزب الله لبنان را با عبور دادن از طوفان‌های سهگین تبدیل به درختی تناور و ریشه دار کرد.

امروز بیش از قبل واضح است که رژیم جعلی صهیونیستی بدون کمک مالی، نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک دولت آمریکا و دولت‌های بزرگ اروپایی قادر به اینگونه رفتار‌های افسارگسیخته نیست و عامل و مسبب واقعی تمام این وحشی گری‌ها شیطان بزرگ است.

راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت‌های عظیم است. همانگونه که شهید نصرالله با تکیه بر عقلانیت بی بدیل خویش به مدت بیش از ۳۰ سال نهال حزب الله لبنان را با عبور دادن از طوفان‌های سهگین تبدیل به درختی تناور و ریشه دار کرد.

امروز دفع نفوذ دشمنان، پرهیز از تفرقه و چنددستگی‌های پوچ و وحدت حول محور رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای؛ لازمه عبور سالم از این مرحله حساس است.

تکمیل می‌شود



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *