لاریجانی: حمایت از مقاومت به امنیت ملی ایران مربوط است

0:01 - 07 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۳۴۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
لاریجانی: حمایت از مقاومت به امنیت ملی ایران مربوط است
دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی، گفت: مسئله اسرائیل همان طور که امام فرمودند غده سرطانی است برای منطقه با امنیت ملی ایران ربط دارد یعنی ما اگر امروز از مقاومت دفاع می کنیم به امنیت ملی ایران مربوط است.

خبرگزاری میزان - علی لاریجانی دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر، پیرامون تحولات اخیر در لبنان صحبت کرد.

سوال: حمله تازه و وحشیانه رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه بیروت و ادامه کشتار بیرحمانه و زنان و کودکان در منطقه لبنان به نظر می‌رسد که پاسخ مقاومت و اتحاد و همبستگی مقاومت در سوریه، یمن و جمهوری اسلامی ایران در کنار حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی را به نقطه پایانی می‌رساند؟

لاریجانی دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی: برداشت من هم همین نکته‌ای است که شما فرمودید یعنی شرایط منطقه دارد به سمتی می‌رود که به نتایجی که باید برسد می‌رسد درست است که الان رفتار‌های رژیم صهیونیستی وحشیانه است، اما اضطراب در صحبت‌های آقای نتانیاهو در سازمان ملل کاملا نشان گر این بود که نگرانی‌ها از وضعیت خودشان را جدی گرفتند؛ و لذا مسئله مقاومت دارد به نتایج خوبی می‌رسد هر چند شرایط جنگی سختی را پشت سر می‌گذارند، ولی همیشه این جنگ‌ها جرح و فرع دارند در آن اهی مشکلاتی به وجود می‌آید، اما همچنان که رهبری معظم هم فرمودند مسیر، مسیر توفیق مقاومت است. من این نکته را هم عرض کنم، چون گاهی هم در داخل هم خارج راجع به اینکه چرا ایران با مقاومت وضعیت متصلی دارد من این نکته را عرض کنم وقتی ما می‌گوییم مقاومت، مقصودمان از مقاومت چیست یعنی تعدادی از مسلمانان منطقه هستند که از رفتار خشونت اسراییل و آمریکا به ستوه آمدند و با این ایران هم فکرند یعنی آن‌ها هم مثل خود ایرانی‌ها هستند و لذا این که ایران از این‌ها حمایت می‌کند به خاطر این که مسلمانان آگاهی هستند مثل خودمان هستند آیا امروز ایرانی‌ها حاضر هستند زیر فشار آمریکا بروند، زیر فشار‌های اسراییل بروند، چرا نمی‌روند؟ چون آن غیرت و حریت را اجازه نمی‌دهد همین را مردم لبنان هم دارند همین در بخشی از عراق هم هست.

نکته بعدی این است که مسئله اسرائیل همان طور که امام فرمودند غده سرطانی است برای منطقه با امنیت ملی ایران ربط دارد یعنی ما اگر امروز از مقاومت دفاع می‌کنیم به امنیت ملی ایران مربوط است. اگر امروز صحبت‌های آقای نتانیاهو دقت کردید این‌ها نسبت به خود ایران هم گستاخی می‌کرد بنابراین این یک رژیم درنده‌ای است و باید در مقابلش ایستادگی کرد. من این را عرض کنم ایران و جریان‌هایی که در ایران هستند و حکومت ایران در دفاع از مقاومت هیچ شبهه‌ای به خودش راه نداده است.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *