آغاز توزیع ۹۰ هزار تن فولاد برای ساخت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن

17:20 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۲۲۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
آغاز توزیع ۹۰ هزار تن فولاد برای ساخت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
صندوق ملی مسکن نسبت به توزیع ۹۰ هزار تن فولاد برای ساخت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اقدام کرد که فاز اول آن شامل استان‌های چهارمحال بختیاری، تهران، همدان، یزد، قم، فارس، سمنان و خراسان شمالی است.

خبرگزاری میزان - صندوق ملی مسکن با هدف تثبیت و پیش‌بینی‌پذیر شدن قیمت مصالح ساختمانی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن در ماه پایانی سال ۱۴۰۲، حدود ۹۰ هزار تُن فولاد مورد نیاز ساخت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن را از تولیدکنندگان داخلی خریداری کرد تا این پروژه‌ها از تحریک قیمت ایمن باشند.

این کار با هدف «مدیریت زنجیره کالا از معدن تا مسکن» انجام شده و با این اقدام در سال پیش‌ِ رو بخش عمده‌ای از عملیات ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن نسبت به افزایش قیمت‌ها بابت گرانی احتمالی مصالح ساختمانی بیمه شده و پروژه‌هایی که در فرایند مراحل ساخت و تکمیل هستند، نگران افزایش قیمت تمام‌شده نخواهند بود.  

براین اساس توزیع فولاد در فاز اول برای ساخت مسکن در استان‌های چهارمحال بختیاری، تهران، همدان، یزد، قم، فارس، سمنان و خراسان شمالی آغاز شد.  

صندوق ملی مسکن برای تامین هزینه خرید این میزان فولاد مبلغ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع این صندوق و از طریق بورس فراهم کرده است.

صندوق ملی مسکن  با هدف اجرای قانون جهش تولید مسکن با تصویب هیأت وزیران در سال ۱۴۰۱ با هدف هم‌افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن و با کارکرد تجمیع و تخصیص منابع مالی تشکیل شده و بر اساس مفاد اساسنامه و قوانین و مقررات حاکم بر شرکت‌های دولتی فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *