برگزیدگان نخستین دوره جایزه جهانی شهید صدر معرفی شدند

13:52 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۱۸۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
برگزیدگان نخستین دوره جایزه جهانی شهید صدر معرفی شدند
در آیین اختتامیه نخستین دوره جایزه جهانی شهید صدر، برگزیدگان این رویداد از کشور‌های ایران، عراق و لبنان معرفی و تقدیر شدند.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این آیین، شورای داوران جایزه جهانی شهید صدر، هیچ یک از آثار ارسال شده به دبیرخانه را حائز دریافت رتبه نخست ندانست. اما آثاری در رتبه‌های بعدی و همچنین آثاری به عنوان شایسته تقدیر، معرفی شدند.

برگزیدگان این دوره عبارتند از:

نفر دوم: سیدحمیدرضا حسنی از ایران برای نظریه «روش شناسی اجتهادی شهید صدر به مثابه روش تولید علوم انسانی اسلامی»

نفر سوم: ابوالقاسم علیدوست از ایران برای نظریه «جایگاه مصصلح در فرآیند استنباط در فقه»

شایسته تقدیر: طیبه دهقانپور از ایران برای نظریه «بازخوانی و بومی سازی نظریه سرمایه فرهنگی پیر بوردیو با تکیه بر مبانی فلسفی علامه طباطبایی»

شایسته تحسین: خالد غفوری الحسنی از عراق با نظریه «اطروحه لتصویر منهج البحث فی العلوم الاسلامیه من خلاق الافاده من المنهجین التجریبی و الاحصائی»

شایسته تحسین: محمود حکمت نیاز از ایران برای نظریه «مبانی آزادی بیان و ساختار حقوقی آن»

شایسته تحسین: حبیب فیاض از لبنان برای نظریه «فلسفه التدین/ نظریه الاولیه للانتقال بالحبث»

برگزیده ویژه بخش شهید صدر: سعید بهمنی برای نظریه «نظریه مفاهیم بنیادین قرآن؛ رهیافتی برای بازآفرینی علوم انسانی براساس قرآن»

نخستین دوره جایزه جهانی شهید صدر به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با هدف حمایت از نظریه‌پردازی در حوزه علوم انسانی- اسلامی در سطح جهانی، ۵ مهرماه در شهر قم به کار خود پایان داد.

معرفی برگزیدگان، رونمایی از دو کتاب «جایزه جهانی شهید صدر؛ اهداف، رویکردها، ضرورت‌ها و امتیازات» و «آثار برگزیده نخستین دوره جایزه جهانی شهید صدر» که شامل نظریه‌ها و اندیشه‌های علوم انسانی اسلامی شایسته ارائه جهانی است، رونمایی شد. فراخوان دومین دوره این رویداد نیز منتشر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *