سرلشکر سلامی: فداکاری‌ها و از جان‌گذشتگی جامعه پزشکی در دوره کرونا موجب افزایش اعتماد جامعه شد

13:43 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۱۸۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
سرلشکر سلامی: فداکاری‌ها و از جان‌گذشتگی جامعه پزشکی در دوره کرونا موجب افزایش اعتماد جامعه شد
سردار سلامی در همایش درس آموخته‌های کرونا، با اشاره به حضور ۳ هزار شهید در جامعه پزشکی کشور گفت: آزمایش سخت کرونا، اعتماد به جامعه پزشکی و پرستاری کشور را افزایش و نشان داد می‌توان به جامعه پزشکی تکیه کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش سپاه نیوز، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پزشکان و پرستاران با قلب و تدبیر در کنار مردم هستند و قدرت داشتن ایثار و از خود گذشتن جلوه‌های درخشانی از حرکت جوانمردانه جامعه سلامت کشور رقم زد.

سردار سلامی گفت: پزشکان و پرستاران با وجود ابتلا به بیماری، پای کار بیماران ماندند و طبابت می‌کردند و این نشاندهنده آنست که علم پزشکی علم احیای جامعه است.

وی افزود: پزشکان اخلاق مدارترین گروه جامعه هستند و فعالیت آن‌ها به همبستگی جامعه می‌انجامد بنابراین در بحران‌ها این همبستگی، نمود بیشتری دارد؛ پزشکان در روح و جسم بیماران ادغام می‌شوند و به همین علت درد بیماران را درد خود می‌دانند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه درس آموخته‌های کرونا باید برای جامعه مدون و تدریس شود، گفت: درکرونا پزشکان و پرستاران جان خود را برای بیماران فدا کردند و این شرایط را دو سال تحمل کردند.

سردار سلامی گفت: در دوره کرونا، بیمارستان‌ها قدرت انبساط پذیرای نداشتند برای مدیریت یک بحران باید همه فرایند‌ها و تدبیر‌ها صورت گیرد و این تجربیات برای آینده کشور مهم است تا بتوان مدیریت بحران داشته باشیم. دو حادثه در کشور ما اتفاق افتاد که شخصیت والای پزشکان و کادر درمان ما را آشکار کرد: یکی دفاع مقدس، که آزمون شرافتمندانه و نمایش غیرتمندانه‌ی این عزیزان بود که از خط مقدم تا پشت جبهه، به احیا رزمندگان می‌پرداختند، و حدود ۳ هزار شهید کادر پزشکی و درمان در دفاع مقدس خود شاهد ایثار این عزیزان است. دومین آزمون که سخت‌تر، هولناک‌تر و عظیم‌تر بود. مسئله‌ی کرونا بود که پزشکان و پرستاران ما نشان دادند که می‌توان در لحظات بحران چقدر به این قشر شریف تکیه کرد.

سردار سلامی، همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: قرآن می‌فرماید هرکس جانی را، حفظ کند، گویی همه‌ را زنده کرده است. قرآن نمی‌گوید هر کس مومن یا مسلمانی را نجات دهد بلکه می‌گوید، هر کس جانی را نجات دهد، نجات همه افراد فارغ از ایمان‌شان اقدامی چنین بزرگ است. چرا که هرانسانی می‌تواند منشا حیات میلیونها نفر در نسل‌های بعد باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین، در بخش دیگری از سخنانش، گفت: درست است که در تجربه‌ی کرونا از فاصله‌گذاری اجتماعی گفتیم اما آن فاصله‌گذاری صرفا فاصله‌گذاری هندسی بود، اما فاصله‌ی عاطفی و روحی در کرونا از بین رفت. شما تصور کنید پرستاران بیش از یک سال لباسی را می‌پوشیدند که هر گونه تماس هوا با بدن انسان را نا ممکن می‌کرد من تصور نمی‌کنم حتی ۲۴ ساعت بتوانم چنین لباسی را بپوشم. اما پرستاران با قلب بزرگشان چنین ایثاری کردند.

وی همچنین افزود: اما کرونا فقط یک پدیده‌ی پزشکی و فیزیولوژیک نبود، شما شاهد بودید که همه‌ی مدارس تعطیل شد، اگر برنامه‌ی شاد نبود ارتباط دانش‌آموزان و معلمان منقطع می‌شد و همچنین مسئله‌ی کسانی که شغل‌شان را از دست دادند، ما بلافاصله به کمک کسانی که مشکلات معیشتی داشتند پرداختیم و این تدبیر رهبر معظم انقلاب بود.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *