فریاد اعتراض به کارزار کشتار اهالی رسانه ازسوی رژیم صهیونیستی در شورای امنیت

11:54 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۱۴۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
فریاد اعتراض به کارزار کشتار اهالی رسانه ازسوی رژیم صهیونیستی در شورای امنیت
قتل‌عام هدفمند اهالی رسانه ازسوی رژیم صهیونیستی در یک سال اخیر تشدید شده و اعتراض‌های جدی را درپی داشته است.

خبرگزاری میزان – حمله‌های هدفمند رژیم صهیونیستی به روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و رسانه‌ها و حق آزادی مطبوعات در شورای امنیت سازمان ملل مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش الجزیره، محمد مویزو، رئیس‌جمهور مالدیو در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل، هدف رژیم صهیونیستی از حمله به رسانه‌ها را جلوگیری از آگاهی جهان از آنچه در غزه می‌گذرد، خواند.

وی از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا چشمان خود را بر حمله‌های رژیم صهیونیستی به اهالی رسانه و تعطیل کردن دفاتر الجزیره در جریان جنگ علیه غزه نبندد.

مویزو ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به خبرنگاران و اهالی رسانه، به اعضای شورای امنیت یادآوری کرد که این نهاد معماری نظم مبتنی برعدالت جهانی را ایجاد کرد.

رئیس‌جمهور مالدیو، با اشاره به بمباران گسترده لبنان در روز‌های اخیر ازسوی رژیم صهیونیستی، گفت که این معماری در حال زوال، آغشته به خون است و زیر آوار خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌های ویران شده و اجساد غیرنظامیان بی‌گناه در غزه و لبنان متلاشی شده است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگارانی از فلسطین، لبنان و الجزیره در حالی زندگی خود را به خطر می‌اندازند که می‌خواهند اطمینان حاصل کنند کودکان و نوزادان غزه در سکوت خبری و تاریکی آگاهی کشته نمی‌شوند.

رئیس‌جمهور مالدیو تاکید کرد که هدف رژیم صهیونیستی از کشتار برنامه‌ریزی‌شده اهالی رسانه در غزه و تعطیل کردن رسانه‌ها، پنهان کردن جنایت‌هایش در غزه و لبنان است.

براساس اعلام کمیته حفاظت از خبرنگاران (CPJ) بیش از ۱۱۰ خبرنگار و کارمند رسانه، ازجمله چهار خبرنگار الجزیره از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در اکتبر سال گذشته (مهر ۱۴۰۲) تاکنون کشته شدند؛ مقام‌های غزه شمار اهالی رسانه شهید را ۱۷۳ نفر اعلام کردند.

رژیم صهیونیستی در میانه جنایت علیه اهالی رسانه از جمله تخریب زیرساخت‌های رسانه‌ای در غزه و به شهادت رساندن اهالی رسانه در این باریکه، انتقاد‌ها علیه خود را درباره جنایت‌های یادشده رد می‌کند.

از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲)، این رژیم به خبرنگاران خارجی اجازه ورود به غزه را به استثنای سفر‌هایی که برای خبرنگاران به مکان‌های خاص ترتیب می‌دهد، نداده است؛ ضمن اینکه به‌صورت کاملا آشکار استراتژی سرکوب رسانه‌ها را نیز از طریق هدف قرار دادن ساختمان‌های محل استقرار خبرگزاری‌ها و خبرنگاران و ترور عمدی اهالی رسانه اجرایی کرده است.

سرکوب آشکار و مداوم رسانه‌ها از سوی رژیم صهیونیستی با هدف پنهان کردن اقدام‌های جنایت‌کارانه خود در نوار غزه و کرانه باختری اشغالی برخلاف قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه است؛ رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن مستقیم خبرنگاران و اهالی رسانه، دستگیری و ارعاب آن‌ها درصدد است که آن‌ها از پوشش اخبار جنگ غزه و جنایت‌های جاری در کرانه باختری منصرف کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *