برگزاری شب شعر «کربلای جبهه‌ها یادش بخیر»

11:07 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۱۳۶
برگزاری شب شعر «کربلای جبهه‌ها یادش بخیر»
شب شعر بزرگ «کربلای جبهه‌ها یادش بخیر» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شب شعر کربلای جبه‌ها یادش بخیر با حضور جمعی از شاعران برجسته دفاع مقدس و مقاومت و علاقمندان در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. 

در این مراسم پانزده نفر از شاعران دفاع مقدس و اهالی فرهنگ حضور داشتند که آثار خود را در زمینه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس خواندند و آن را به شهیدان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تقدیم کردند.

محمد مهدی عبداللهی شاعر و دبیر این مراسم گفت: شب شعر «کربلای جبهه‌ها یادش بخیر» با هدف زنده نگه داشتن خاطرات دفاع مقدس و انتقال مفاهیم آن به نسل نو برگزار شده است. 

عبداللهی دبیر اجرایی بیست و دومین جایزه کتاب سال دفاع مقدس گفت: شاعران همیشه در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور خود را به اثبات رسانده و برای آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس ایستادگی خود را اعلام کرده‌اند.

دبیر شب شعر کربلای جبهه‌ها یادش بخیر گفت: جوانان با زبان هنر و شعر بهتر می‌توانند مفهوم دفاع مقدس را درک کنند و این وظیفه ذاتی شاعران است تا این مفاهیم را به زیباترین نوع خود برای نسل‌های آینده روایت کنند.

محفل شعر «کربلای جبهه‌ها یادش بخیر» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالگرد طوفان الاقصی به همت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با حضور شاعران برجسته و پیشکسوت کشورمان برگزار شد.

به گفته دبیر این شب شعر، اشعار خوانده شده در قالب کتابی منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

لازم به ذکر است در این مراسم شاعران برجسته‌ای همچون ناصر فیض، علی محمد مؤدب، عبدالجبار کاکایی، محمود حبیبی کسبی، محمدمهدی عبداللهی، حجت الاسلام جواد محمدزمانی، حمید هنرجو، محمد رسولی، مجتبی حاذق، نغمه مستشارنظامی، محدثه آشتیانی، بشری صاحبی، راضیه مظفری، الهام نجمی، نصیبا مرادی و، ... تازه‌ترین اشعار خود را برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس قرائت کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *