رکورد ۵۰ روزه معاملات خرد در بورس شکسته شد

17:25 - 04 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۰۴۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رکورد ۵۰ روزه معاملات خرد در بورس شکسته شد
امروز بار دیگر رکورد «ارزش معاملات خرد سهام و صندوق‌های سهامی» شکسته شد و با عبور از مرز ۶ همت به محدوده ۶.۲ همت رسید.

خبرگزاری میزان - به گزارش بازار سرمایه ایران (سنا)، آمار‌های اداره نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار حاکی از آن است که معاملات بورس از اواسط تیر ماه، یعنی بلافاصله پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تغییر مسیر داد و به دنبال خوش‌بینی‌های ایجاد شده تحت تاثیر انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب تا حدودی نوسانات حاکم در روند معاملات بازار کاهش یافت.

شاخص بورس در تاریخ ۱۶ تیر ماه با ۸۸ هزار واحد رشد به استقبال فرد پیروز انتخابات رفت و ارزش معاملات خرد سهام و صندوق‌های سهامی در این تاریخ به رقمی حدود ۶ همت رسید.
همچنین در ادامه این اتفاق سیاسی رخ داده در کشور، ارزش معاملات خرد سهام و صندوق‌های سهامی در تاریخ ۱۷ تیر ماه به قله ۸ همت دست پیدا کرد که این عدد، بالاترین رقم به دست آمده در ۶ ماه نخست سال جاری بود.

به دنبال واکنش‌های مثبت صورت گرفته تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری و تغییر کلی روند معاملات بازار سرمایه، برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در تاریخ ۹ مرداد ماه موجی از خوش‌بینی‌ها را در این بازار ایجاد کرد و ارزش معاملات خرد سهام و صندوق‌های سهامی در این روز رقمی حدود ۵ همت بود که این امر به مرور باعث بازگشت اعتماد دوباره به سرمایه‌گذاران و ورود سرمایه‌های خرد به بازار سهام شد.

پس از برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری و نیز آغاز رسمی سکانداری مسعود پزشکیان در دولت چهاردهم، اعلام اسامی وزیران پیشنهادی دولت جدید و مطرح شدن نام «عبدالناصر همتی» به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی و انتشار برنامه‌های او در حوزه بازار سرمایه، مجددا بارقه‌هایی از امید برای ایجاد رونق در بازار و جبران عقب ماندگی بورس نسبت به دیگر بازار‌های موازی ایجاد شد.

در ادامه؛ با گرفتن رای اعتماد وزیران پیشنهادی از مجلس در تاریخ ۳۱ مرداد ماه بار دیگر نگاه سهامداران برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام تغییر پیدا کرد و میزان معاملات خرد در این بازار افزایش یافت.

تغییر ریاست سازمان بورس، در اواسط شهریور ماه، از دیگر اتفاقاتی بود که جریان بازار را تغییر داد. در هفته‌های اخیر همزمان با اعلام برنامه‌های رئیس جدید سازمان بورس، شاهد افزایش تدریجی ارزش معاملات و خالص ارزش معاملات خرد حقیقی در سهام و صندوق‌های سهامی بوده‌ایم، به گونه‌ای که امروز، چهارشنبه، بار دیگر رکورد ارزش معاملات خرد سهام و صندوق‌های سهامی، در مقایسه با ۵۰ روز اخیر، شکسته شد و ارزش معاملات آن با عبور از کانال ۶ همت به حدود ۶.۲ همت رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *