به بهانه خداحافظی پرافتخارترین مدافع جهان؛ بازیکنانی که بیشترین بازی را کنار واران داشتند

14:30 - 04 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۰۰۱
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
به بهانه خداحافظی پرافتخارترین مدافع جهان؛ بازیکنانی که بیشترین بازی را کنار واران داشتند
رافائل واران یکی از پرافتخارترین مدافعان قرن بیست و یکم امروز با انتشار پستی در صفحات مجازی به طور رسمی از فوتبال خاحافظی کرد.

خبرگزاری میزان - مصدومیت عضو جدایی ناپذیر فوتبال است و برخی بازیکنان پس از مصدومیت به طور کامل از فوتبال خداحافظی می کنند. مدافع سرشناس فرانسه نیز از این قاعده مستثنا نبود. رافائل واران به دلیل مصدومیت شدید زانو در سن ۳۱ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد. این مدافع افسانه‌ای فرانسوی پس از ترک منچستریونایتد در تابستان امسال به باشگاه ایتالیایی کومو نقل مکان کرد، اما تنها ۲۳ دقیقه پس از اولین بازی خود به دلیل مصدومیت تسلیم شد و تصمیم گرفت کفش هایش را آویزان کند.

نام واران به عنوان یکی از پرافتخارترین مدافعان قرن بیست و یکم با چهار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، سه قهرمانی لالیگا و جام جهانی در میان کلکسیون نقره‌ای او در تاریخ ثبت خواهد شد. واران در یادداشتی به این موضوع تلخ اشاره کرد که او 90 دقیقه بازی گذشته خود را با قهرمانی در جام حذفی انگلیس به پایان رساند. جایی که شیاطین سرخ توانستند با نتیجه ۲ بر یک مقابل سیتیزن ها به برتری برسند. واران فصل گذشته هم ۷۲ روز به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار اریک تنهاخ نبود و ۱۴ بازی منچستریونایتد را از دست داده بود. واران افتخارات زیادی را با تیم های رئال مادرید و حتی تیم ملی کشورش به ثبت رساند.

رافائل واران که امروز با انتشار پستی خداحافظی خود از فوتبال را بهه طور رسمی اعلام کرد در یادداشتی نوشت:

«من خودم را در بالاترین استاندارد‌ها نگه می‌دارم، می‌خواهم قوی بیرون بروم، نه اینکه فقط به بازی ادامه دهم. گوش دادن به قلب و غریزه شما به مقدار زیادی شجاعت نیاز دارد. میل و نیاز‌ها دو چیز متفاوت هستند. من هزاران بار زمین خورده ام و برخاسته ام، و این بار، این لحظه است که بایستم و کفش هایم را با بردن یک جام در ومبلی آویزان کنم طرفداران هر تیمی که در آن بازی کرده‌ام، از لنز گرفته تا مادرید تا منچستر، از هر پستی که در اختیار داشتم، دفاع کرده‌ام.

به بهانه خداحافظی پرافتخارترین مدافع جهان؛ بازیکنانی که بیشترین بازی را کنار واران داشتند

بازیکنانی که در طول حضور واران در رئال مادرید در کنار او بازی کردند

واران پس از ترک لنز به عنوان یک جوان، یک دهه را در رئال مادرید گذراند و موفقیت‌های باورنکردنی را با غول‌های اسپانیایی تجربه کرد. واران بیشترین تعداد بازی خود را برای کهکشانی ها به میدان رفته و از این حیث او با هم تیمی های سفید پوش خود بیشترین بازی را به ثبت رسانده. این مرد فرانسوی در طول دوران حرفه‌ای خود ۵۷۳ بازی انجام داد که ۳۶۰ بازی از آن‌ها با پیراهن معروف سفید پوشیده بود. همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، واران بیش از هر بازیکن دیگری با کریم بنزما ۳۱۸ بار برای مادرید و فرانسه به میدان رفته است.

کازمیرو و کریستیانو رونالدو تنها بازیکنان دیگر لیست هستند که واران در دو باشگاه با آن‌ها بازی کرد و هافبک برزیلی و فوق ستاره پرتغالی به او در منچستریونایتد پیوستند. تونی کروس به عنوان پرکاربردترین هم تیمی واران در رده دوم قرار دارد و لوکا مودریچ هم تیمی اصلی او در خط میانی چهارم است. همکاری مدافع میانی واران با سرخیو راموس برای قهرمانی مادریدی‌ها در چهار قهرمانی لیگ قهرمانان در دوران حضور این بازیکن ۳۱ ساله در اسپانیا ضروری بود و آن‌ها در ۲۲۸ بازی کنار هم قرار گرفتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *