اتوبوس‌های شاغل در ناوگان حمل و نقل شهری پایتخت سه برابر شده است

11:18 - 04 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۹۱۴
اتوبوس‌های شاغل در ناوگان حمل و نقل شهری پایتخت سه برابر شده است
معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران از ۳ برابری شدن اتوبوس‌های شاغل در ناوگان حمل و نقل شهری، خبر داد و گفت: تا هفته آینده قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بی آر تی با شرکت ایرانخودرو امضا و در سنوات بعدی ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس خارجی به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه خواهد شد.

خبرگزاری میزان - آیین رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران صبح امروز چهارشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۳ در قالب یکصد و چهل و چهارمین پویش امید و افتخار با حضور محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای اسلامی شهر تهران، سرهنگ موسوی پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و جمعی از مسئولان شهری در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با عرض خیرمقدم به مهمانان و حضار، بیان کرد: امروز صد دستگاه اتوبوس تولید داخل رونمایی می‌شود و طبق قرارداد هزار و ۶۰۰ اتوبوس نیز نوسازی شده است و امیدواریم این فرآیند کار تحول در حمل و نقل را رقم بزند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه نسبت به نظافت همه اتوبوس‌ها اقدام شده است، اظهار کرد: ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس از اولین روز سال تحصیلی جدید به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

علیزاده ادامه داد: ۱۰۰ دستگاه جدید در 2 نوبت به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه خواهد شد و اتوبوس‌های چینی نیز تا اواخر مهر، به ناوگان خواهند پیوست.

وی با بیان اینکه ماه آینده چنین مراسمی نیز برای اتوبوس‌های برقی برگزار خواهد شد در خاتمه گفت: تا پایان این دوره مدیریت شهری، شمار اتوبوس‌ها به ۵هزار دستگاه خواهد رسید.

در ادامه این مراسم سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران نیز بیان کرد: پیاده روی اربعین سالی یکبار است، اما برای کارکنان شرکت واحد هر روزشان اربعین است.

وی ادامه داد: اخباری که این روز‌ها در مورد توسعه ناوگان از شرکت واحد به گوش می‌رسد بسیار خوشایند است.

تشکری افزود: سرمایه‌های شهر باید با اقدامات پیشگیرانه و بروزرسانی حفظ شوند. این اتوبوس‌ها بخشی از سرمایه‌های کشور است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: شرکت واحد با چند شرکت مختلف داخلی برای حفظ و بروزرسانی اتوبوس‌ها طرف قرارداد است تا بلکه بخشی از دغدغه‌های مردم تهران را کاهش دهد.

وی گفت: حتما از ما سوال می‌پرسند که برای کاهش دغدغه مردم چه کرده‌اید؟ راه‌اندازی هر اتوبوس که کمتر از ۱۰ درصد هزینه را از مردم اخذ می‌کند بخشی از دغدغه‌های مردم در بحث حمل و نقل را کاهش می‌دهد.

تشکری هاشمی ادامه داد: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان امسال برای حمل و نقل شهری توسط شورای شهر در نظر گرفته شده است و باید به طور متوسط ماهیانه ۱۰۰دستگاه اتوبوس توسط شرکت‌های داخلی تحویل داده شود.

در پایان این مراسم نیز نوبت به محسن هرمزی معاون حمل و نقل ترافیک شد تا اظهارات خود را بیان کند.

هرمزی گفت: عقب ماندگی کهنه حوزه حمل و نقل شهر تهران متاسفانه شهر را دچار نوعی آشفتگی کرده بود. اما در آغاز این دوره مدیریت شهری و با ۳ برابری کردن اتوبوس‌های شاغل گام مهمی برداشته‌ایم هر چند باید شمار اتوبوس‌ها به بیش از ۵هزار دستگاه برسد.

هرمزی یکی دیگر از اقدامات مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل را برقی سازی توصیف کرد و گفت: برقی‌سازی با شیبی ملایم و تفکر ویژه در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: برآورد‌ها نشانگر آن است که تا هفته آینده قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بی.آر.تی با شرکت ایرانخودرو منعقد شده و تا پایان سال ۵۰ درصد آن به ناوگان حمل و نقل اضافه خواهد شد.

این مدیری شهری در خاتمه اظهاراتش افزود: جز اتوبوس‌های تولید داخل ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس خارجی نیز در سنوات بعدی به ناوگان افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *