ملی‌پوش ۳۳ ساله کشتی فرنگی آمریکا درگذشت

9:11 - 04 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۸۷۲
ملی‌پوش ۳۳ ساله کشتی فرنگی آمریکا درگذشت
آلن ورا، عضو تیم ملی کشتی فرنگی ایالات متحده آمریکاکه اصالتی کوبایی داشت، درگذشت.

خبرگزاری میزان - سایت کشتی ایالات متحده آمریکا اطلاعاتی مبنی بر اینکه شب گذشته یکی از اعضای فعلی تیم ملی فرنگی خود یعنی آلن ورا از گوتنبورگ، نیوجرسی در ۳۳ ساله، فوت شده را دریافت کرده است.

ورا در تابستان گذشته در حین بازی فوتبال دچار ایست قلبی ناگهانی شد و از آن زمان در بیمارستان بستری شده بود.

همسر آلن ورا، دو بار قهرمان المپیک و قهرمان جهان در کشتی آزاد زنان به همراه دختر نوزادشان آلینا است.

مدیر اجرایی کشتی ایالات متحده، در این‌خصوص گفت: جامعه کشتی در غم از دست دادن یک قهرمان بزرگ، که زندگی باورنکردنی او بر تعداد زیادی در کشتی آمریکا و سراسر جهان تأثیر گذاشت، عزادار است.

آلن ورا در کوبا متولد شد و در تیم ملی کوبا یک کشتی گیر در کلاس جهانی فرنگی شد. وی در مسابقات پان امریکن ۲۰۱۵ مدال برنز و در مسابقات قهرمانی پان امریکن ۲۰۱۶ مدال برنز کسب کرد، در حالی که برای کوبا رقابت می‌کرد.

او به ایالات متحده مهاجرت کرد و چندین سال در فلوریدا زندگی کرد و به تمرین و رقابت در کشتی فرنگی ادامه داد، در حالی که تابعیت ایالات متحده را دنبال می‌کرد. ورا برای چند سال در مسابقات بین‌المللی مختلف شرکت کرد تا اینکه واجد شرایط کشتی گرفتن برای ایالات متحده شد و برای باشگاه ورزشی نیویورک کشتی گرفت.

ورا در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در وزن ۸۶ کیلوگرم به تیم ایالات متحده آمریکا راه یافت و در چهار سال گذشته عضو تیم ملی فرنگی بود. اخیراً، ورا در مسابقات تیمی المپیک ۲۰۲۴ ایالات متحده در کالج ایالتی، مقام دوم را کسب کرد و در وزن ۹۷ کیلوگرم، مقام دوم را در تیم ملی فرنگی در فصل ۲۵-۲۰۲۴ کسب کرد.

او با راهیابی به فینال مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ پان امریکن در آکاپولکو مکزیک توانست در وزن ۹۷ کیلوگرم، آمریکا را به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ برساند. ورا همچنین دارای دو مدال در مسابقات قهرمانی پان آمریکا برای ایالات متحده است؛ یک مدال نقره در سال ۲۰۲۴ و یک مدال برنز در سال ۲۰۲۳. ورا اولین قهرمانی خود را در سال ۲۰۲۰ در مسابقات ملی بزرگسالان ایالات متحده کسب کرد و در طول دوران حرفه‌ای خود چهار عنوان ملی بزرگسالان را به دست آورد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *