برگزاری مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور معاون اول قوه قضاییه

9:35 - 04 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۸۶۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
برگزاری مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور معاون اول قوه قضاییه
مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور معاون اول قوه قضاییه، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و جمعی از مقامات عالی قضایی و ایثارگران دستگاه قضا در محل سالن شهدای هفتم تیر ساختمان مرکزی قوه قضاییه برگزار شد.

خبرگزاری میزان -مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور معاون اول قوه قضاییه، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و جمعی از مقامات عالی قضایی و ایثارگران دستگاه قضا در محل سالن شهدای هفتم تیر ساختمان مرکزی قوه قضاییه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی؛ معاون اول قوه قضاییه با بیان شرحی از علت قداست ماهیت دفاع که موجب شد دفاع مقدس شود، عنوان کرد: ایستادگی و مقاومت به این دفاع قداست بخشید و رمز ماندگاری آن شد. دفاع از مرزو بوم و شرافت و وطن نماد قداست شد. آموخته ایم زمان و مکان فاقد حکم است و اتفاقات موجبات فخر مکان و زمان می‌شود؛ لذا واژه‌ها از درون رخداد‌ها و نه از مکان و زمان خاصی شکل می‌گیرد.

 وی افزود: از سال ۵۹ به بعد طی ۸ سال شاهد اتفاقاتی در عرصه پیکار و نبرد بودیم که این نبرد را مقدس کرد اتفاقاتی که صرف جنگ و جهاد نبود بلکه تولید و خلق فضائل بود و امروز وارث فضائلی هستیم که بایستی پیوسته آن‌ها را یادآوری کنیم و وظیفه داریم این فضیلت‌ها را برجسته کنیم و نگذاریم به دست فراموشی سپره شود؛ لذا مصداق قداست و شرافت ۸ سال دفاع مقدس حاکی از همان فضائل و ارزش هاست که افراد با ایثار، دیگری را بر خود ترجیح می‌دادند. معیار و محور داوری خود نبود و اینگونه بود که نام و فرهنگ ایثار نهادینه شد.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: خاطرات ایام ایثار و شهادت را بازگو کنید و در دل حبس نکنید. خاطره گویی آن ایام فضیلت و معیار راستی است. این مورد درخصوص علمای بزرگ ما که راه عرفان و سلوک داشتند نیز صدق می‌کند. عزیزانی که قبل از شهادت حقایق را بیان می‌کردند و جز خدا چیزی را نمی‌دیدند. آن‌ها جایگاه خداوند متعال را می‌دیدند و بر او توکل می‌کردند و دشمن را کوچک می‌شمردند و اینگونه بود که دفاع قداست داشت. امروزه افرادی که خدای نکرده از قدرت خداوند غافل هستند دشمن را قوی می‌بینند و می‌هراسند. 

در ادامه، ادای احترام به مقام شامخ شهید گمنام ساختمان مرکزی قوه قضاییه، رونمایی از کتاب مهاجران الی الله عدلیه و تابلو تاریخ نگار شهدای قوه قضاییه و بیان نقطه نظرات از سوی یکی از نمایندگان ایثارگران بخشی از مراسم ویژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس بود که به همت امور ایثارگران قوه قضاییه برگزار شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: هفته دفاع مقدس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *