رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور: امنیت جامعه به واسطه نیروی مسلح مقتدر تامین می‌شود

13:57 - 03 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۷۱۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور: امنیت جامعه به واسطه نیروی مسلح مقتدر تامین می‌شود
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور با بیان اینکه ما نیروی مسلح خود را مقتدر می‌خواهیم، گفت: این نیروی مقتدر است که امنیت جامعه به واسطه آن تامین می‌شود.

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان همدان، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تقدیر از جانفشانی و ایثارگری‌های رزمندگان در طول این دوران، با اشاره به دیدار خود با خانواده شهید ابراهیمی در استان اظهار کرد: این شهید پس از حضور در جبهه‌ها به خانواده خود سفارش می‌کند امام (ره) را تنها نگذارید و برای مراسم کفن و دفن من، از پولی که کنار گذاشتم هزینه کنید.

وی با این توضیح که شهدا گوهر‌هایی بودند که از دست ما رفتند و امیدوارم بتوانیم این گوهر‌ها را شناسایی و تربیت کنیم افزود: معرکه دفاع از حرم و حضور عزیزان در جبهه‌های سوریه، عراق و مقاومت نشان داد تربیت یافتگان نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب همان روحیه را دارند، هرچند دشمن گمان می‌کرد پس از پایان جنگ تحمیلی و آن هجمه‌هایی که علیه فرهنگ و جوانان ما داشت، نتوانسته بین جوان‌های نسل بعدی با نسل انقلاب فاصله بیندازد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور با اشاره به ناکام ماندن دشمن در اجرای نقشه‌های شوم خود علیه ملت ایران ادامه داد: دفاع از حرم که فراتر از مرز‌های ایران انجام شد، نشان داد اگر در دفاع مقدس جوان‌ها سر از پا نشناخته و در مقابل دشمن ایستادند و به شهادت رسیدند، این درس را به نسل بعد انتقال دادند و نسل بعد به سمت دفاع از حرم رفتند تا مبادا خدشه‌ای به حریم حضرت زینب سلام الله علی‌ها وارد شود.

وی با اشاره به اینکه مدافعان حرم تربیت شدگان این مکتب هستند مطرح کرد: وقتی شهید خوش لفظ ماجرای خواب شهید چیت سازیان و راهکار رسیدن به شهادت را ریختن اشک بیان می‌کند، رهبر انقلاب آن ماجرا را با حسرت بیان می‌کنند و می‌فرمایند ما مدعیان صف اول بودیم از آخر مجلس شهدا را چیدند. 

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان با بیان اینکه امام با دم مسیحایی خود جوانان و جامعه را متحول کرد و رهبر انقلاب نیز امروز همین مسیر را ادامه می‌دهند عنوان کرد: در دفاع مقدس ما آبدیده شدیم و از اینرو امروز دشمن جرات ندارد به کشور ما چپ نگاه کند.

وی با این توضیح که نقش نیرو‌های مسلح زمانی در جامعه خوب ایفا می‌شود که جامعه در سایه سار آن‌ها احساس امنیت، کنند، ادامه داد: دشمن وقتی به این کشور حمله کرد که احساس کرد ارتش ما از هم‌فروپاشیده، سپاه ما نوپا بوده و به دلیل شکل‌گیری انقلاب، نیرو‌های ما جدا از هم هستند، در حالیکه نیرو‌های مسلح ما با اتحاد به میدان آمدند و همان روز اول جنگ ۱۳۰ فروند هواپیمای جنگی بر فراز عراق رفتند و قدرت نمایی کردند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور با بیان اینکه عربده کشی امروز رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت آمریکا و آن شکست بزرگی است که در ۱۵ مهر سال گذشته متحمل شده، اظهار کرد: به فرموده رهبر انقلاب این شکست برای آن‌ها غیر قابل جبران است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور با بیان اینکه ما نیروی مسلح خود را مقتدر می‌خواهیم و این نیروی مقتدر است که امنیت جامعه به واسطه آن تامین می‌شود گفت: باید بر این نیرو نظارت شود چرا که دشمن به دنبال نفوذ و انحراف آنان است، اما در سایه سار فرماندهی رهبر معظم‌انقلاب، نیرو‌های مسلح ما، مکتبی باقی می‌مانند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون اساسی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، برای صیانت از نیرو‌های مسلح ایجاد شده که البته در این عرصه ما اصل را بر پیشگیری گذاشتیم، به همین دلیل کمترین جرایم در بین نیرو‌های مسلح رخ می‌دهد. 

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان با این توضیح که آنجا که ناخالصی هست باید برخورد کنیم، اما این برخورد با ناخالصی به معنای تضعیف نیرو‌های مسلح نیست، عنوان کرد: اگر جایگاه نیرو‌های مسلح متزلزل شود امنیت کشور متزلزل شده و همه خسارت خواهند دید.

وی ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین دینی رئیس سابق سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان، گفت: وی ۳۳ سال با افتخار در حساس‌ترین مسئولیت‌ها کار کرد و همه فرماندهان از او ابراز رضایت می‌کردند از این جهت خوشحالم که وی زینت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بود. 

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور با معرفی همت محمدی به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان، گفت: وی از نیرو‌های خوشنام و موفق در امر قضا هستند که از امروز سکان سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان همدان را بر عهده خواهد داشت، از او می‌خواهم جلسات شورای تامین، شورای قضایی و برگزاری جلسات با نیرو‌های مسلح را دنبال کند.

در ابتدای این دیدار بهروز محمدی مهر، رئیس دادگستری استان همدان در این مراسم اظهارکرد: دادگاه‌های اختصاصی در قانون اساسی پیش بینی شده و برای نیرو‌های مسلح که اهمیت ویژه‌ای دارند، محاکم نظامی اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در محاکم نظامی با حساسیت و قاطعیت با هرگونه جرمی برخورد قانونی کرده و در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب، ضامن سلامتی و صیانت از نیرو‌های مسلح هستند گفت: پیشگیری از وقوع جرم از سیاست‌های اصلی دستگاه قضایی است که به موازات اهداف اساسی و اصلی قوه قضاییه در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: حفظ اقتدار نیرو‌های مسلح نیز از اصول اساسی و بنیادین قوه قضاییه است که در این عرصه باید با اقتدار و حکمت عمل کرد که البته جمع این دو ظرافت خاصی را می‌طلبد.

سلمان امیری، فرمانده انتظامی استان همدان نیز در مراسم گفت: این جلسه با هدف تکریم از حجت الاسلام والمسلمین دینی برادر مخلص و خوش اخلاق برگزار شده که ۳۳ سال خدمت بی منت داشت.

وی ضمن خیر مقدم به رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان با بیان اینکه فرد جدید نیز همین سوابق را دارند افزود: در سطح استان و نیرو‌های مسلح با همکاری خوبی که بین آن‌ها وجود دارد و اهتمام فرماندهان و همچنین تعامل خوب سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، شاهد کاهش تخلفات در سطح نیرو‌های مسلح هستیم.

سردار امیری فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: برخور قاطعانه با کسانی که عامدانه مرتکب جرم می‌شوند در راس دیدگاه فرماندهان و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان قرار دارد که با جدیت پیگیری و سبب کاهش جرایم در استان شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه فراجا استان توانسته در جذب سرمایه اجتماعی و تولید اعتماد سازی در بین مردم رتبه اول کشور را به دست آورد عنوان کرد: در استان همدان در شش ماه نخست امسال، هم شاهد کاهش شکایت‌ها و هم افزایش تقدیر‌ها بودیم کما اینکه افرادی که تولید نارضایتی می‌کنند به کمیسیون‌ها فراخوانده و توجیه می‌شوند.

وی با این توضیح که برخی افراد هستند که به ماموران ما حین انجام وظیفه، تعدی می‌کنند که البته با آن‌ها برخورد می‌شود مطرح کرد: قانون به کارگیری سلاح نیازمند بازنگری است چرا که شرایط جامعه تغییر کرده است.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام  والمسلمین محمدجعفر دینی، رئیس سابق سازمان قضایی نیرو‌های مسلح همدان، گفت: در طول ۳۳ سال گذشته تمام تلاشم بر این بود که جزو گروهی باشم که با علم و بر اساس رضایت الهی قضاوت کنم.

وی با تشریح اقدامات خود در دوران خدمت با این توضیح که در قضاوت به گونه‌ای استدلال می‌کردم که آراء صادره نقض نشود و خداوند متعال نیز توفیق داد یک رای بر خلاف رضای او صادر نکنم مطرح کرد: از همه همکاران خود تشکر می‌کنم همکارانی که نسبت به آن‌ها حساس بوده و در طول خدمت نیز هیچ گونه بی احترامی نسبت به آن‌ها را تحمل نکردم.

همت محمدی رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان همدان نیز در این مراسم ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین دینی، گفت: وی از افتخارات دستگاه قضایی  است که بیش از ۳۰ سال خدمت صادقانه داشته است.

وی با این توضیح که اهتمام سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در پیشگیری از وقوع جرم بوده که نهادینه شده است افزود: علاوه بر تلاش فرماندهان برای پیشگیری از جرم، قضات نیز به صورت مستمر در بین نیرو‌ها حضور دارند. 

محمدی با بیان اینکه عظمت، اقتدار و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در دنیا بی نظیر است مطرح کرد: نیرو‌های مسلح زینت جامعه و بازوی توانمند و قدرت حاکمیت هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *