نماینده تهران: تاکنون گزارشی از عملکرد بودجه سالیانه به نمایندگان ارایه نشده است

11:43 - 03 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۷۰۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده تهران: تاکنون گزارشی از عملکرد بودجه سالیانه به نمایندگان ارایه نشده است
کوچک‌زاده نماینده مردم تهران درباره تاخیر در ارایه گزارش عملکرد بودجه سالیانه به نمایندگان انتقاد کرد.

خبرگزاری میزان - مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۳ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی گفت: ما اگر قصد داریم در کشور به شفافیت عمل کنیم اصلا احتیاج به قانون جدید نداریم.

وی با اشاره به ماده ۵۱ آیین‌نامه داخلی مجلس که به موضوع تکالیف کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اشاره داشت، افزود: به موجب تبصره یک این ماده واحده، کمیسیون برنامه و بودجه علاوه بر انجام وظایف تخصصی در ماده ۴۵ و این ماده موظف است به امور مربوطه عمل کند. در این بخش آمده است رسیدگی به عملکرد بودجه سالیانه مجلس و ارایه گزارش آن حداکثر تا پایان شهریور ماه باید مد نظر قرار گیرد که متاسفانه باید بگویم هنوز گزارشی از این بخش به دست ما نرسیده است.

کوچک‌زاده در ادامه با اشاره به بند سه ماده ۵۱ آیین‌نامه داخلی مجلس ادامه داد: در این ماده آمده است؛ بازرسی و رسیدگی دقیق و نظارت در مورد کلیه اموال و اشیاء منقول و غیرمنقول مجلس شورای اسلامی و ارایه گزارش سالیانه جهت چاپ و توزیع باید مد نظر قرار گیرد که بنده تقاضا دارم این موضوع عملیاتی و شفاف شود؛ لذا ما عده‌ای را در هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها انتخاب کرده‌ایم که به این موارد عمل کنند، بنابراین اگر عمل به این موضوعات مد نظر قرار نگیرد هیچ شعار شفافیتی محقق نخواهد شد.

حاجی بابایی در پاسخ به تذکر کوچک زاده در صحن علنی مجلس گفت: از کمیسیون برنامه و بودجه تقاضا داریم گزارشی را در راستای دو موضوع مطروحه به صحن علنی مجلس ارایه دهند و پاسخی را در این راستا ارایه دهند چرا که موضوع مورد اشاره، حرف درستی است و ما باید آیین‌نامه داخلی مجلس را به درستی اجرا کنیم.

وی افزود: البته کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ممکن است در این بخش نظر خود را داشته باشد. با این حال دیوان محاسبات معمولا نسبت به تفریغ بودجه در سال‌های اخیر جلوتر از زمان هم حرکت کرده است، اما این که چرا تا کنون این گزارش ارایه نشده باید مورد بررسی قرار گیرد. البته معاونت نظارت هم باید گزارش خود را در این زمینه ارایه کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: جلسه علنی مجلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *