گفت‌وگو|

بررسی تروریسم سازمانی رژیم صهیونیستی؛ از غزه تا لبنان

8:00 - 09 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۵۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی تروریسم سازمانی رژیم صهیونیستی؛ از غزه تا لبنان
یک کارشناس حقوقی، گفت که رژیم صهیونیستی در غالب تروریسم سازمانی درحال هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه و لبنان است.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حمله به نوار غزه، انواع جنایت‌های جنگی و اقدام‌های تروریستی را مرتکب شده است.

البته این جنایت‌ها محدود به نوار غزه نبوده و این رژیم اقدام‌های تروریستی را علیه لبنان نیز مرتکب شده است. 

از جمله اقدام‌های تروریستی رژیم صهیونیستی علیه لبنان، می‌توان به حمله‌های هوایی روز‌های گذشته به مناطق و ساختمان‌های غیرنظامی در جنوب لبنان اشاره کرد؛ طی این حمله‌های تاکنون ده‌ها نفر به شهادت رسیده و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

بسیاری از کارشناسان، اقدام‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لبنان را مصداق تروریسم معرفی کرده‌اند.

جنایات‌های رژیم صهیونیستی از مصادیق تروریسم هستند

در همین رابطه میرزاعلی ادابی، کارشناس حقوقی میزان درباره اقدام‌های تروریستی رژیم صهیونیستی، می‌گوید: تروریسم دولتی برای رژیم صهیونیستی به‌کار نمی‌رود، زیرا چیزی به نام «دولت اسرائیل» وجود نداشته و این رژیم ماهیت دولتی ندارد؛ به همین دلیل برای این رژیم از واژه تروریسم سازمانی استفاده می‌شود. 

ادابی اظهار کرد: چیزی به نام دولت اسرائیل وجود ندارد، زیرا رژیم صهیونیستی سرزمین فلسطینی‌ها را غصب کرده است؛ اما از جایی که این رژیم در سازمان ملل دارای کرسی است، اصطلاحا از واژه تروریسم دولتی استفاده می‌شود. 

 

بررسی تروریسم سازمانی رژیم صهیونیستی؛ از غزه تا لبنان

 

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در غالب تروریسم سازمانی درحال هدف قرار دادن غیرنظامیان است، عنوان کرد: تمام جنایت‌هایی که این رژیم مرتکب می‌شود از مصادیق تروریسم به‌شمار می‌رود. 

انفجار‌های لبنان نمونه از تروریسم سازمانی رژیم صهیونیستی

این کارشناس با اشاره به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی در لبنان، گفت: اتفاقی که به‌تازگی در لبنان رخ داد، از مصادیق تروریسم سازمانی رژیم صهیونیستی بود. 

ادابی، اضافه کرد: رژیم صهیونیستی طی این اقدام تروریستی شماری را به شهادت رسانده و چند هزار نفر را مجروح کردند؛ تمام اعمالی که رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود، تروریستی بوده و با برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌شود؛ این رژیم هیچ ابایی از این موضوع ندارد.

ادابی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی تاکنون ده‌ها هزار نفر را در نوار غزه به شهادت رسانده، اما در مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل از حمایت کشور‌هایی مانند آمریکا برخوردار است، تاکید کرد: کشور‌های عضو می‌توانند تحت فصل ۷ منشور سازمان ملل رژیم صهیونیستی را پاسخگو کنند، اما حمایت‌های آمریکا مانع از این موضوع شده است. 

رژیم صهیونیستی از حمایت آمریکا برخوردار است

ادابی تصریح کرد: به همین دلیل، رژیم صهیونیستی هیچ ابا و ترسی از ارتکاب جنایت‌های جنگی و اقدام‌های تروریستی ندارد؛ هر قطعنامه‌ای که به شورای امنیت می‌رود از سوی آمریکا، انگلیس و یا فرانسه به نفع رژیم اشغالگر وتو می‌شود.

وی درباره چرایی اجرا نشدن احکام بین‌المللی که علیه رژیم صهیونیستی صادرشده، اظهار کرد: در وضعیت فعلی پاسخگویی برای رژیم صهیونیستی ایجاد نمی‌شود، زیرا ضمانت اجرایی برای احکام بین‌المللی وجود ندارد. 

ادابی در پایان درباره آینده پاسخگویی سران رژیم صهیونیستی، گفت: در این وضعیت تنها یک احتمال وجود دارد که حکم مجامع بین‌المللی، مانند حکم بازداشت صادر شده از سوی دیوان بین‌المللی کیفری برای مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی اجرا شوند؛ این حکم شاید در صورتی اجرا شود که کابینه رژیم صهیونیستی تغییر کرده و کابینه جدیدی کار خود را آغاز کند؛ در این صورت، شاید اعلان قرمز اینترپل علیه نتانیاهو و دیگر مقام‌های دخیل در جنایت‌ها صادر شود. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *