گزارش|

شطرنجِ ستاره‌ها، تعیین‌کننده برنده دربی ۱۰۴/ سبکِ دفاعی نکونام یا تفکرات هجومی گاریدو؟

0:15 - 03 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۵۹۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
شطرنجِ ستاره‌ها، تعیین‌کننده برنده دربی ۱۰۴/ سبکِ دفاعی نکونام یا تفکرات هجومی گاریدو؟
در آستانه دربی صدوچهارم، هیجان در فوتبال ایران به اوج خود رسیده و مرموزترین جنگِ ستارگان لیگ برتر به زودی برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان - دربی‌های پرهیجان استقلال و پرسپولیس در فصل پاییز خصوصاً در ماه مهر نتایج جذاب و آکنده از اتفاقات تلخ و شیرین برای هواداران دو تیم بوده است، اما آمار نشان می‌دهد که استقلال در مهرماه بیش‌ترین برد را داشته و از آن طرف پرسپولیس در مجموع ۳ ماه از فصل پاییز آمار بهتری در کسب نتیجه پیروزی داشته است.

نتایج دربی‌هایی که در مهرماه برگزار شده ۴ برد برای استقلال، ۲ برد برای پرسپولیس و ۷ تساوی بوده است و پرگل‌ترین بازی‌های این دو تیم در تاریخ ۶ مهر ۱۳۴۹ و جمعه ۱۸ آذر ۱۳۹۰ رقم خورده است که این بازی‌ها به ترتیب با نتیجه ۳ بر ۲ و ۳ بر صفر به سود استقلال به پایان رسیده است.

ستاره‌های پرشمار استقلال و پرسپولیس، محور اصلی تعیین نتیجه بازی هستند و اگر چهار ستاره آماده این روزهای دو تیم، روز خوبی را سپری کنند، سرمربی‌شان را سربلند کرده‌اند، زیرا جواد نکونام بر لبه تیغ انتقادِ منتقدان خود قرار گرفته و در نزدیکی درب‌های خروجی و اخراج است، اما در طرف مقابل گاریدو تاکنون روزهای به نسبت بهتری با قرمزهای پایتخت گذرانده است و این نتیجه تاثیر مستقیمی بر نظر هواداران و مدیران دو باشگاه خواهد داشت.

از سوی دیگر حیثیتی بودن این بازی، این نبرد همیشه حساس را به شدت جذاب کرده و یکی از پرمهره‌ترین دربی‌های سال‌های اخیر از سوی دو تیم به زودی آغاز خواهد شد.

گاریدو یا نکونام؟ شطرنجِ ستاره‌های آبی و قرمز، تعیین‌کننده پیروز اصلیِ نبرد حساس «دربی ۱۰۴»

رامین رضاییان؛ یاغیِ محبوب و آماده آبی‌ها

رامین رضاییان از همان ابتدای ورودش به استقلال، با این تیم و تفکرات تاکتیکی نکونام هماهنگ شد و می‌توان گفت مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مهره استقلال در بازی‌های حساسی هم‌چون نبرد با الغرافه بوده است و وزنه هجومی تیم با حضور وی در یک سوم میانه زمین به شدت قدرتمند می‌شود.

دیدیه اندونگ؛ زهرآلود در میانه میدان

اندونگ در کنار کاکوتا، از بازیکنان و مهره‌های خارجی باکیفیت لیگ برتر در این مصافِ حساس هستند و با توجه به آمادگی جسمانی بالایی که اندونگ در بازی‌های اخیر استقلال، از خود نشان داده است، در صورت درخشش در میانه زمین، می‌تواند راه را برای ضدحملات و مقابله با خط هجومی و مسن پرسپولیس بسیار راحت‌تر کند و خیال آبی‌ها از وسط زمین را آسوده خاطر سازد.

الکسیس گندوز؛ ولیعهدِ شایسته برای بیرانوند

دیری نگذشت که گندوز با درخشش در بازی‌های ابتدایی خود برای پرسپولیس، خیال هواداران سرخ‌پوشان را از این پستِ حساس راحت کرد و حتی باعث شد هجمه‌هایی که بر علیه رضا درویش مدیرعامل این باشگاه در مسئله بیرانوند وجود داشت، به راحتی فراموش شود و با عملکرد خوبِ گندوز، نبود بیرانوند در این تیم حداقل برای یک سال احساس نشود.

گاریدو یا نکونام؟ شطرنجِ ستاره‌های آبی و قرمز، تعیین‌کننده پیروز اصلیِ نبرد حساس «دربی ۱۰۴»

اوستون اورونوف؛ باکیفیت‌ترین خارجی پرسپولیس

شکی وجود ندارد که بازگشت اورونوف به تمرینات گروهی پرسپولیس، تفکرات استقلالی‌ها را در این بازی تغییر خواهد داد. همگان از اهمیت و سطح ستاره بزرگ پرسپولیس آگاهند و استقلالی‌ها می‌دانند در صورت رخ دادن کوچک‌ترین اشتباه، اورونوف وارد عمل خواهد شد و سطح بالای خود را در این بازی نشان خواهد داد. قطع به یقین اورونوف ستاره اصلی پرسپولیس و امید و کلیدِ گاریدو برای شکستن دیوار دفاعی و اتوبوسی نکونام خواهد بود.

گاریدو به دنبال کنترل بازی و حفظ توپ

سرمربی اسپانیایی پرسپولیسی‌ها در این بازی به احتمال فراوان، تغییری در تاکتیک‌های فنی خود نخواهد داد و به همان روال سابقِ خود، که حفظ توپ و نگهداشتن جریان بازی برای به ثمر رساندن گل است را ادامه می‌دهد و از آن طرف به دنبال خنثی کردن خط هافبک پرقدرت استقلال می‌رود که مدافعان متزلزلی در پشت این هافبک‌های با کیفیت قرار گرفته‌اند.

نکونام به دنبال دفاع و امیدوار به ضد حملات

جواد نکونام که این روزها بر لبه پرتگاه قرار گرفته، قطعاً در این مقطع از فصل دست به تفکرات تاکتیکی خود نمی‌زند و همان روال سابق را احتمالاً با استفاده از سه مدافع ادامه می‌دهد و به دنبال استفاده از توپ‌هایی هوایی و ضربات سر بازیکنان و استفاده از بازیکنان سرعتی در میانه زمین می‌رود. با این حساب در اصل امیدِ اصلی او در حملات، شکستن جناحین پرسپولیس توسط رامین رضاییان است که در بسیاری از اوقات نقش یک بازیکن آزاد را در این تیم ایفا می‌کند.

با تمام این تفاسیر همانطور که در گذشته ثابت شده این مسابقه و نتیجه‌اش هیو ارتباطی به جایگاه ۲ تیم در جدول رده‌بندی یا نتایج اخیرشان ندارد و امکان رخ دادن هر اتفاقی در این دیدار وجود دارد چه بسا اینکه دربی‌هایی بوده که تیم سرتر و برتر بازنده از میدان خارج شده است. 

استقلال در ۵ دیدار اخیرش در لیگ و آسیا موفق به کسب ۲ پیروزی، ۲ تساوی و یک شکست شده است که جایگاه این تیم را در جدول رده‌بندی لیگ برتر با ۵ امتیاز در رده نهم متزلزل کرده است.

در سوی مقابل پرسپولیس در ۵ مسابقه اخیر ۲ پیروزی، ۲ تساوی و یک شکست بدست‌آورده است و با ۸ امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر ایستاده که نشان از عملکرد مطلوب گاریدو در این تیم دارد.

خط دفاعی آبی‌پوشان برخلاف فصل گذشته متزلزل نشان داده و در ۴ دیداری که در لیگ برتر به میدان رفته ۶ کل دریافت کرده که آماری نگران کننده برای سبکی است که نکونام بازی می‌کند. در سوی مقابل سرخپوشان تنها ۲ کل دریافت کرده‌اند که نشان از عملکرد دفاعی و ساختار مستحکم این تیم در این بخش دارد که کار‌ را برای مهاجمان نه چندان زهردار استقلال دوچندان سخت خواهد کرد. البته مهاجمان پرسپولیس در این ۴ مسابقه ۶ گل به ثمر رسانده‌اند که از این نظر با رقیب برابر هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *