گفت‌وگو|

اباذری: مدال گرفتن در آسیا هر دوره سخت‌تر از قبل می‌شود/ افتخارات کاراته با هروی تا سال‌ها تکرار نخواهد شد

7:45 - 03 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۵۳۹
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
اباذری: مدال گرفتن در آسیا هر دوره سخت‌تر از قبل می‌شود/ افتخارات کاراته با هروی تا سال‌ها تکرار نخواهد شد
دارنده مدال طلای کاراته آسیا گفت: مدال گرفتن در قاره کهن هر دوره سخت‌تر از قبل می‌شود و دیگر آسیا مثل قبل نیست و همه خوب هستند.

صالح اباذری در گفت‌وگو با میزان، درباره کسب مدال طلای رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا اظهار داشت: خداراشکر هرجا مسابقه دادم با مدال برگشتم و این طلا برای من خیلی ارزشمند بود، چون ۲ سال قبل مقابل همین حریف ژاپنی، داوران باعث باختم شدند. این مسابقات از نظر داوری خیلی بهتر از دوره‌های قبل بود، اما به هر حال خطای داوری همیشه وجود دارد و یک پرچم می‌تواند رنگ مدال را تغییر دهد. با این حال مسابقات سخت و باکیفیتی را شاهد بودیم.

وی افزود: اگر ۲ سال قبل در حقم ناداوری نمی‌شد الان ۳ طلای آسیا داشتم. مدال گرفتن در قاره کهن هر دوره سخت‌تر از قبل می‌شود و دیگر آسیا مثل قبل نیست و همه خوب هستند. به طور مثال این دوره از نپال یک فینالست داشتیم که نشان می‌دهد پارامتر‌ها در کاراته در حال تغییر است.

مدال‌هایی که در این دوره کسب شد شاید سال‌ها تکرار نشود

دارنده مدال طلای آسیا درباره اینکه چرا سایر ملی‌پوشان به مدال طلا نرسیدند، گفت: ما ۳ - ۴ فینال را لحظه آخر از دست دادیم و بچه‌ها خیلی از بازی‌ها را مویی باختند. به هر حال کاراته همین است و همانطور که خیلی از بازی‌ها را ما لحظه آخری می‌بریم شاید برعکس هم برای یک ورزشکار پیش بیاید. حیف شد که خیلی از ملی‌پوشان ایران به حقشان نرسیدند.

اباذری ضمن تمجید از سرمربی تیم ملی تصریح کرد: از سال ۲۰۱۴ سید شهرام هروی به عنوان سرمربی خیلی به ملی‌پوشان کمک کرده و مدال‌هایی در این دوره کسب شده که شاید سالیان سال تکرار نشود. سه بار پیاپی قهرمانی جهان و چهار بار قهرمانی در آسیا کار کوچکی نیست. به این افتخارات، طلای المپیک و مدال‌های سریالی بازی‌های آسیایی را هم اضافه کنید تا مشخص شود چقدر در سال‌های گذشته عملکرد کادرفنی قوی بوده است.

 این بچه‌ها کاراته ایران را دوباره به اوج می‌رسانند

ملی‌پوش پرافتخار کاراته ادامه داد: تیم ما قهرمان جهان است و بازیکنان باتجربه‌ای دارد. هر تیمی بالا و پایین دارد و ما هم روز به روز بهتر می‌شویم و قول می‌دهم این بچه‌ها کاراته ایران را دوباره به اوج می‌رسانند. نمی‌گویم تیممان در اوج نیست، اما گاهی با بدشانسی و اشتباهات جزئی نتایج تغییر می‌کند که مطمئن باشید با درایت کادرفنی، توانایی ملی‌پوشان باتجربه و همچنین نیروی جوانی برخی بچه‌های کم تجربه، این تیم باز هم پرچمدار خواهد بود.

اباذری در پایان خاطرنشان کرد: ۲ - ۳ هفته دیگر اردو‌ها شروع می‌شود برای قهرمانی جهان در اسپانیا آماده می‌شویم تا قهرمانی را پس بگیریم. باید از مسئولان فدراسیون و کادرفنی تیم ملی هم تشکر می‌کنم. مسئولان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا با این شرایط مالی سخت، تمام اردو‌ها برگزار شود و نباید تلاش‌های شبانه روزی آن‌ها نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *