دادگاه صلح در ۶ شهرستان استان آذربایجان شرقی افتتاح شد

10:58 - 02 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۴۸۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادگاه صلح در ۶ شهرستان استان آذربایجان شرقی افتتاح شد
دادگاه صلح شهرستان‌های مرند، هشترود، بناب، عجب شیر، اسکو و هریس با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی افتتاح شد.

خبرگزاری میزان- موسی خلیل‌الهی در مراسم افتتاح دادگاه صلح در ۶ شهرستان استان آذربایجان شرقی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار امیدواری کرد آغاز به کار دادگاه‌های صلح موجب تسریع در رسیدگی به مشکلات مردم شود.

وی با اشاره به اینکه در قانون جدید، اختیارات شورا‌های حل اختلاف محدود به صلح و سازش شده و صدور رای به دادگاه‌ها واگذار شده است، اهمیت دادگاه‌های صلح را خاطرنشان کرد و گفت: این دادگاه‌ها هم‌عرض با سایر دادگاه‌های بدوی بوده و برای احراز سمت قضایی در این دادگاه‌ها، قانونگذار بر به کارگیری افراد با تجربه تاکید دارد.

وی همچنین یادآور شد: با ایجاد دادگاه‌های صلح، شورا‌های حل اختلاف حذف نمی‌شوند و به صلح و سازش ادامه می‌دهند.

رئیس کل دادگستری استان از دادستان‌های شهرستان‌ها خواست تا با برگزاری نشست‌های تبیینی برای ضابطین قضایی و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، جایگاه و نحوه فعالیت دادگاه صلح را تبیین کنند.

خلیل الهی در پایان با بیان اینکه کمیته‌ای در حوزه معاونت اول قوه قضاییه در راستای رفع ابهامات احتمالی ایجاد شده است گفت: همکاران در مواجهه با مسائل احتمالی در دادگاه صلح، مشکلات را جهت جمع بندی و ارجاع به قوه، حتما به معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان ارسال کنند.

گفتنی است در این مراسم؛ دادگاه صلح شهرستان‌های مرند، هشترود، بناب، عجب شیر، اسکو و هریس افتتاح و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگاه های صلح

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *