مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در هفته‌ای که گذشت|

دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی سریع ابعاد حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ در طبس/ سفر استانی رئیس عدلیه به استان سمنان/ فراهم شدن امکان استعلام وضعیت ممنوع‌الخروجی افراد در هر لحظه از شبانه‌روز

16:00 - 06 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۳۶۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی سریع ابعاد حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ در طبس/ سفر استانی رئیس عدلیه به استان سمنان/ فراهم شدن امکان استعلام وضعیت ممنوع‌الخروجی افراد در هر لحظه از شبانه‌روز
موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان، دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی سریع ابعاد حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ در طبس و سفر استانی رئیس دستگاه قضا به استان سمنان، از جمله مهمترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته است.

خبرگزاری میزان - موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان، دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی سریع ابعاد حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ در طبس، سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان سمنان، نشست شورای عالی قوه قضاییه، نشست مشترک سخنگوی قوه قضاییه و رئیس مرکز حل اختلاف دستگاه قضا، برگزاری نوزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای منافقین و فراهم شدن امکان استعلام وضعیت ممنوع‌الخروجی افراد در هر لحظه از شبانه روز مهمترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته است.

موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان

اخبار هفته

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به فرارسیدن میلاد باسعادت پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) خواستار عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات «دو هزار و هشتصد و هشتاد و هفت» نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی شده بود.

مقام معظم رهبری با درخواست رئیس قوه قضاییه به منظور عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان موافقت کردند. 

دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی سریع ابعاد حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ در طبس

اخبار هفته

رئیس قوه قضاییه طی تماسی با رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی به وی دستور داد به سرعت ابعاد مختلف حادثه معدن زغال سنگ طبس مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان سمنان

اخبار هفته

رئیس قوه قضاییه روز (پنجشنبه ۵ مهر) در رأس هیئت عالی قضایی به استان سمنان سفر کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست پایان سفر به استان سمنان، اظهار کرد: بالغ بر ۳۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به منظور تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان سمنان، در نظر گرفته شد.

نشست شورای عالی قوه قضاییه

اخبار هفته

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، دوشنبه (۲ مهر) طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضاییه، ضمن اشاره به حادثه تلخ و ناگوار انفجار در معدن زغال‌سنگ طبس و جان باختن و مجروح شدن تعدادی از معدنکاران شریف و زحمتکش، گفت: در همان نخستین دقایق پس از وقوع حادثه، مسئولان و دستگاه‌های ذیربط برای تسریع در روند امدادرسانی و یافتن مفقودین، ورود جدی داشته‌اند؛ این امر مطلوب است، اما کافی نیست؛ مسئولان و دستگاه‌های ذیربط باید آسیب‌شناسی دقیقی به عمل آورند که دیگر شاهد تکرار این قبیل حوادث ناگوار نباشیم.

نشست مشترک سخنگوی قوه قضاییه و رئیس مرکز حل اختلاف دستگاه قضا

اخبار هفته

رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه در یک نشست خبری مشترک که با سخنگوی قوه قضاییه (سوم مهرماه) برگزار شد، ضمن پاسخگویی به سوالات خبرنگاران، فلسفه تشکیل دادگاه‌های صلح را تشریح کرد و سخنگوی عدلیه نیز به سوالات خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده‌های فساد فوتبال، عملیات ساخت هتل در منطقه ولنجک، پرونده دورج کوین و برخی دیگر از پرونده‌های مهم قضایی پاسخ داد.

برگزاری نوزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای منافقین

اخبار هفته

نوزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، روز سه‌شنبه (۳ مهرماه) در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری، وزیری نماینده دادستان، خانواده شهدا و وکلای آن‌ها و همچنین وکلای متهمان در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به‌صورت علنی برگزار شد.

فراهم شدن امکان استعلام وضعیت ممنوع‌الخروجی افراد در هر لحظه از شبانه روز

اخبار هفته

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سکوی کاتب این امکان را برای مردم فراهم کرده که در هر لحظه از شبانه روز بتوانند در سکوی کاتب نسبت به ممنوع‌الخروجی خود استعلام کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *