آمادگی وزارت اقتصاد برای ارایه تضامین دولتی به طرح‌های اقتصادی بخش غیردولتی

12:21 - 01 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۳۲۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
آمادگی وزارت اقتصاد برای ارایه تضامین دولتی به طرح‌های اقتصادی بخش غیردولتی
وزیر امور اقتصادی و دارایی با ارسال نامه ای به پنج وزیر، اعلام کرد: در جهت تسهیل تامین مالی تولید و تحقق شعار سال، وزارت اقتصاد آمادگی خود را برای ارایه تضامین دولتی به طرح های اقتصادی بخش غیر دولتی اعلام می کند.

خبرگزاری میزان - به گزارش شادا، عبدالناصر همتی با ارسال نامه‌ای به سیّد محمّد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت، عباس علی آبادی وزیر نیرو، محسن پاک نژاد وزیر نفت، فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی و احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آمادگی وزارت اقتصاد برای ارائه تضامین دولتی به طرح‌های اقتصادی بخش غیردولتی را اعلام کرد.

همتی در این نامه نوشت: به موجب بند الف ماده ۲۸ قانون تامین مالی و زیرساخت‌ها مصوب سال ۱۴۰۲، به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده می‌شود برای حمایت از تامین مالی خارجی مورد نیاز طرح‌های اقتصادی بخش غیردولتی که توجیه فنی- اقتصادی آن به تصویب شورای تامین ملی تامین مالی رسیده، با اخذ تضامین لازم معتبر نسبت به صدور ضمانت نامه دولتی اقدام کند.

وی افزود: در این راستا، با عنایت به تکلیف قانونی یاد شده و در جهت تسهیل تامین مالی تولید و تحقق شعار سال، وزارت امور اقتصادی و دارایی آمادگی خود را برای ارائه تضامین دولتی به طرح‌های اقتصادی بخش غیردولتی اعلام می‌کند.

وزیر اقتصاد در این نامه خاطر نشان کرده است: به منظور حمایت از فعالان بخش غیردولتی و تسهیل صدور ضمانت نامه برای آنان، دستور فرمایید ضمن انجام اقدامات لازم، پروژه‌های مورد نظر دارای توجیه فنی- اقتصادی آن دستگاه به همراه مستندات مورد نیاز برای بررسی و تصویب در شورای ملی تامین مالی به این وزارتخانه ارسال شود.

قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها در اواسط اردیبهشت ماه برای اجرا به دولت ابلاغ شده است که از مواد آن، تشکیل شورای ملی تامین مالی است.

بر اساس این قانون، به منظور توسعه و ترویج الگو‌های تأمین مالی، هم‌افزایی نهاده‌ها و روش‌های تأمین مالی، تقویت نظارت یکپارچه در تأمین مالی، توسعه دامنه وثایق و تضامین و تقویت نظام سنجش اعتبار «شورای ملی تأمین مالی» به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *