پرتاب اجساد فلسطینی‌ها؛ برگی دیگر از جنایت‌های نظامیان صهیونیست

9:59 - 01 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۲۵۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پرتاب اجساد فلسطینی‌ها؛ برگی دیگر از جنایت‌های نظامیان صهیونیست
نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که به جنایت علیه فلسطینی‌ها معروف هستند، در جنایتی دیگر در حال پرتاب اجساد ۳ فلسطینی از پشت‌بام خانه‌ها در کرانه باختری دیده شده‎اند.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی در طول تاریخ اشغالگری خود همواره قوانین بین‌المللی و حقوق بشری را چه در غزه و چه در کرانه باختری نادیده گرفته است. 

حال، یکی از تازه‌ترین موارد از یک سری تخلفات از سوی نظامیان صهیونیست از زمان آغاز جنگ غزه، جهانیان را در شوک فرو برده است.

جنایت تازه نظامیان صهیونیست در کرانه باختری

نظامیان صهیونیست در جریان یورش روز پنجشنبه، ۲۹ شهریور به کرانه باختری اشغالی در حال پرتاب کردن ۳ جسد بی‌جان از پشت‌بام خانه‌ها دیده شده‌اند؛ این تصاویر فیلمبرداری شده است. 

به‌گفته گروه‌های حقوق بشر، این اقدام نشان‌دهنده الگوی زور بیش از حد علیه فلسطینی‌ها است.

این حادثه در شهر قاباطیه در شمال کرانه باختری رخ داد، جایی که ارتش رژیم صهیونیستی از اواخر ماه آگوست (مرداد/شهریور) حمله‌های گسترده‌ای را انجام داده است. این حمله‌ها به شهادت ده‌ها فلسطینی منجر شده است. 

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد: این یک حادثه جدی است که با ارزش‌های ارتش اسرائیل و انتظارات نظامیان اسرائیل همخوانی ندارد؛ این حادثه در دست بررسی است.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی بار‌ها درباره وحشی‌گری، نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشری از سوی نظامیانش وعده تحقیق داده، اما درواقع انجام تحقیق دروغی بیش نیست؛ این وعده صرفا برای نمایش پایبندی ادعایی این رژیم به قوانین است. 

آسوشیتدپرس (AP) گفت که یکی از خبرنگاران آن شاهد این حادثه بوده است.

خبرنگار العربی، که او نیز شاهد این حادثه بود، گفت: بلدوزری سعی کرد خانه را تخریب کند تا اجساد را پایین بیاورد؛ اما همان‌طور که دیدیم، نظامیان به بالای ساختمان رفته و اجساد را با لگد از پشت‌بام به پایین پرتاب کردند. 

او گفت که جسد چهارم از سقف مجاور، چند متر پایین‌تر، به پایین پرتاب شد.

در ویدیویی که از این جنایت منتشر شده، ۳ نظامی صهیونیست دیده می‌شوند که یک جسد را برداشته و آن را به سمت لبه پشت‌بام می‌کشند؛ آن‌ها در ادامه از روی لبه به سمت پایین نگاه کرده و در ادامه جسد را پرتاب می‌کنند. 

نقض قوانین بین‌المللی

براساس قوانین بین‌المللی، نظامیان باید اطمینان حاصل کنند که با اجساد رفتار مناسبی انجام می‌شود. 

شوان جبارین، مدیر گروه حقوق فلسطینی الحق، پس از تماشای این ویدیو، گفت: این کار نباید انجام می‌شد؛ این یک روش وحشیانه برای رفتار با اجساد فلسطینی‌ها است. 

او گفت که این ویدیو تکان‌دهنده بوده، اما تعجب‌آور نیست؛ او گفت که رژیم صهیونیستی تحقیق مناسبی درباره این حادثه انجام نخواهد داد.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که ارتش رژیم صهیونیستی به‌ندرت نظامیان خود را در مواردی که گزارش شده به فلسطینی‌ها آسیب رسانده‌اند، تحت تعقیب قرار می‌دهد.

آن‌ها می‌گویند که بیشترین اتفاقی که خواهد افتاد، این است که نظامیان به‌طور نمایشی تنبیه شوند، اما هیچ تحقیق و پیگرد قانونی واقعی وجود نخواهد داشت.

مصطفی برغوثی، کارشناس فلسطینی، رفتار با اجساد فلسطینی‌ها را اقدامی وحشیانه خواند که نشان‌دهنده میزان انحطاط و رفتار وحشیانه ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی است. 

تنش‌ها در کرانه باختری، جایی که رژیم صهیونیستی حمله‌های خود را در هفته‌های گذشته تشدید کرده، ادامه دارد و تهدیدی قابل توجه برای جوامع محلی است.

یک کارمند سازمان ملل به‌تازگی، درحالی که در پشت‌بام خانه خود در شمال کرانه باختری حضور داشت مورد اصابت گلوله تک‌تیرانداز رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

به‌گفته وزارت بهداشت فلسطین، از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، بیش از ۷۰۰ فلسطینی درپی تیراندازی نظامیان صهیونیست در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند. 

شمال کرانه باختری طی ماه گذشته صحنه برخی از شدیدترین خشونت‌ها از زمان آغاز جنگ بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *