گاریدو: برای شکست آلومینیوم تلاش زیادی کردیم/ گل زودهنگام می‌توانست بر علیه ما باشد

22:53 - 30 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۱۱۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
گاریدو: برای شکست آلومینیوم تلاش زیادی کردیم/ گل زودهنگام می‌توانست بر علیه ما باشد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: وقتی می‌بریم خیلی خوشحال هستیم و برای بردن آلومینیوم نیز خیلی تلاش کردیم.

خبرگزاری میزان - خوان کارلوس گاریدو پس از برتری ۲ بر صفر مقابل آلومینیوم اراک در هفته پنجم لیگ برتر، اظهار داشت: هر وقت برنده می‌شویم، شادی جدید و خوشحالی کافی داریم، زیرا هدف ما بردن است. باید شرایط پیروزی را ارزیابی کرده و تلاش زیادی داشته باشیم. وقتی بازی را می‌برید خیلی خوشحال هستید.

وی افزود: امروز باید به تمام تیم تبریک بگویم، زیرا برای کسب پیروزی تمام تلاش خود را به کار گرفتند.

وی افزود: سخت‌گیری‌هایی که ممکن است تیم حریف ایجاد کند می‌شناسیم و می‌دانیم حریفان همیشه مقابل پرسپولیس صد در صد توان خود را می‌گذارند. همیشه سعی و تلاش دارند تا بازی برای ما سخت شود و امروز هم به این شکل بود. بازی را با یک گل سریع شروع کردیم و پنالتی روی علیپور خیلی واضح بود. اگر زود گل بزنید، برخی مواقع بازی تغییر پیدا می‌کند و تصور می‌کنید برنده شده‌اید. زیرا حریف به دلیل در آستانه باخت بودن بیشتر تلاش می‌کند. از این لحاظ خیلی مهم است که به گل دوم برسیم.

سرمربی پرسپولیس عنوان کرد: نتوانستیم گل دوم را در نیمه اول بزنیم و رسیدن به این گل در نیمه دوم خیلی اهمیت داشت. قطعا سختی به بازی امروز رسیدیم، زیرا یک بازی در عربستان داشتیم. فقط با یک روز تمرین، مقابل آلومینیوم بازی کردیم. در دیدار‌هایی که خستگی وجود دارد، بازیکنان باید این موضوع را مدیریت کنند. قطعا تغییرات در نیمه دوم مهم بودند، زیرا حس تازگی به تیم دادند.

گاریدو خاطرنشان کرد: در بخش دفاعی باید از گل خود محافظت می‌کردیم و در بخش هجومی هم باید گل می‌زدیم. تعویض‌های ما به تیم خوب بود و با بیشترین تلاش و سختی‌های موجود برنده شدیم. اولین باری است که علیپور گلزنی می‌کند. یک گل ما رد هم با VAR قبول نکردند که نمی‌توانم آن را ارزیابی کنم. ۳ قسمت مهم برای کنترل وجود داشت هر سه به ضرر ما شد. در بازی با الاهلی یک پنالتی ما رد شد که نمی‌دانم دلیلش چیست. اگر واقعا داور سوت زده نمی‌دانم به چه دلیل داور آن را رد کرد. در بازی با تراکتور نیز یک بازیکن هم ما اخراج شد و امیدوارم در دیدار بعدی خوش‌شانس‌تر باشیم. 

وی افزود: بابت این برد به تیم تبریک می‌گویم، اما متوجه باشیم که بردن سخت است و باید برای این تلاش ارزش قائل شد. قطعا این موضوع به تیم برای اعتماد به نفس داشتن کمک می‌کند تا بتوانیم در تمام جوانب پیشرفت کنیم.

سرمربی پرسپولیس درمورد وضعیت اوستون اورنوف پس از مصدومیت، عنوان کرد: دقیقا الان نمی‌توانم مشکل او زیاد است یا کم و باید بررسی کنیم.

گاریدو درباره میزان شناخت خود از استقلال برای دربی هفته آینده، عنوان کرد: الان باید درمورد بازی با آلومینیوم صحبت کنیم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا کارت زرد گرفتن الکسیس گندوز در شرایطی که این تیم دروازه‌بان دوم مطمئنی ندارد، گفت: دروازه‌بان دوم نداریم؟!

گاریدو در واکنش به اینکه پرسپولیس دروازه‌بان جوانی مثل محمد خلیفه را که امشب در ترکیب آلومینیوم به زمین رفت راحت از دست داد و خودش چه قدر به بازیکنان جوان و آکادمی باشگاه اهمیت می‌دهد، گفت: فکر نمی‌کنم این سوال‌ها درباره بازی باشد. درخصوص بازی سوال کنید.

وی درباره عملکرد فرشاد فرجی در پست دفاع راست پرسپولیس و آخرین وضعیت ایوب العملود، تصریح کرد: فرجی بازیکنی حرفه‌ای و بزرگ است. همیشه در خدمت تیم و یار تیم است. برای پرسپولیس با احترام بازی می‌کند. امروز نیاز بود دفاع راست بازی کند درحالیکه پست اصلی‌اش دفاع آخر است و عملکرد خیلی خوبی هم داشت. برای پیروزی به تیم کمک کرد و هر جا باشد خوب کار می‌کند.

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: ایوب هم یک دفاع راست هجومی است که اکنون مصدومیت دارد. فرشاد نیاز تیم را برآورده کرد و از او خیلی راضی هستم. در روز‌های آینده خواهیم دید العملود می‌تواند بازی کند یا خیر؟

گاریدو درمورد اینکه گل زودهنگام کنعانی‌زادگان تا چه اندازه کمک کرد پرسپولیس از لحاظ ذهنی برخلاف قبل مقابل آلومینیوم راحت‌تر کار کند، گفت: همیشه بردن بازی خیلی سخت است و بازی خیلی هم سختی داشتیم. برخی مواقع شروع بازی با گل، ضد یک تیم می‌شود، زیرا ممکن است ذهنیت بازیکنان را تغییر بدهد و تیم فکر می‌کند بازی تمام شده است. به همین دلیل مقابل بالا می‌اید و باید گل دوم را بزنید. قطعا در نیمه دوم فضای بیشتری پشت دفاع آلومینیوم به دست آوردیم و علیپور با استفاده از یک فرصت گل زد. این گل کمک می‌کند اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاورد. علیپور خیلی خوب کار می‌کند، اما مهاجمان وقتی گل نمی‌زنند خوشحال نیستند.

وی تصریح کرد: علیپور بازیکنی است که با وجود سابقه بازی در پرسپولیس، اکنون بازیکن تازه تیم محسوب می‌شود. برخی مواقع باید اعتماد به نفس پیدا کنند. هر روز می‌بینم تلاش زیادی می‌کنند. از این موضوع مطمئن هستم که گل امشب در ادامه بیشتر به علیپور کمک می‌کند.

سرمربی پرسپولیس درباره انتظارات برای بیشتر بازی کردن لوکاس ژوائو، گفت: زمانی که نیاز است بازیکنی وارد شود به او فرصت بازی می‌دهم. باید متوجه این موضوع شویم که کدام بازیکن در شرایط خوبی است تا وارد زمین شود. فردی هستم که تمرینات را می‌بینم و می‌دانم هر بازیکن چه شرایطی دارد. 

گاریدو ادامه داد: برخی مواقع افراد درخواست می‌کنند یک بازیکن بیشتر بازی کند. سرمربی باید نسبت به تلاشی که بازیکنان انجام می‌دهد تصمیم بگیرد. اسکواد بزرگی داشته و الان سه مهاجم داریم. اگر نگاه کنید در نیمه دوم لوکاس ژوائو وارد زمین شد و موقعیت گل داشت. باید تمام بازیکنان را در موقعیت ایده‌آل قرار دهیم تا وقتی وارد زمین شدند، بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی ادامه داد: این موضوع به بازیکنان بستگی دارد که انگیزه داشته باشند تا در زمان مناسب بازی کنند. وقتی بازیکنی انگیزه را از دست بدهد شانس این را ندارد که بازی کند. باید به تیم احترام بگذاریم. باید تلاش و کار کنید تا وقتی زمانش رسید به زمین بروید و بازی کنید.

سرمربی پرسپولیس افزود: تنها موردی که می‌توانید درخواست کنید بازی کنید زمانی است که تمرین خوبی انجام داده باشید. وقتی یک دقیقه هم بازی می‌کنید باید صد درصد خودتان را بگذارید. می‌توانند از من درخواست کنند، اما صادقانه هر روز کار می‌کنم و می‌دانم چه فردی آماده است. فردی که بازی نمی‌کند نباید داخل رسانه‌ها صحبت کند و چهره بد به خودش بگیرد بلکه باید کار کند تا وقتی زمانش رسید از آن استفاده کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *