دنیامالی: رشته‌های مدال‌آور ایران در المپیک را توسعه خواهم داد/ مراکز ورزشی‌ مورد نیاز فدراسیون‌ها را به آنها واگذار می‌کنیم

14:09 - 28 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۸۴۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دنیامالی: رشته‌های مدال‌آور ایران در المپیک را توسعه خواهم داد/ مراکز ورزشی‌ مورد نیاز فدراسیون‌ها را به آنها واگذار می‌کنیم
وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از آسیب‌های ورزش ما این است که فقط به ۲ رشته تکیه کردیم و من به عنوان وزیر ورزش و جوانان قطعا رشته‌های دیگر را همچون تیراندازی، دوومیدانی، وزنه‌برداری، تیراندازی با کمان و صخره‌نوردی را مورد پیگیری قرار خواهم داد.

خبرگزاری میزان - بر اساس گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، احمد دنیامالی در حاشیه مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی در رقابت‌های جهانی و المپیک گفت: بچه‌ها کشتی ما در المپیک شایستگی‌های خوبی از خودشان نشان دادند. ما در رشته‌هایی که مزیت نسبی داریم، باید شرایط مناسب‌تری را فراهم کنیم. حضور ریاست مجلس، این توجه را به جامعه ورزش می‌دهد که بتوانیم بعضی از رشته‌هایی که متعلق به ما است، بیشتر در جامعه رونق پیدا کند. ما از الان تلاش می‌کنیم با کمک دولت و مجلس، شرایط را برای المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس مهیا کنیم و از الان هم کشتی دارد در بحث استعدادیابی برای المپیک ۲۰۳۲ استرالیا برنامه‌ریزی می‌کند.

او ادامه داد: ما دو سال آینده، بازی‌های آسیایی ژاپن را در پیش خواهیم داشت و قبل از آن هم المپیک جوانان را در سنگال خواهیم داشت. ما در رشته‌هایی که مزیت نسبی داریم، بیشتر باید کار کنیم و هر چه یک رشته‌ای بیشتر بالا می‌رود، بیشتر مورد تهدید قرار می‌گیرد و حفظ آن جایگاه کار بیشتری طلب می‌کند. در المپیک پکن همین شرایط برای کشتی ما وجود داشت ما به طور کلی ۲ مدال گرفتیم و یک طلا تکواندو و یک برنز در کشتی کسب کردیم.

وزیر ورزش و جوانان چند رشته‌ای نبودن مدال‌آوری ایران در رقابت‌های المپیک گفت: یکی از آسیب‌های ورزش ما این است که ما فقط به ۲ رشته تکیه کردیم و من به عنوان وزیر ورزش و جوانان قطعا رشته‌های دیگر را توسعه خواهم داد و رشته‌هایی همچون تیراندازی، دوومیدانی، وزنه‌برداری، تیراندازی با کمان و صخره‌نوردی را مورد پیگیری قرار خواهم داد. ما در رشته‌هایی که می‌توانیم مزیت نسبی داشته باشیم، می‌توانیم کار‌هایی را صورت دهیم.

دنیامالی تاکید کرد: اتکای ما به تک‌رشته‌ها ما را در المپیک و بازی‌های آسیایی، آسیب‌پذیر می‌کند. ما بررسی‌ای داشتیم و ۷ کشور آسیایی در چند رشته مدال گرفتند، اما ما در ۲ رشته مدال گرفتیم و من امیدوارم روزی با شما مصاحبه کنم و به مردم گزارش کنم که در المپیک ۲۰۲۸ در چند رشته صاحب مدال شدیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: قالیباف خودش ارزشی است و در بحث‌های بودجه به ما کمک خواهد کرد. امیدوارم در آینده شرایطی به وجود بیاید که به وضعیت معیشتی ورزشکاران بیشتر رسیدگی کنیم. بچه‌های ما دوران قهرمانی‌شان خیلی بلندمدت نیست و بعد از دوران قهرمانی، بحث اشتغال، بیمه، ازدواج و مسکن‌شان مطرح است و با توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری و تلاش وزارت ورزش و جوانان، برنامه‌های مفصل‌تری برای قهرمانان خواهیم داشت.

او درخصوص زیرساخت‌های ورزشی با تاکید به اقدامات فدراسیون کشتی گفت: کشتی دارد کار بزرگی انجام می‌دهد و باتوجه به اینکه کشتی در کل کشور پایگاه مهمی دارد، شهر‌هایی که ریشه در کشتی دارند قرار است توسط دبیر و کمک ما مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد. زیرساخت‌های کشور مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

دنیامالی گفت: زیرساخت‌های ما، زیرساخت‌های خوبی است و در بحث نگهداری آن مشکل داشتیم و من به صورت هفتگی و مرتب، استادیوم‌های فوتبال و اماکن ورزشی سایر رشته‌ها همچون کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و دوومیدانی را پیگیری کردم. مراکز ورزشی‌ای که فدراسیون‌ها نیاز داشته باشند، در اولویت هستند و ما آن‌ها را به فدراسیون‌ها واگذار کنیم و در اولویت بعدی، بخش خصوصی را مد نظر خواهیم داشت. ما جلسه مشترک با مسئولان فدراسیون فوتبال، مدیران کل استانی، روسای هیات‌های فوتبال و مدیران ورزشگاه‌های حاضر در لیگ برتر داشتیم و استادیوم‌ها را به باشگاه‌ها با چک‌لیست‌های نظارتی بر اساس ماده ۲۷ واگذار می‌کنیم. من به جامعه ورزش قول می‌دهم که مساله نگهداری را در بحث استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی به شرایط خوبی برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص رعایت اخلاق توسط ورزشکاران و سیاسیون گفت: وقتی که ما از ورزشکار انتظار داریم که اخلاق را رعایت کند و مشی پهلوانی داشته باشد، سیاسیون هم باید در صدر این موضوع قرار بگیرند. در بحث تضارب آرا که در جامعه سیاست وجود دارد که من خیلی در سیاست نیستم، اولین بحثش این است که وقتی ما تضارب آرا داریم، این را در جهت منافع ملی استفاده کنیم، اما اگر نتیجه این تضارب ارا، کینه و دشمنی با همدیگر باشد، مردم ضرر خواهند کرد. قبل از اینکه ما از قهرمانان این اخلاق را انتظار داشته باشیم، از افرادی که در حکومت هستند باید انتظار داشته باشیم. در این صورت حرف‌های آن‌ها اثر خواهد داشت و اگر من مشی پهلوانی را نداشته باشم، جوان من از من نمی‌پذیرد.

او در پایان گفت: ما باید در کنار قهرمان‌پروری، پهلوان‌پروری باید داشته باشیم. الان چرا اسم مرحوم تختی چرا جاودانه شده است؟ تختی به عنوان کسی که مردمی بوده است، در مقابل مردم کوچه و خیابان سرش پایین بوده است و مقابل آدم‌های قدر، سینه‌اش را جلو داده است.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: دنیا مالی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *