آمادگی ایران برای تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی با ارمنستان

23:47 - 27 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۶۷۹
آمادگی ایران برای تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی با ارمنستان
یادداشت تفاهم همکاری بین دانشگاه ملی معماری و عمران جمهوری ارمنستان و دانشگاه هنر‌های اسلامی تبریز امضا شد.

خبرگزاری میزان - در مراسمی با حضور مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و روسای دانشگاه‌های ملی معماری وعمران جمهوری ارمنستان وهنر‌های اسلامی تبریز، تفاهم نامه همکاری بین ۲ دانشگاه امضا شد.

موضوع این تفاهم نامه که روز سه‌شنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ به امضای طرفین رسید، گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی میان ۲ دانشگاه در حوزه‌های مختلف است. 

موناک بارسقیان، رئیس دانشگاه ملی معماری و عمران ارمنستان در ابتدای مراسم ضمن تشکر از تلاش‌های صورت‌گرفته برای توسعه تبادلات علمی و آموزشی، به قرارداد‌های قبلی امضاشده با دانشگاه‌های معتبر ایران همچون دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشکده هنر دانشگاه تهران اشاره و تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از دانشجویان ایرانی هم‌اکنون در دانشگاه ملی معماری و عمران ارمنستان مشغول به تحصیل هستند.

 وی با قدردانی از اقدام‌های ارزشمند ایران در حفاظت و نگهداری آثار فرهنگی و معماری ارامنه در این کشور ابراز امیدواری کرد که امضای تفاهم‌نامه‌های جدید، موجبات گسترش و تعمیق همکاری‌های علمی و فرهنگی فیمابین شود.

مهدی سبحانی، در این مراسم با بیان اینکه همکاری‌های علمی، آموزشی و فرهنگی تاثیرات پایدار و عمیقی در روابط ملت‌ها و عرصه دیپلماسی دارد، از تعهد جدی ایران برای گسترش این نوع همکاری‌ها خبر داد.   

سبحانی همچنین با استقبال از توسعه همکاری‌های دانشگاهی بین ۲ کشور بر آمادگی طرف ایرانی برای تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی تاکید کرد.

سجاد پاکزاد، رئیس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم ضمن اعلام آمادگی دانشگاه هنر تبریز برای افزایش تبادلات علمی و هنری، از آغاز دوره‌های مشترک در آینده نزدیک بین ۲ دانشگاه خبر داد و از رئیس دانشگاه ملی معماری و عمران جمهوری ارمنستان برای بازدید از تبریز دعوت کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *