ایران اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را در لبنان محکوم کرد

23:32 - 27 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۶۷۷
ایران اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را در لبنان محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان و منفجر کردن سیستم‌های ارتباطی، گفت: این اقدام تروریستی ترکیبی بار دیگر به روشنی اثبات می‌کند که رژیم صهیونیستی علاوه بر ارتکاب جنایت‌های جنگی و نسل‌کُشی علیه مردم فلسطین، صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را در معرض تهدیدی جدی قرار داده است.

خبرگزاری میزان – ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان، در هدف قرار دادن شهروندان لبنانی از طریق منفجر کردن سیستم‌های ارتباطی را مصداق کشتار جمعی دانسته و به شدت محکوم کرد.

کنعانی تاکید کرد: عملیات تروریستی امروز در لبنان در ادامه عملیات‌های ترکیبی رژیم صهیونیستی و عوامل مزدور آن‌ها انجام شده و مغایر با تمامی اصول اخلاقی و انسانی، حقوق بین‌الملل به‌ویژه حقوق بین‌الملل بشردوستانه بوده و مستوجب پیگرد کیفری بین‌المللی، محاکمه و مجازات است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این اقدام تروریستی ترکیبی که در حقیقت به نوعی اقدام به کشتار دسته‌جمعی است، بار دیگر به روشنی اثبات می‌کند که رژیم صهیونیستی علاوه بر ارتکاب جنایت‌های جنگی و نسل‌کُشی علیه مردم فلسطین، صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را در معرض تهدیدی جدی قرار داده است؛ براین اساس، مقابله با اقدام‌های تروریستی علیه رژیم و تهدیدات ناشی از آن، ضرورتی آشکار است و لازم است جامعه جهانی در راستای مقابله با بی‌کیفرمانی مقام‌های جنایت‌کار صهیونیستی، سریعا اقدام کند.

کنعانی ضمن ابراز همدردی و همبستگی با دولت، ملت و مقاومت لبنان و خانواده‌های شهدا و مجروحان این عملیات تروریستی، برای همه مجروحین این حادثه از جمله سفیر کشورمان در لبنان، شفای عاجل مسئلت و تاکید کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران برای ارائه هر نوع کمک مورد نیاز به دولت و ملت لبنان آمادگی دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *