دیدار و گفت‌وگوی فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد وزیر امور خارجه

19:45 - 27 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۶۵۳
دیدار و گفت‌وگوی فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد وزیر امور خارجه
فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، با مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و درباره آخرین تحولات میدانی و سیاسی یمن گفت‌وگو کرد. 

خبرگزاری میزان – هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که در راس هیئتی از این سازمان در کشورمان به سر می‌برد، سه‌شنبه، ۲۷ شهریور با علی‌اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

طرفین در این دیدار پیرامون آخرین تحولات میدانی و سیاسی یمن، وضعیت توافقنامه صلح، بیانیه ۲۳ جولای نماینده ویژه در مورد آخرین توافقات یمنی‌ها در مسائل مختلف اقتصادی، مالی و انسانی و همچنین پیامد‌های منطقه‌ای کشتار مردم بی‌دفاع فلسطینی بر ایجاد تنش و ناامنی در منطقه بحث و رایزنی کردند. 

خاجی در این دیدار، حمایت آمریکا و برخی کشور‌های غربی در نسل‌کشی مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و خواستار ایفای نقش موثری توسط سازمان ملل در برقراری آتش‌بس و جلوگیری از کشتار مردم بی‌دفاع مردم فلسطین شد. 

وی همچنین ضمن حمایت از حل‌وفصل سیاسی بحران یمن، بر آمادگی کشورمان جهت کمک به گفت‌وگو‌های سیاسی، رفع بحران انسانی و مبادله تمامی اسرا بین طرفین تاکید کرد. 

خاجی در این گفت‌وگو‌ها همچنین، ضمن تمجید از تصمیم انصارالله مبنی بر موافقت با انجام  عملیات نجات نفت‌کش آسیب‌دیده در دریای سرخ، اظهار امیدواری کرد که هر چه سریع‌تر این عملیات انجام شود تا خطر آلودگی زیست محیطی از بین برود.

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل یمن نیز در این گفت‌وگوها، آخرین وضعیت تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری صلح، مبادله اسرا و برگزاری نشست‌های گفت‌وگوی اقتصادی بین یمنی‌ها را تشریح کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *