دادستان مرکز استان مازندران از مجموعه قضایی و انتظامی شهرستان آمل بازدید کرد

11:48 - 27 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۴۹۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان مازندران از مجموعه قضایی و انتظامی شهرستان آمل بازدید کرد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران گفت: در راستای عمل به ماده ۲۷ قانون آئین دادرسی کیفری به همراه معاونین از دادگستری، دادسرا و فرماندهی انتظامی آمل بازدید و مشکلات وچالش‌ها بررسی شد.

خبرگزاری میزان- علی اکبر عالیشاه در حاشیه بازدید از دادگستری، دادسرا و فرماندهی انتظامی آمل بیان کرد: در راستای عمل به ماده ۲۷ قانون آئین دادرسی کیفری مبنی بر حضور و نظارت دادستان مرکز استان مازندران بر اقدامات دادستان‌ها و مقامات و افرادی که وظایف دادستان را در دادگاه بخش برعهده دارند، از حیث انجام درست وظایف و نیز حسن اجرای آرای کیفری، به همراه معاونین از دادگستری آمل بازید شد.

وی، منصب قضا را شغل انبیا دانست و گفت: قاطعیت و قانون‌مندی در رسیدگی‌ها، ضمن همراهی تمامی بخش‌ها با یکدیگر و مجموعه مدیریت قضایی شهرستان، امری ضروری است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران در ادامه با دادستان و قضات دادسرای آمل دیدار و درباره حل مشکلات موجود در سخنانی گفت: مطابق بند ۲ اصل ۱۵۶ قانون اساسی یکی از وظایف مهم قوه قضاییه احیای حقوق عامه است و مسئولان عالی قضایی نیز همواره به این موضوع تاکید کردند که در رأس برنامه‌ها قرار گیرد.

وی با تاکید بر نقش دادستان‌ها دراحیای حقوق عامه گفت: اجرای دقیق قوانین مرتبط با حقوق عامه، ارزیابی و بازرسی‌های منظم و دوره‌ای بر عملکرد‌ها درباره حسن اجرای دستورالعمل‌ها و پیگیری حقوق عامه و بخشنامه‌های مرتبط، موجب اعتماد مردم و دلگرمی آنان به قوه قضاییه خواهد شد.

عالیشاه تصریح کرد: علیرغم اینکه با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، سعی داریم به طریق نیکو و قاطعیت به موضوعات رسیدگی کنیم تا مبادا حق کسی ضایع شود.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران دردیدار با فرماندهی و نیرو‌های انتظامی این شهرستان بر ضرورت آموزش‌پذیری و نظارت ضابطین از یک سو و از سوی دیگر اهتمام دادسرا و فرماندهی انتظامی بر آموزش نیرو‌های جوان تاکید کرد و گفت: بخش عمده‌ای از آیین دادرسی کیفری به شرح وظایف ضابطان دادگستری و حدود اختیارات آنها، همچنین برشمردن جرایم و مجازات‌های آنها اختصاص داده شده است و این موضوع حکایت از حساسیت این شغل دارد.

وی افزود: اجرای دستورات قضایی و اجرای حکم که یکی از حساس‌ترین بخش رسیدگی قضایی است به عهده ضابطین است؛ لذا ضرورت دارد این عناصر انتظامی مستمراً تحت آموزش و نظارت قرار داشته باشند تا شاهد کاهش حداکثری میزان جرایم توسط آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: قوه قضاییه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *