قالیباف: جلسات تنقیح قوانین با حضور کارشناسان برگزار شده است

11:18 - 25 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۱۳۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
قالیباف: جلسات تنقیح قوانین با حضور کارشناسان برگزار شده است
رئیس مجلس گفت: تمامی امور مربوطه به تنقیح قوانین در مرکز پژوهش‌ها، معاونت قوانین و کمیسیون‌های مجلس به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته و گزارش‌های لازم آن اخذ شده است.

خبرگزاری میزان - در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان موافق و مخالف این طرح به بیان نظرات خود پرداختند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در مخالفت با این طرح گفت: اصل تنقیح واجب است و رهبری بر آن تأکید داشتند، اما شیوه‌ای که مورد استفاده قرار می‌گیرد دارای اشکال است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس ادامه داد: در امر تنقیح باید این اعتماد صورت گیرد که تمامی موارد و موضوعات با دقت و به درستی مورد بررسی قرار گرفته است، اما در این مورد، موارد و موضوعات به درستی و با دقت بررسی نشده است لذا لازم است راهکاری در نظر گرفته شود که نمایندگان با اطمینان خاطر به تنقیح قوانین رأی دهند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به ایرادات نمایندگان مخالف امر تنقیح قوانین گفت: تمامی موارد در مرکز پژوهش‌ها، معاونت قوانین، کمیسیون‌ها به صورت دقیق گزارش گرفته شده و جلسه با آقای پورسید که کار راهبردی این کار را انجام می‌دهند، تشکیل شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌هرحال خود قانون مربوط به تدوین و تنقیح قوانین کشور در مجلس در سال ۱۳۸۹ تصویب شده است که دقیقا گفته شده که چه کاری باید انجام شود، تمام کار انجام شده است، صبح امروز قبل از شروع جلسه علنی ۱۰ دقیقه همه این موارد توضیح داده شد که این کار با دقت انجام شده است و باید این کار به سرعت پیش رود تا بتوانیم ۵۲ قانون جامع را سر و سامان دهیم و تورم قانون‌های بی‌جهت و متضاد هم و آن‌هایی که نسخ ضمنی شده‌اند تعیین تکلیف شود.

وی افزود:، ولی باز باید با دقت بیشتر کار‌ها جلو برود، حتما اگر لازم باشد در یک جلسه صحن علنی همکاران قوانین و مرکز پژوهش‌ها حاضر شده و توضیح دهند تا مردم هم نیز مطلع شوند، اما از این ۱۲ هزار قانون آن‌هایی که اضافه و تکراری هستند و باطل شده، ولی مانده‌اند باید تنقیح شوند. این مورد در بند (۱۰) سیاست‌های ابلاغی نیز برای حوزه قانون‌گذاری وجود دارد و از دغدغه‌های مقام معظم رهبری نیز است. امید است در این مجلس با اولویت به انتها برسانیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: نشست علنی مجلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *