بارش‌ها نیمی از استان‌های کشور را در بر می‌گیرد

8:39 - 25 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۰۸۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بارش‌ها نیمی از استان‌های کشور را در بر می‌گیرد
کارشناس سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در بیش از نیمی از استان‌های کشور طی امروز خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی امیرحسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز یکشنبه ۲۵ شهریورماه برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و مناطقی از استان‌های اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات کرمان، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ارتفاعات هرمزگان رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: بارش در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و همچنین استان‌های مازندران و گلستان شدت بیشتری خواهد داشت.

نقشینه در ادامه توضیح داد: فردا در مناطقی از شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. همچنین فردا در ساعات بعدازظهر برای جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان نیز احتمال افزایش ابر و رگبار وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی افزود: سه‌شنبه این شرایط در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و در غرب مازندران تداوم پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: امروز و فردا در نیمه شرقی و مناطقی از مرکز کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی در مورد وضعیت آب‌های شمال و جنوب کشور نیز توضیح داد: امروز دریای خزر و امروز و فردا دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود.

وی درباره شرایط جوی تهران نیز اظهار کرد: آسمان تهران امروز در برخی ساعات ابری خواهد بود و وزش باد شدید و گاهی رگبار در تهران پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای تهران نیز امروز به ۲۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

انتهای پیام/


برچسب ها: هواشناسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *