سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی؛ تلاش برای افزایش همکاری‌های منطقه‌ای جهت جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی

11:23 - 24 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۹۴۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی؛ تلاش برای افزایش همکاری‌های منطقه‌ای جهت جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ۲۹ شهریور ماه مراسم افتتاحیه سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را با حضور رئیس جمهور خواهیم داشت گفت: امیدواریم در این کنفرانس به افزایش همکاری‌های منطقه‌ای برای جلوگیری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی برسیم.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری صبح امروز شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ در نشست خبری سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: وقتی سخن از ارزش‌های مشترک به میان می‌آید توحید، قرآن کریم، اخوت اسلامی، احترام به قبله واحد، دوری از جنگ و نزاع و تحقیر دیگران به ذهن متبادر می‌شود و ما در این کنفرانس به این موراد تاکید داریم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: قدس شریف قلب مشترک جهان اسلام است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امیدواریم با همکاری عملی شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

وی افزود: همکاری در عنوان چهار کنفرانس اخیر مورد تاکید بوده و ما می‌خواهیم کنفرانس اسلامی در صحنه عملی و میدان به عینه دیده شود. مهمترین نمونه عینی از همکاری بین کشور‌های اسلامی مسئله فلسطین است.

شهریاری ادامه داد: در کنفرانس سی و هشتم «همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به همکاری مشترک با تاکید بر فلسطین» را عنوان قرار دادیم. جامعه جهانی باید در برابر قتل عام در فلسطین دست به دست هم بدهد تا رژیم صهیونیستی دست از کشتار و جنگ در این منطقه بردارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه همکاری‌های منطقه‌ای در حدی نیست که از جنایت‌های رژیم صهیونیستی جلوگیری کند گفت: امیدواریم در سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به این مهم برسیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برنامه‌های این کنفرانس گفت: ۱۶ وبینار‌ حضوری همراه با ۲۳۴ سخنرانی از جمله برنامه‌های کنفرانس وحدت اسلامی است.

وی گفت: روز پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ماه مراسم افتتاحیه با حضور رئیس جمهور را خواهیم داشت و سپس ۲ نشست با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

شهریاری ادامه داد: از بین مهمانان داخلی ۱۴۰ نفر از خبرگان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، جامعه مدرسین قم و دیگر مهمانان اهل سنت در این کنفرانس حضور دارند. همچنین ۳۰ بانو از کشورهای مختلف در سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی شرکت می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: مهمانان سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی شنبه ۳۱ شهریور ماه در روز میلاد نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به دیدار رهبر معظم انقلاب خواهند رفت.

شهریاری با تشریح برخی برنامه‌های جانبی کنفرانس گفت: بعدازظهر شنبه ۳۱ شهریور بیانیه پایانی سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی قرائت خواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پاسخ به سوالی درباره کم‌کاری نهادهای بین‌المللی برای کاهش جنگ و توسعه صلح گفت: بعد از جنگ جهانی دوم این سازمان‌ها مردود شدند و جنگ غزه بزرگترین قتل عام است، ما برای حمایت از جبهه مقاومت این کنفرانس را برگزار می‌کنیم.

وی با محکوم کردن عملکرد سازمان‌های به اصطلاح بین‌المللی در ماجرای جنگ غزه گفت: به میدان آمدن و دفاع کردن حق طبیعی فلسطینیان بود و ما این کنفرانس را برای حمايت از مردم مظلوم فلسطین برگزار می‌کنیم.

شهریاری گفت: رژيم صهيونيستی امروز همه صحنه‌های سياسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را باخته است.

انتهای‌ پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *