نقیبی: کامران قاسم‌پور برای جهانی پُر قدرت آماده می‌شود/ احتمال رویارویی با دیوید تیلور در آلبانی

9:45 - 23 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۸۱۴
نقیبی: کامران قاسم‌پور برای جهانی پُر قدرت آماده می‌شود/ احتمال رویارویی با دیوید تیلور در آلبانی
مربی سازنده کامران قاسم‌پور گفت: کامران بعد از یکسال دوری از میادین و موفقیت در انتخابی هم اکنون با قدرت برای جهانی آماده می‌شود.

خبرگزاری میزان - حسین نقیبی درباره رقابت انتخابی کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم گفت: کامران یک هفته‌ای بود که سرماخوردگی سنگینی داشت و با پنی‌سیلین که پزشک تجویز کرده بود مقابل فیروز پور به میدان رفت، به همین دلیل در تحرک بدنی تا اندازه‌ای کم آورد.

وی در خصوص شرایط کامران قاسمپور گفت: آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است، شرایطش ایده‌آل است. کامران ستاره‌ای است که هر چندین سال و چند دهه چنین چیزی پدیده‌ای ظهور می‌کند. او کشتی‌گیری فنی و زیرگیر است و از هر دو طرف، خود را به پای حریف می‌رساند.

نقیبی با بیان اینکه‌ای کاش مقدرای شرایط برای او محیاتر شود، ابراز داشت: باید با استفاده از چنین کشتی‌گیرانی پرچم کشورمان را در میادین بیشتر به اهتزار درآوریم.

وی در پاسخ به سوال که آیا اگر کامران به المپیک برده می‌شد، نتایج بهتر بود، گفت: امروز که دیگر همه چیز گذشته است و شرایط طوری است که نمیدانیم چرا به المپیک نرفت، پشت این جریانات باید تدبیر می‌شد. وقتی یک کار بزرگی می‌خواهد انجام شود، باید روی آن برنامه‌ریزی صورت گیرد. به دید من می‌توانستند تدبیر بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: زیرگیری که کامران قاسمپور دارد در تاریخ ورزش کشتی ما بسیار کم بوده، شاید خیلی‌ها زیر می‌گرفتند، شاید تک زیر می‌گرفتند یا از بغل زیر می‌گرفتند یا زیر‌های موافق می‌گرفتند، اما کامران از همه جای پای حریف برای زیر گرفتن می‌تواند استفاده کند.

نقیبی با اشاره به مسابقات جهانی آلبانی که پیش رو است، گفت: به خواست خدا پس از تصمیم کادر فنی کامران پُر قدرت خود را برای حضور در تیرانا آماده خواهد کرد، نگاه‌ها به این وزن است، باید دید تکلیفش چه خواهد شد.

مربی سازنده کامران قاسمپور در پاسخ به این سوال که ترجیح می‌دهد کامران در چه وزنی کشتی بگیرد نیز گفت: اکنون کامران باید حقانیت خود را در کشتی ثابت کند، بعد شرایط بدنی او را ببینیم. ان‌شاالله با همفکری کادر فنی و نگاه  فدراسیون کشتی، خواهیم دید خودش نیز چه برنامه‌ای دارد. باید جوری برنامه‌ریزی صورت گیرد که اگر شرایط وزنی کامران ایده‌ال بود این کار به بهترین شکل انجام شود.

گفتنی است دیوید تیلور رقیب حسن یزدانی بعد از شکست در انتخابی المپیک کار خود را به عنوان سرمربی در باشگاه کابوی‌های اوکلاهاما، آغاز کرد، اما حالا برای شرکت در انتخابی جهانی اوزان غیرالمپیکی آمریکا، در وزن ۹۲ کیلوگرم ثبت‌نام کرده است و این در حالی است که کامران قاسم‌پور نیز با شکست امیرحسین فیروزپور، حضورش در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی که دهه اول آبان در آلبانی برگزار می‌شود را قطعی کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *