دانستنی‌های حقوقی

نحوه توقیف اموال منقول محکوم‌علیه که نزد شخص ثالث است

16:58 - 21 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۶۷۸
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
نحوه توقیف اموال منقول محکوم‌علیه که نزد شخص ثالث است
هرگاه مال متعلق به محکوم‌علیه نزد شخص ثالث باشد، اخطاری در باب توقیف مال یا طلب و میزان آن به پیوست رونوشت اجراییه به شخص ثالث ابلاغ و مراتب‌ فوراً به محکوم‌علیه نیز ابلاغ می‌گردد.

خبرگزاری میزان- هرگاه مال متعلق به محکوم‌علیه نزد شخص ثالث باشد، اخطاری در باب توقیف مال یا طلب و میزان آن به پیوست رونوشت اجراییه به شخص ثالث ابلاغ و مراتب‌ فوراً به محکوم‌علیه نیز ابلاغ می‌گردد.

مطابق ماده ۸۷ قانون اجرا احکام مدنی، هرگاه مال متعلق به محکوم‌علیه نزد شخص ثالث اعم از حقوقی یا حقیقی باشد یا مورد درخواست توقیف، طلبی باشد که محکوم‌علیه از شخص ثالث دارد اخطاری در باب توقیف مال یا طلب و میزان آن به پیوست رونوشت اجراییه به شخص ثالث ابلاغ و رسید دریافت می‌شود و مراتب‌ فوراً به محکوم‌علیه نیز ابلاغ می‌گردد.

همچنین مطابق ماده ۸۸ قانون مذکور، شخص ثالث پس از ابلاغ اخطار توقیف نباید مال یا طلب توقیف شده را به محکوم‌علیه بدهد و مکلف است طبق دستور مدیر اجرا عمل‌نماید، در صورت تخلف مسئول جبران خسارت وارده به محکوم‌له خواهد بود. هرگاه مالی که نزد شخص ثالث توقیف شده عین معین یا وجه نقد یا طلب حال باشد شخص ثالث باید در صورت مطالبه آن را به دادورز (مامور اجرا) بدهد و رسید دریافت دارد این رسید به منزله سند تأدیه وجه یا دین یا تحویل عین معین از طرف شخص ثالث به محکوم‌علیه خواهد بود.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *