بحران رژیم صهیونیستی در تامین امنیت؛ ناامنی در مرزها و عملیات مقاومتی در شهر‌ک‌ها

8:38 - 30 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۶۶۸
بحران رژیم صهیونیستی در تامین امنیت؛ ناامنی در مرزها و عملیات مقاومتی در شهر‌ک‌ها
رژیم صهیونیستی با افزايش تهديدها در همه جبهه‌ها و همچنین با افزايش حوادث امنيتی بی‌سابقه مواجه است.

خبرگزاری میزانرژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر با افزایش تهدید‌های امنیتی مواجه شده است؛ از یک سو تشدید درگیری با حزب‌الله لبنان، مرز‌های شمای اراضی اشغالی را ناامن کرده است، از سوی دیگر نظامیان صهیونیست در غزه و کرانه باختری در کمین‌های مختلف گرفتار می‌شوند.

افزایش عملیات‌های ضدصهیونیستی

به‌تازگی رسانه عبری والا گزارش داد که از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون ۴ هزار و ۹۷۳ عملیات مقاومتی در کرانه باختری انجام شده است.

در پی این مجموعه عملیات، ۳۸ صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند که ۱۲ نفر از آن‌ها نظامی و ۳ نفر از نیرو‌های پلیس رژیم صهیونیستی بوده‌اند؛ همچنین ۲۸۵ صهیونیست نیز زخمی شده‌اند.

در همین حال عملیات مقاومتی از سوی یک شهروند اردنی در مرز این کشور به هلاکت ۳ نظامی صهیونیست منجر شد و سپس یک حادثه امنیتی دیگر در مرز مصر رخ داد.

چالش‌های امنیتی بی‎‌سابقه رژیم صهیونیستی در چند جبهه

نگاهی به این عملیات‌های مقاومتی و قرار دادن آن‌ها در کنار عملیات‌های روزانه حزب‌الله، شلیک موشک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاورت غزه به‌ویژه عسقلان از سوی مقاومت فلسطین و عملیات‌های جاری علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری به‌وضوح نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی همچنان با یک سری چالش‌های امنیتی بی‌سابقه مواجه است.

پایگاه صهیونیستی جروزالم پست در این باره می‌نویسد: این چالش‌ها در خلاء به‌‎وجود نمی‌آیند؛ محور مقاومت می‌خواهد از آن‌ها استفاده کند.

مقام‌های صهیونیست مدعی جنگ در ۷ جبهه شده‌اند؛ مقابله با تهدید ارتش یمن با استفاده از پدافند هوایی پیچیده یک موضوع است، اما مقابله با حملات جزئی‌تر روزانه مانند حمله در مرز اردن چیز دیگری است.

مسئله کلی این است که رژیم صهیونیستی اکنون با انواع مختلفی از تهدید‌ها مواجه است که پیچیده‌تر از گذشته هستند.

به گزارش «فارن افرز»، رژیم صهیونیستی با یک مشکل امنیتی با پیچیدگی غیرعادی مواجه است؛ سه‌چهارم جمعیت اراضی اشغالی در دشت‌های ساحلی زندگی می‌کنند که از شمال حیفا تا جنوب تل‎آویو امتداد دارد و این باریکی برجسته به قدس اشغالی منشعب می‌شود.

در ماه دسامبر (آذر ماه ۱۴۰۲)، کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شد که در ۷ جبهه جنگ می‌کند؛ اگر این اعتراف به این است که امتناع نتانیاهو از پایان دادن به کارزار نسل‎کشی در غزه باعث ناامن شدن تمام مرز‌های اراضی اشغالی شده، پس بسیار دیر شده است.

اما با این حال، نتانیاهو درست گفت که در سمت شرق دره اردن نفرت از رژیم صهیونیستی وجود دارد.

کاشتن بذر نفرت علیه صهیونیست‌ها

کارزار نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه و تروریسم شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری به خودی‌خود بذر نفرت را در یک منطقه همسایه کاشته است؛ اردن که ۵۰ سال در مورد مسئله فلسطین ساکت بوده است، دیگر ساکت نیست.

اکنون ۱۹۶ پاسگاه وجود دارد که طبق قوانین رژیم صهیونیستی غیرقانونی است؛ تعداد این پست‌ها در ۵ سال گذشته دو برابر شده است، یعنی بسیار بیشتر از زمان پیش از عملیات طوفان الاقصی.

تهدید فزاینده در مرز‌های شمالی اراضی اشغالی

در حالی که درگیری در امتداد مرز شمالی اراضی اشغالی وارد دوازدهمین ماه خود می‌شود، این منطقه با تهدیدهای فزاینده‌ای مواجه است.

داده‌های اخیر یک مرکز تحقیقاتی صهیونیستی، گستردگی درگیری‌های جاری را نشان می‌دهد؛ تنها در آگوست ۲۰۲۴ (مرداد و شهریور) در مجموع ۲۸۱ حمله در شمال اراضی اشغالی ثبت شد.

این حملات شامل ۱۷۶ حمله آتش با مسیر بالا (راکت، خمپاره)، ۶۲ حمله پهپادی و ۴۳ حمله با سلاح‌های نامعلوم بود.

علاوه بر این، ۸ حمله با موشک‌های هدایت‌شونده ضدتانک، ۲ حمله موشکی ضدهوایی و یک حادثه تک‎تیراندازی رخ داده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: رژیم صهیونیستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *