رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: تقویت روند همکاری مسئولان باعث کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی خواهد شد

15:30 - 21 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۶۵۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: تقویت روند همکاری مسئولان باعث کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی خواهد شد
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: برای از بین بردن زمینه‌های شکل‌گیری جرایم و تسهیل موجبات کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی لازم است کلیه مسئولان روند همکاری‌ها و تعاملات مشترک را بیش از پیش تقویت کنند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الإسلام والمسلمین براتی زاده در سومین نشست ستاد استانی کنترل مجرمان خطرناک، حرفه‌ای و سابقه‌دار با اشاره به تعدد و تکثر عوامل زمینه‌ساز شکل‌گیری جرایم گفت: خاستگاه و کانون‌های تولید جرایم به‌طور کلی ارتباط معناداری با مؤلفه‌های جغرافیایی و جمعیتی دارند و به‌طور مشخص از عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی متأثر می‌شوند و طبعا هر کدام از این موارد به نحو مقتضی می‌توانند در بروز آسیب‌های اجتماعی نقش آفرینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: صرفنظر از میزان نقش و سهم هر یک از عوامل مؤثر در وقوع جرایم به نظر می‌رسد یک یا چند دستگاه به تنهایی نمی‌توانند در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم عملکرد موفقی داشته باشند؛ لذا تحقق سیاست ها، برنامه‌ها و اهداف پیش بینی شده مشارکت حداکثری همه ارکان حاکمیت و همراهی مردم را می‌طلبد و در این میان باید اذعان کرد قابلیت‌های سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد طی مناسبات اجتماعی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

حجت‌الإسلام والمسلمین براتی زاده گفت: در مورد مجرمین سابقه دار و زندانیانی که پیش‌تر مرتکب سرقت شدند نباید از امتیازاتی از قبیل اعطای مرخصی و دیگر ارفاقات قانونی بهره‌مند شوند.

وی همچنین در چهارمین نشست شورای نظارت، پیگیری و مدیریت موضوعات و وقایع مهم استان در سال جاری اهتمام جدی ضابطان و مراجع انتظامی و امنیتی را در راستای حفظ نظم، امنیت و آرامش مردم، ارزشمند و در خور تحسین توصیف و اظهار کرد: آرامشی که در حال حاضر وجود دارد براحتی به دست نیامده و حقیقت امر این است که برای صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی، حفاظت از کیان ایران عزیزمان و برقراری نظم و امنیت در تمامی سطوح فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های فراوانی به منصه ظهور می‌رسد.

 جانمایی زمین جهت ساماندهی وضعیت مراکز خرید و فروش ضایعات، تلاش در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها، اعمال نظارت‌های قانونی لازم بر روند فعالیت‌ها در سامانه کنترل تردد زندانیان (ساما)، اجرای قوانین و مقررات مربوط به حوزه عفاف و حجاب و نظارت مؤثر بر فضای مجازی از دیگر محور‌های مورد بحث و بررسی در این نشست به شمار می‌رفت.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: خراسان شمالی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *