رئیس کل دادگستری همدان: خانواده‌های ایثارگر مجاهدان گمنام هستند

11:31 - 21 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۵۵۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری همدان: خانواده‌های ایثارگر مجاهدان گمنام هستند
رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه خانواده‌های شهدا و ایثارگران مجاهدان گمنام هستند، گفت: حمایت‌های حقوقی و قضایی در چارچوب قانون از ایثارگران درون‌سازمانی و برون‌سازمانی از سال‌ها قبل جز برنامه‌های ما بوده و امروز با توجه ساز و کار مشخص شده مطابق با برنامه‌ها پیش می‌رویم.  

خبرگزاری میزان- بهروز محمدی‌مهر در دیدار با مدیر امور ایثارگران معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، تکریم و نکوداشت خانواده‌های ایثارگر را سعادت و نعمتی بزرگ دانست و گفت: خدمت به این خانواده‌ها که به نوعی مجاهدان گمنام هستند جزیی از وظایف ما است.

وی با اشاره به بخشی از برنامه‌های مبتکرانه تدوین و اجرا شده در حوزه ایثار و شهادت در دادگستری استان، از برنامه‌های پیشنهادی امور ایثارگران قوه قضاییه نیز استقبال کرد و افزود: حمایت‌های حقوقی و قضایی در چارچوب قانون از ایثارگران درون‌سازمانی و برون‌سازمانی از سال‌ها قبل جز برنامه‌های ما بوده و امروز با توجه ساز و کار مشخص شده مطابق با برنامه‌ها پیش می‌رویم.  

دادگستری همدان میزبان یک شهید گمنام می شود

رئیس کل دادگستری استان همدان در ادامه با بیان اینکه جامعه و نسل جوان برای ارتقا و تقویت روحیه خود، نیازمند ترویج فرهنگ شهید و شهادت است، تصریح کرد: پیگیر آن هستیم تا دادگستری مرکز استان به زودی میزبان پیکر مطهر یک شهید گمنام شود تا با تشییع و تدفین یکی از این ستارگان رخشان، مجاهدت‌های آنان برایمان بیش از پیش بازگو شود.

ساماندهی مطالبات ایثارگران با هدف حمایت از آنان در دستور کار امور ایثارگران قوه قضاییه

حسینی اصل مدیر امور ایثارگران معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه نیز در این دیدار، با بیان اینکه ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان حق بزرگی بر ما دارند، گفت: احصا و ساماندهی مطالبات این عزیزان چه در درون سازمان و چه خارج از دستگاه قضایی بخشی از رویکرد‌های اصلی امور ایثارگران قوه قضاییه است.

وی تصریح کرد: تعدادی از این خانواده‌ها به دلیلی عدم اطلاع از حق و حقوق خود در مواجه با مشکلات حقوقی و قضایی به روش و روند کار واقف نیستند، بنابراین با حضور در بین آنان به طرق مختلف به ویژه دیدار‌های چهره به چهره؛ درخواست ها، مطالبات و مشکلات مبتلابه آنان شناسایی می‌شود و بهتر می‌توان برای رفع مشکلات آنان برنامه‌ریزی کرد.  

مدیر امور ایثارگران معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه تاکید کرد: ظرفیت‌های حمایتی خوبی در استان‌ها وجود دارد که با شناخت آن و بالفعل ساختن این نقاط قوت برنامه‌ریزی‌های جامع تری انجام گرفته است.

حسینی اصل عنوان کرد: یکی از این ساز و کار‌های طرح‌ریزی شده تعیین شعبه ویژه اجرای احکام کمیسیون ماده ۱۶ در دادگستری‌ها به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی ایثارگران است.  

وی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه با هدف ارائه خدمات کارشناسی و مشاوره به ایثارگران و خانواده‌های آنان خبر داد.

گفتنی است؛ ارائه گزارشی از غبارروبی گلزار مطهر شهدا، بازدید از دفتر حمایت قضایی، تشکیل کارگروه استانی شیوه‌نامه معاضدت قضایی و دیدار با خانواده جانباز ۷۰ درصد شیمیایی شاغل در استان همدان از دیگر مواردی بود که مدیر امور ایثارگران قوه قضاییه به شرح آن پرداخت که در نهایت مصوبات و خروجی‌های مثبتی رقم خورد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *