هفته‌ای پربارش برای برخی استان‌های کشور

9:32 - 21 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۵۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
هفته‌ای پربارش برای برخی استان‌های کشور
کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام هفته‌ای پربارش در برخی از استان‌های کشور از کاهش نسبی دما طی روز‌های جمعه و شنبه در نوار شمالی کشور خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی  وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق رخ می‌دهد و فردا علاوه بر این مناطق در اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار و رعدوبرق، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است. جمعه نیز در شمال غرب، دامنه‌های البرز در استان‌های گیلان، مازندران و غرب گلستان، ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شنبه در ارتفاعات شمال‌غرب و در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های البرز، قزوین، تهران و غرب سمنان و در دامنه‌های شرقی زاگرس شامل استان‌های همدان، مرکزی، قم و ارتفاعات غربی اصفهان، یزد و کرمان بارش تداوم دارد.

رفیعی از کاهش نسبی دما در روز‌های جمعه و شنبه در نوار شمالی کشور خبر داد.

به گفته وی، از جمعه تا شنبه علاوه بر شرق و جنوب‌شرق در بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های البرز، تهران، سمنان، اصفهان، قم، مرکزی و همدان در برخی از ساعت‌ها وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: تهران در ساعت‌های بعدازظهر افزایش باد دارد. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۵ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما ۲۳ درجه بالای صفر ثبت شد.

به گفته وی، گرم‌ترین مرکز استان روز گذشته اهواز با ۴۸ درجه بالای صفر و سردترین منطقه لاله‌زار کرمان با ۳ درجه بالای صفر گزارش شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: هواشناسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *