جدال جذاب مدعیان وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی آزاد آمریکا در اوماها/ تلاش باروز در ۳۶ سالگی برای دوبنده تیم ملی

9:17 - 21 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۵۱۶
جدال جذاب مدعیان وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی آزاد آمریکا در اوماها/ تلاش باروز در ۳۶ سالگی برای دوبنده تیم ملی
رقابت‌های انتخابی تیم کشتی آزاد آمریکا برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۴، هفته آینده در اوماها، نبراسکا برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان - فکر می‌کنید المپیک تمام شده است، اینطور نیست؟ از نظر فنی، بازی‌های پاریس به پایان رسیده است، با این حال، چهار وزنی که در فرانسه کشتی نگرفته بودند، در آبان‌ماه در آلبانی مسابقه خواهند داد. اگرچه به عنوان مسابقات قهرمانی جهان در نظر گرفته می‌شود، ممکن است آن‌ها را بیشتر شبیه قسمت دوم بازی‌های المپیک در نظر بگیرید و این مسابقات جهانی، یا المپیک دوم، نیاز به یک آزمایش تیمی جهانی دارد، که دقیقاً همان چیزی است که در اوماها، نبراسکا، ۲۵ بر ۲۴ شهریورماه خواهیم داشت.

جردن باروز به تشک بازخواهد گشت و شاید برای آخرین بار در خاک آمریکا رقابت کند. همچنین رقیب جدی او چنس مارستلر، آخرین نفری که تیم ایالات متحده را با وزن ۷۹ کیلوگرم کامل کرد، نیز به مسابقات وارد شده است.

رقبای جدی وزن ۷۹ کیلوگرم عبارتند از چنس مارستلر، جردن باروز و الکس دیرینگر

یکی از نکات مهمی که برای این دسته وزن باید به خاطر بسپارید این است که هیچ مدال‌آور بازگشتی وجود ندارد، بنابراین هیچکس در بهترین فینال ۲ از ۳ حضور ندارد، این بدان معناست که همه باید برای رسیدن به دوبنده تیم جهانی در وزن ۷۹ کیلوگرم تلاش کنند.

تاکنون ۱۵ کشتی‌گیر برای رقابت ثبت نام کرده‌اند و ثبت نام از نظر فنی تا زمان وزن‌کشی بسته نمی‌شود، بنابراین شانس همه برای رسیدن به فینال حداقل سه مسابقه است.

در میان این ثبت‌نام‌ها، چنس مارستلر و جردن باروز شرکت‌کنندگان فینال ایکس سال گذشته، خواهند بود. این دو در نیوآرک، نیوجرسی، سه کشتی مطلق انجام دادند که در نهایت منجر به پیروزی چنس در این سری شد و در اولین قهرمانی بزرگسالان جهان در سن ۲۸ سالگی شرکت کرد.

دومین فینال ایکس متوالی مربوط به سال ۲۰۲۳ بود که مارستلر و باروز مجددا با هم روبه‌رو شدند. در سال ۲۰۲۲، باروز بود که دو بر یک مسابقه را مقابل مارستلر بُرد. همچنین مارستلر را در مسابقات تیمی جهانی ۲۰۲۱ و یاشار دوگو ۲۰۲۲ نیز شکست داد.

مارستلر همچنین مجبور بود بر موانع شخصی سختی که بین اولین دیدارش با باروز در مسابقات انتخابی تیمی ۲۰۲۱ و فینال ایکس در سال ۲۰۲۳ وجود داشت، غلبه کند.

باروز تنها چند بار پس از آن فینال ایکس سرنوشت‌ساز در وزن آشناتر خود یعنی ۷۴ کیلوگرم روی تشک رفت. او دو تورنمنت بین‌المللی به میدان رفت و در ادامه در مسابقات تیمی المپیک ۲۰۲۴ شرکت کرد، جایی که در فینال مسابقات به جیسون نولف باخت.

پس از پایان بازی‌های پاریس، باروز در حساب اینستاگرام رسمی خود اعلام کرد که به رقابت بازمی‌گردد و تلاش می‌کند تا عضوی از تیم جهانی ۲۰۲۴ آمریکا باشد. این نه تنها به معنای بازگشت به رقابت برای باروز، بلکه بازگشت به وزن ۷۹ کیلوگرم بود.

برخلاف باروز در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ یا کایل دیک در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، مارستلر در وزن ۷۹ کیلوگرم در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ نتوانست به سکو برسد، چه برسد به کسب طلا و در مرحله یک چهارم نهایی به عباسوف، نفر پنجم آذربایجانی باخت. پیشتر نیز، مارستلر یک کمپین موفق در سال ۲۰۲۳ داشت و مدال برنز را در دو تورنمنت سری رتبه‌بندی UWW به دست آورد و در سال ۲۰۲۳ اوپن آمریکا را برنده شد.

پس از مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۲۳، مارستلر قدرت خود را در وزن ۸۶ کیلوگرم امتحان کرد، در یکی دیگر از مسابقات سری رنکینگ سوم شد و سپس عناوین پان امریکن ۲۰۲۴ و جایزه بزرگ اسپانیا را به دست آورد. در مسابقات تیم المپیک، مارستلر در سمت بالا به زاهد والنسیا و سپس الکس دایرینگر قرار می‌گرفت.

دایرینگر، برنده جایزه هاج و سه بار قهرمان NCAA در ایالت اوکلاهاما، هنوز به دنبال تشکیل اولین تیم جهانی یا المپیک خود است. این کشتی گیر بومی ویسکانسین دارای یک نقره جهانی زیر ۲۰ سال از سال ۲۰۱۳ و مدال‌های بعدی تقریباً در هر تورنمنت دیگری که فکرش را بکنید، در وزن‌های ۷۴، ۷۹ و ۸۶ کیلوگرم دارد.

جردن باروز، اگر نیاز به یادآوری باشد، شش مدال طلای جهانی، سه مدال برنز جهانی و یک طلای المپیک از بازی‌های لندن ۲۰۱۲ دارد. در ۳۶ سالگی، او مسن‌ترین رقیب خواهد بود.

سایر مدعیان عبارتند از؛ کیگان اوتول، دیوید آرون کار، ایوان ویک، جوی لاوالی و کندی ماندی

سومین کشتی متوالی احتمالی برای جایگاه تیمی ۷۹ کیلوگرم جهان بین جردن باروز و چنس مارستلر ممکن است سرفصل خبر‌ها باشد، اما نه کشتی‌گیر و نه همکار مورد علاقه الکس دیرینگر نباید انتظار راه آسانی برای رسیدن به فینال داشته باشند.

دو تا از بزرگ‌ترین نام‌های بعدی کیگان اوتول و دیوید آرون کار هستند. هر دو چهار بار در NCAA تمام آمریکایی و دو بار قهرمان NCAA هستند، اگرچه اوتول هنوز یک سال دیگر از واجد شرایط بودنش باقی مانده است.

هر دو قهرمان جهان زیر ۲۰ سال هستند، اوتول در ۲۰۲۱ و دیوید آرون کار در سال ۲۰۱۹. اوتول طلای زیر ۲۳ سال ۲۰۲۳ را در کارنامه خود دارد در حالی که دیوید آرون کار یک برنز زیر ۱۷ سال از سال ۲۰۱۶ دارد.

اکنون که کیگان اوتول و دیوید آرون کار احتمالاً بزرگترین رقابت تاریخ کشتی NCAA را به پایان رسانده‌اند، آیا اکنون یکی از بزرگترین رقابت‌های سطح بزرگسالان در تاریخ کشتی ایالات متحده آمریکا را آغاز می‌کنند؟

از دیگر رقبای این گروه می‌توان به ایوان ویک اشاره کرد. او در مسابقات تیمی المپیک ۲۰۲۱ با وزن ۷۴ کیلوگرم و در مسابقات تیمی المپیک ۲۰۲۴ در وزن ۸۶ کیلوگرم شرکت کرد و علیرغم داشتن قد و بازو بیشتر از اکثر کشتی‌گیران ۹۷ کیلوگرمی، ممکن است در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز خطرناک‌ترین باشد.

نام دیگر قابل تامل جوی لاوالی است، که از زمان فارغ التحصیلی از میسوری در سال ۲۰۱۸، نیروی قابل توجهی در پیست بزرگسالان بوده است.

در نهایت، کندی ممکن است فعال‌ترین کشتی‌گیر در چرخه المپیک گذشته نبوده باشد، اما به سرعت جایزه بزرگ اسپرین ۲۰۲۴ را در وزن ۷۹ کیلوگرم برد و دو کشتی‌گیر از جمله زلیمخان حاجیف کشتی‌گیر روسی الاصل عضو تیم فرانسه و لنوکس ولاک آمریکایی را شکست داد.

پیش‌بینی‌ها

مارستلر، باروز، دیرینگر و اوتول؛ باید دید آیا باروز بار دیگر عضو تیم جهانی خواهد شد یا کوتاه خواهد آمد و احتمالاً بازنشسته خواهد شد؟ احتمالا دارینگر دوباره مارستلر را شکست می‌دهد و در نهایت اینکه نتایج چه خواهد بود چیزی است که همه با هم در اوما‌ها خواهیم فهمید!

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *