اعمال تحریم‌های جدید آمریکا درباره ایران

19:30 - 20 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۴۶۹
اعمال تحریم‌های جدید آمریکا درباره ایران
وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.

خبرگزاری میزان –  وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را درباره ایران اعمال کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره این تحریم‌ها اعلام کرد: این تحریم‌ها شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و کشتی‌های روسیه را هدف قرار می‌دهد. به دلیل حمایت ایران از جنگ روسیه در اوکراین، ۱۰ فرد و ۶ نهاد در ایران و روسیه را تحریم کردیم.

واشنگتن اعلام کرد که تحریم‌های جدید نفتکش‌های ایران و روسیه را هدف قرار دادند.

۳ شرکت از جمله خطوط هوایی ایران را جزو تحریم‌ها قرار دادیم و ۵ کشتی را جزو اموال ممنوعه طبقه‌بندی کردیم.

ساعتی پیش نیز تروئیکای اروپایی در ادامه اتهام‌زنی‌های خود علیه ایران، بیانیه‌ای ادعایی درباره آنچه انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه خوانده شده، صادر کرد. 

وزارت خارجه آلمان ضمن صدور این بیانیه‌ ادعایی، اعلام کرد که دولت‌های فرانسه، آلمان و انگلیس برای اعمال تحریم‌ها علیه شرکت هواپیمایی ایران تلاش خواهند کرد.

انگلیس نیز روز سه‌شنبه، ۲۰ شهریور مدعی شد که ۷ مورد تحریم را در فهرست تحریم‌ها علیه ایران و ۳ مورد را در فهرست تحریم‌ها علیه روسیه قرار داده است.

وزارت خارجه انگلیس همچنین مدعی شد که برخی از تحریم‌شدگان شامل شرکت‌ها و سازمان‌هایی بودند که با صنایع هواپیما‌های بدون‌سرنشین در روسیه و ایران ارتباط داشتند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد که روسیه موشک‌های بالستیک از ایران دریافت کرده و احتمالا ظرف چند هفته از آن‌ها در اوکراین استفاده خواهد کرد. 

این درحالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، روز دوشنبه ۱۹ شهریور، در واکنش به ادعا‌ها درباره ارسال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه، تاکید کرد که چنین گزارش‌هایی منعکس‌کننده حقیقت نیستند.

همچنین ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، درباره ادعای ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه گفت: همانگونه که بار‌ها تاکید شد، جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با جنگ، از راهکار سیاسی برای حل‌وفصل اختلافات روسیه و اوکراین و پایان بخشیدن به درگیری‌های نظامی حمایت می‌کند.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *