رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر: وزارت کشور مراکز معاینه فنی غیراستاندارد را تعطیل کند

16:04 - 20 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۴۴۷
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر: وزارت کشور مراکز معاینه فنی غیراستاندارد را تعطیل کند
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه مراکز معاینه فنی خارج از تهران بدون هیچ استانداردی به خودرو‌ها مجوز می‌دهند، گفت: برای حل این مشکل وزارت کشور باید نسبت به تعطیلی مراکز فاقد استاندارد اقدام کند تا شاهد مشکلاتی که هم‌اکنون وجود دارد نباشیم.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی در یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی گزارش حسابرسی ستاد معاینه فنی ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در ستاد گفت: ستاد معاینه فنی با دقت، نظم و رعایت تمامی استاندارد‌ها اقدام به ارائه گواهی معاینه فنی در مراکز خود می‌کند و از این لحاظ باید از اقدامات این ستاد تشکر کرد.

وی اظهار کرد: پس از اینترنتی شدن نوبت دهی در ستاد معاینه فنی، شاهد تمیزی، انضباط، کالیبره بودن دستگاه‌ها و تجهیزات و استاندارد‌های در شأن شهروندان و شهرداری تهران هستیم.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه برای کنترل معاینه فنی راهی جز استفاده از تجهیزات هوشمند نداریم تصریح کرد: بر همگان مشخص است که آلودگی هوا یکی از اصلی‌ترین مشکلات شهر تهران است و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم شهروندان، آلودگی‌هایی که از خودرو‌های فاقد معاینه فنی ساطع می‌شود را تحمل کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به لزوم نصب دوربین‌های پلاک خوان گفت: پلیس این توانایی را ندارد که در کنار خیابان به خودرو‌ها ایست داده و معاینه فنی آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد؛ بلکه باید دوربین‌های پلاک خوان بصورت گسترده در سطح شهر نصب شوند تا با اتصال به سامانه معاینه فنی از وضعیت معاینه فنی خودرو‌ها مطلع شده و آن‌ها را اعمال قانون کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه مراکز معاینه فنی خارج از تهران بدون هیچ استانداردی به خودرو‌ها مجوز معاینه فنی می‌دهند گفت: همین موضوع منجر شده تا بسیاری از خودرو‌های فاقد استاندارد تهران، برای دریافت معاینه فنی با طی کردن چند کیلومتر بیشتر و پرداخت مبلغی اضافه، به شهرستان‌های اطراف رفته و معاینه فنی خودرو غیر استاندارد خود را دریافت کنند.

تشکری هاشمی ادامه داد: برای حل این مشکل وزارت کشور باید نسبت به تعطیلی مراکز فاقد استاندارد اقدام کند تا شاهد مشکلاتی که هم اکنون وجود دارد نباشیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: معاینه فنی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *