رژیم صهیونیستی زیر تیغ چالش‌های امنیتی؛ فراگیری نارضایتی عمومی، اعتصاب و تظاهرات در اراضی اشغالی

7:30 - 20 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۲۵۰
رژیم صهیونیستی زیر تیغ چالش‌های امنیتی؛ فراگیری نارضایتی عمومی، اعتصاب و تظاهرات در اراضی اشغالی
رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی با چالش‌های بسیاری در زمینه تامین امنیت اراضی اشغالی مواجه شده است.

خبرگزاری میزان – حزب‌الله لبنان در جدیدترین عملیات خود علیه رژیم صهیونیستی، چند منطقه را هدف حمله پهپادی گسترده قرار داد.

درپی این حمله آژیر هشدار در چند منطقه فعال شد و در شهرک صهیونیست‌نشین نهاریا یک ساختمان هدف قرار گرفت.

طی کمتر از یک ساعت آژیر هشدار ۴ بار در این شهرک صهیونیست‎نشین فعال شده و رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند در پی حمله پهپادی حزب‎الله لبنان ۱۰۰ هزار نفر به پناهگاه‌ها رفتند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آژیر هشدار در شهرک‌هایی فعال شده که تخلیه نشده‌اند.

بحران در اراضی اشغالی

از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی در ماه اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) تاکنون شهر‌ها و شهرک‌های اراضی اشغالی به‌ویژه در مناطق مرزی به‌طور روزمره با هشدار‌های تخلیه و یا ورود به پناهگاه مواجه بوده‌اند.

چالش‌های امنیتی برای رژیم صهیونیستی در برابر محور مقاومت

 در شمال اراضی اشغالی ده‌ها هزار نفر از منازل خود خارج شده و بسیاری از بازگشت به منازل خودداری می‌کنند.

ارتش یمن و عملیات علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی

پس از آغاز جنگ در نوار غزه، نیرو‌های مسلح یمن در همبستگی با مردم غزه، عملیاتی را علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی و یا کشتی‌هایی که مرتبط با این رژیم هستند در دریای سرخ آغاز کرد.

این عملیات همچنان ادامه داشته و چندین کشتی تاکنون هدف قرار گرفته‌اند که جدیدترین مورد آن کشتی یونانی سونیون است که به‌تازگی هدف قرار گرفته و دچار آتش‌سوزی شد.

ائتلاف ادعایی از سوی آمریکا نیز موفق به متوقف کردن عملیات ارتش یمن نشده و مقام‌های ارشد نظامی یمن هشدار داده‌اند که پاسخی دردناک در انتظار رژیم صهیونیستی خواهد بود.

اما عملیات ارتش یمن تنها مربوط به دریای سرخ نبوده و قلب اراضی اشغالی را نیز هدف حمله پهپادی قرار داده و هشدار داد که بانکی از اهداف را در عمق اراضی اشغالی در اختیار دارد.

شبکه پیچیده تونل‌های حزب‎الله و حماس

حزب‎الله در مبارزه با رژیم صهیونیستی به سیستم تونلی پیشرفته متکی است؛ در جدیدترین مورد حزب‌الله لبنان از یک شهر موشکی زیرزمینی با نام عماد۴ رونمایی کرد.

چالش‌های امنیتی برای رژیم صهیونیستی در برابر محور مقاومت

فاکس‌نیوز گزارش داد که علی‌رغم جنگ حدود یک ساله اسرائیل در غزه، کارشناسان امنیتی همچنان این زنگ خطر را به صدا در می‌آورند که بزرگترین تهدید در واقع در شمال اسرائیل نهفته است؛ جایی که حزب‎الله یک سیستم تونل پیشرفته را توسعه داده است.

این پایگاه آمریکایی می‌نویسد: اگرچه وجود این تونل‌ها برای چندین دهه شناخته شده است، نقش مهمی که آن‌ها در مسلح کردن حزب‌الله ایفا می‌کنند بار دیگر در طول جنگ اسرائیل و حماس در غزه آشکار شده است، جایی که نیرو‌ها به تونل‌ها برای تسلیح مجدد عملیاتی و قابلیت‌های مانور تکیه دارند.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات و آموزش صهیونیستی آلما، یک سازمان که در مورد چالش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در امتداد مرز شمالی تحقیق می‌کند، در حالی که این رژیم ادعا می‌کند که ۸۰ درصد از تونل‌های حماس را تخریب کرده، تونل‌های حزب‌الله که از زمان شروع جنگ در غزه دست‌نخورده باقی مانده‌اند، بسیار پیچیده‌تر و به‌طور قابل توجهی بزرگ‌تر هستند.

چالش‌های امنیتی برای رژیم صهیونیستی در برابر محور مقاومت

نارضایتی عمومی، اعتصاب و تظاهرات

علاوه بر موارد ذکر شده، رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه با اعتراض‌هایی در داخل اراضی اشغالی مواجه است؛ ساکنان اراضی اشغالی به‌طور هفتگی با حضور در خیابان‌ها خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هستند.

به‌تازگی تظاهراتی گسترده در اراضی اشغالی در اعتراض به کابینه رژیم صهیونیستی برگزار شد؛ شمار معترضان تنها در تل‎آویو حدود نیم میلیون نفر و در دیگر مناطق اراضی اشغالی ۲۵۰ هزار نفر اعلام شد.

علاوه بر این رژیم صهیونیستی به‌تازگی با اعتصاب گسترده‌ای در بخش‌های مختلف مواجه شد؛ هیستادروت، بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری اراضی اشغالی -که نماینده حدود ۸۰۰ هزار کارگر است- یک اعتصاب عمومی یک‎روزه را با حمایت تولیدکنندگان و کارآفرینان اصلی اراضی اشغالی در بخش فناوری فراخوان داد.

بخش‌های بزرگی از اقتصاد اراضی اشغالی تعطیل شد تا اینکه دادگاه به معترضان دستور داد به سر کار بازگردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *