پلیس کانادا و جرم‌انگاری افراد براساس نژاد

15:53 - 18 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۰۶۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پلیس کانادا و جرم‌انگاری افراد براساس نژاد
رنگین‌پوستان در کانادا همواره قربانی نژادپرستی در این کشور بودند و این موضوع در اداره‌های پلیس نیز به‌طور گسترده‌ای به‌چشم می‌خورد.

خبرگزاری میزان - نژادپرستی افسران پلیس کانادا همواره یکی از چالش اقلیت‌های قومی و نژادی در این کشور بوده و همچنان ادامه دارد.

این موضوع تاکنون به انجام تحقیقات مختلف منجر شده و تقریبا نتیجه همه تحقیق‌ها نشان می‌دهد که نژادپرستی ساختاری در پلیس کانادا به‌طور گسترده‌ای شکل گرفته است؛ نژادپرستی در پلیس کانادا تا جایی ریشه دوانده که حتی افسران رنگین‌پوست نیز از آن در امان نیستند.

جاسوسی پلیس اتاوا از افسران سیاه‌پوست 

به‌عنوان نمونه، یک شکایت تنظیم شده حاکی از آن است که پلیس اتاوا در کانادا به‌طور مخفیانه ۵ نفر از افسران پلیس سیاه‌پوست خود و اعضای خانواده‌شان را برای ماه‌ها هدف شنود قرار داده و هرگز دلیل آن را عنوان نکرده است. 

افسران شاکی در این شکایت درخواست دریافت ۲.۵ میلیون دلار غرامت کرده‌اند. 

در شکایت علیه اداره پلیس اتاوا، که سال گذشته ثبت شد و اکنون برای نخستین‌بار گزارش شده، افسران سیاه‌پوست می‌گویند که در معرض تبعیض نژادی قرار گرفته‌اند. 

این افسران می‌گویند که روابط آن‌ها به تفتیش غیرقانونی و جاسوسی از خصوصی‌ترین ارتباط‌های آن‌ها منجر شده است. 

نژادپرستی ساختاری در پلیس کانادا؛ وقتی افسران رنگین‌پوست نیز قربانی می‌شوند

براساس این دادخواست، تمرکز دقیق جاسوسی پلیس اتاوا از این ۵ افسر برای آن‌ها مشخص نیست. 

این افسران سیاه‌پوست در حال مبارزه در دادگاه برای افشای هرگونه اطلاعاتی هستند که پلیس برای گرفتن مجوز از قاضی در جهت شنود و زیر نظر گرفتن آن‌ها استفاده کرده است؛ آن‌ها همچنین به‌دنبال دریافت غرامت ۲.۵ میلیون دلاری روانی و مالی هستند.

این ۵ افسر که همگی سیاه‌پوست هستند، می‌گویند که تا حدودی به دلیل نژادشان استخدام شده‌اند، اما پس از آن به دلیل فعالیت‌های ضدنژادپرستی خود در این نیرو با تلافی مواجه شدند.

پلیس مونترال و جرم‌انگاری افراد براساس نژاد

یک قاضی استان کبک کانادا حکم داد که جرم‌انگاری افراد براساس نژاد یک مشکل سیستماتیک در نیروی پلیس مونترال است. 

دومینیک پولن، قاضی استان کبک گفت که شهر مونترال مسئولیت رفتار‌های نژادپرستانه از سوی افسران پلیس خود را برعهده دارد و موظف است به افراد آسیب‌دیده غرامت پرداخت کند. 

شکایت دسته‌جمعی که در سال ۲۰۱۹ ثبت شد، مربوط به حادثه‌ای در سال ۲۰۱۷ است که در آن الکساندر لامونتاگن، ساکن مونترال پس از خروج از یک رستوران از سوی پلیس متوقف شد.

لامونتاگن که در آن زمان به‌عنوان نگهبان کار می‌کرد، از سوی افسران پلیس بر روی زمین انداخته شده و دستانش با دستبند بسته شد؛ او در ادامه به اداره پلیس منتقل شد؛ اتهام او ایجاد مانع در کار پلیس و تعرض به یک افسر پلیس بود. 

نژادپرستی ساختاری در پلیس کانادا؛ وقتی افسران رنگین‌پوست نیز قربانی می‌شوند

 

این اتهام‌ها در نهایت لغو شد، اما پس از آن برای او ۳ جریمه به دلیل ایجاد صدا، ادامه این کار و به دلیل راه نرفتن در پیاده رو صادر شد. 

پولن، قاضی استان کبک پس از مشاهده تصاویر ویدیویی از این حادثه، ادعا‌های افسران پلیس را که در تعامل با لامونتان مودب بودند، رد کرد.

ائتلاف سیاه‌پوستان کبک در ابتدا ۱۷ میلیون دلار کانادا به‌عنوان خسارت یا ۵ هزار دلار به ازای هر نفر برای افرادی که از اواسط آگوست ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۹ (مرداد ۱۳۹۶ تا دی ۱۳۹۷) قربانی نژادپرستی پلیس شده بودند، طلب کرد.

نژادپرستی سیستماتیک در اداره پلیس شهر لندن

گزارشی از نژادپرستی سیستماتیک در اداره پلیس شهر لندن (LPS) در ایالت انتاریو تصویری از افسرانی را ترسیم می‌کند که با افراد غیرسفیدپوست به شیوه‌ای سلطه‌جویانه و گستاخانه رفتار کرده و از زور بیش از حد علیه آن‌ها استفاده می‌کنند. 

نژادپرستی ساختاری در پلیس کانادا؛ وقتی افسران رنگین‌پوست نیز قربانی می‌شوند

به‌ویژه، ساکنان بومی منطقه گزارش کردند که وضعیت پزشکی آن‌ها در طول بازرسی‌ها از سوی افسران رعایت نمی‌شود؛ افراد رنگین‌پوست هم می‌گویند که افسران رفتار مناسبی با آن‌ها ندارند؛ همچنین بازماندگان خشونت خانگی گفتند که احساس می‌کنند پلیس از آن‌ها حمایت نمی‌کند. 

در همین حال، افسران پلیس سیاه‌پوست، بومی و از دیگر جوامع رنگین‌پوست به محققان گفتند که نژادپرستی پنهان در اداره پلیس این شهر وجود دارد؛ آن‌ها گفتند که آن‌ها فرصت‌های توسعه و رشد شغلی محدودی داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *