مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در هفته‌ای که گذشت|

نشست رئیس قوه قضاییه با قضات و کارکنان روحانی دادگستری کل استان تهران/ برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده ترور شهید سردار سلیمانی / بخشنامه دادستان کل کشور در مورد کودکان بازمانده از تحصیل

16:00 - 23 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۰۴۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نشست رئیس قوه قضاییه با قضات و کارکنان روحانی دادگستری کل استان تهران/ برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده ترور شهید سردار سلیمانی / بخشنامه دادستان کل کشور در مورد کودکان بازمانده از تحصیل
نشست رئیس قوه قضاییه با قضات و کارکنان روحانی دادگستری کل استان تهران، برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده ترور شهید سردار سلیمانی، بخشنامه دادستان کل کشور در مورد کودکان بازمانده از تحصیل، نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، هفدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین و دروغ جدید درباره مرگ یک زندانی در اوین، از جمله مهمترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته است.

خبرگزاری میزان - دستورات رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، نشست رئیس قوه قضاییه با قضات و کارکنان روحانی دادگستری کل استان تهران، برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده ترور شهید سردار سلیمانی، بخشنامه دادستان کل کشور در مورد کودکان بازمانده از تحصیل، محکومیت سلاح‌ورزی به حبس و پرداخت جزای نقدی، مهلت ۷۲ ساعته دادستانی تهران برای اعلام اسامی ۱۰۰ متقاضی نمایندگی مجلس با مدرک جعلی به سازمان امور دانشجویان، برگزاری آیین تودیع و معارفه رئیس دیوان عدالت اداری، نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، هفدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین، دروغ جدید درباره مرگ یک زندانی در اوین، محکومیت دولت و مقامات آمریکا به دلیل مشارکت در واقعه تروریستی پیشین سیستان و بلوچستان، تکذیب فوت یک زندانی در اثر عفونت ناشی از جراحت ساچمه، تکذیب خبر ممنوعیت فروش نان به اتباع در بردسیر، توضیحات رئیس کل دادگستری استان تهران در مورد روند رسیدگی به پرونده فولاد مبارکه و برخورد قضایی با سحر دولتشاهی، تهیه‌‎کننده سریال و یک سکوی پخش، مهمترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته است.

دستورات رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه

اخبار هفته

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه مورخ ۱۹ شهریور در رابطه با بررسی دقیق دو موضوع «اعطای وام به هیئت مدیره بورس» و «ادعای جعلی بودن مدرک تحصیلی بیش از ۱۰۰ متقاضی نمایندگی مجلس» دستورات و تذکرات لازم را صادر کرد.

نشست رئیس قوه قضاییه با قضات و کارکنان روحانی دادگستری کل استان تهران

اخبار هفته

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در نشست با قضات و کارکنان روحانی دادگستری کل استان تهران، (۲۱ شهریورماه) با بیان اینکه باید حجم برگشت خوردن کیفرخواست‌ها از دادگاه به دادسرا را تقلیل دهیم، گفت: باید از آنچه سبب نقص و نقض آرای قضایی در دیوان عالی می‌شود، بکاهیم.

برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده ترور شهید سردار سلیمانی 

اخبار هفته

دادگاه رسیدگی به پرونده محاکمه آمران و عاملان ترور سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ۱۷ شهریورماه در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد.

بخشنامه دادستان کل کشور در مورد کودکان بازمانده از تحصیل

اخبار هفته

دادستان کل کشور در راستای پایش و نظارت بر فرایند آموزش کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل خطاب به دادستان‌های سراسر کشور بخشنامه‌ای صادر کرد.

محکومیت سلاح‌ورزی به حبس و پرداخت جزای نقدی 

اخبار هفته

در پی رسیدگی به پرونده حسین سلاح‌ورزی رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران در دادگاه تجدیدنظر استان تهران با استناد به موارد قانونی و مستندات موجود در پرونده، این فرد به اتهام نشر اکاذیب به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

مهلت ۷۲ ساعته دادستانی تهران برای اعلام اسامی ۱۰۰ متقاضی نمایندگی مجلس با مدرک جعلی به سازمان امور دانشجویان 

اخبار هفته

دادستانی تهران ضمن ورود به موضوع جعلی بودن مدرک تحصیلی بیش از صد نفر از متقاضیان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به اداره کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان دستور داد ظرف مدت ۷۲ ساعت آینده اسامی و اسناد مربوط به افراد مورد اشاره در اختیار دادستانی تهران قرار گیرد.

برگزاری آیین تودیع و معارفه رئیس دیوان عدالت اداری

اخبار هفته

آیین تودیع و معارفه رئیس دیوان عدالت اداری با حضور جمعی از مسئولان و مقامات قضایی برگزار و ضمن تجلیل از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا عابدی به عنوان رئیس جدید دیوان عدالت اداری معرفی شد.

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

اخبار هفته

سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای نشست خبری سه‌شنبه (۲۰ شهریورماه) با خبرنگاران، در رابطه با آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانیف علت افزایس حق التحریر ثبت، آخرین وضعیت پرونده چای دبش، آخرین وضعیت پرونده هواپیمای اوکراینی، آخرین وضعیت پرونده فرمان دیزل و اولین پرونده کاری مشترک دولت و قوه قضاییه توضیحاتی ارائه داد.

هفدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین

اخبار هفته

هفدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، روز سه‌شنبه (۲۰ شهریور ماه) در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به‌صورت علنی برگزار شد.

دروغ جدید درباره مرگ یک زندانی در اوین

اخبار هفته

اخیرا رسانه‌های معاند ادعا کرده‌اند که فردی به نام علیرضا گلی‌پور ۱۷ شهریور ماه در زندان اوین فوت کرده در حالی که این فرد سال ۱۴۰۰ از زندان آزاد شده است.

محکومیت دولت و مقامات آمریکا به دلیل مشارکت در واقعه تروریستی پیشین سیستان و بلوچستان

اخبار هفتهدولت و مقامات آمریکا به دلیل مشارکت در واقعه تروریستی پیشین سیستان و بلوچستان در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل تهران به پرداخت چهار میلیارد و یکصدو سی میلیون دلار محکوم شد.

تکذیب فوت یک زندانی در اثر عفونت ناشی از جراحت ساچمه

 

اخبار هفته

رسانه‌های معاند طی روز‌های اخیر با ایجاد خط خبری گسترده در مورد فردی به نام سارا دلدار سعی خود را برای ورود وی به فهرست بلند بالای کشته‌سازی‌ها به کار بسته‌اند. در این تلاش گسترده ادعا شده خانم دلدار در جریان آشوب‌های سال ۱۴۰۱ مورد اصابت ساچمه قرار گرفته و اخیرا در نتیجه عفونت‌های ناشی از جراحت ساچمه فوت کرده است. سارا دلدار نه تنها در زمان ورود و خروج از زندان هیچ گونه مشکل پزشکی و جسمی نداشته، بلکه در طول دوران محکومیت نیز حتی یک بار به بهداری مستقر در زندان مراجعه نکرده بوده، وی متاسفانه به دلیل مشکلات کبدی و ۸ ماه بعد از آزادی از زندان از دنیا رفته است.

تکذیب خبر ممنوعیت فروش نان به اتباع در بردسیر

نشست رئیس قوه قضاییه با قضات و کارکنان روحانی دادگستری کل استان تهران / برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده ترور شهید سردار سلیمانی / بخشنامه دادستان کل کشور در مورد کودکان بازمانده از تحصیل

دادستان شهرستان بردسیر در رابطه با انتشار خبری مبنی بر «ممنوعیت فروش نان به اتباع بیگانه» در این شهرستان گفت: فروش نان در نانوایی‌های آزاد پز در سطح شهر برای اتباع بلامانع است.

توضیحات رئیس کل دادگستری استان تهران در مورد روند رسیدگی به پرونده فولاد مبارکه

نشست رئیس قوه قضاییه با قضات و کارکنان روحانی دادگستری کل استان تهران / برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده ترور شهید سردار سلیمانی / بخشنامه دادستان کل کشور در مورد کودکان بازمانده از تحصیل

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه اساس کار دستگاه قضا به‌عنوان یک قوه حاکمیتی، قانون است، گفت: مجلس شورای اسلامی با توجه به جایگاه ویژه و نقش اثرگذار خود می‌تواند در تامین نیروی انسانی متناسب و امکانات مورد نیاز به‌منظور ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به مراجعان در دستگاه قضا منشا اثر واقع شود.

برخورد قضایی با سحر دولتشاهی، تهیه‌‎کننده سریال و یک سکوی پخش 

اخبار هفته

درپی انتشار بخش‌هایی از یک سریال در فضای مجازی که در آن سحر دولتشاهی در آن اعمالی خلاف موازین اسلامی انجام می‌دهد، با بازیگر، تهیه‌‎کننده و سکوی منتشرکننده آن برخورد قضایی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *