رئیس کل دادگستری مازندران بر عملیاتی شدن مصوبات شورای قضایی دادگستری استان تاکید کرد

16:36 - 18 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۰۳۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری مازندران بر عملیاتی شدن مصوبات شورای قضایی دادگستری استان تاکید کرد
رئیس کل دادگستری مازندران بر اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات شورای قضایی استان مازندران تاکید کرد و گفت: مصوبات جلسات شورای قضایی بسیار مهم و کاربردی و در حکم دستور قضایی است و دستگاه‌ها مکلف به اجرای آن هستند.

خبرگزاری میزان- عباس پوریانی در سومین نشست شورای قضایی دادگستری استان مازندران با اشاره به مصوبات جلسه قبلی مبنی بر تبیین و آماده‌سازی بستر اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول اظهارکرد: شیوه اطلاع رسانی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول بسیار مهم است در این راستا باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها اعم از ظرفیت صدا وسیما، کانال‌های فضای مجازی و نصب بنر‌های مختلف در شهرها، روستا‌ها و ادارات استفاده کرد.

وی تاکید کرد: هم اکنون بسیاری از اقشار مختلف مردم از این قانون اطلاع کمی دارند یا در صورت اطلاع، ابهاماتی مطرح است که در این راستا فرمانداران، بخشداران و دهیاران و همه دستگاه‌هایی که در این قانون برای آن‌ها تکالیفی دیده شد باید به اداره ثبت در اطلاع رسانی و اجرای بهتر قانون کمک کنند.

پوریانی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی درست، تبیین برکات اجرای قانون، کاهش هزینه‌های مالیاتی و ثبتی، تسهیل امور برای مراجعان و پیش بینی تخفیفاتی برای کشاورزان در تشویق و ترغیب مردم به ثبت رسمی اسناد غیرمنقول بسیار موثر است.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضاییه درباره اجرای برنامه‌های عملیاتی سال بر ارزیابی مستمر برنامه‌های عملیاتی ۱۴۰۳ دادگستری استان ذیل سند تحول و تعالی قضایی تاکید کرد و گفت: اجرای برنامه ها‌ی تحول و تعالی و تصمیم‌گیری درست، نیازمند آمار و اطلاعات درست و دقیق است و آنچه موجب عینیت بخشیدن به این برنامه خواهد شد، تلاش صادقانه و خالصانه همکاران در بخش‌های مختلف قضایی است.

وی، به ورود چند میلیون مسافر درهفته گذشته به استان اشاره کرد و گفت: ورود مسافر و گردشگر به استان فرصتی است که نباید به تهدید تبدیل شود. در این ایام ورود تعداد زیاد مسافر به استان موجب بروز مشکلات متعددی در اراِئه خدمات مختلف به مسافران و مردم بومی شد که می‌طلبد مسئولین ذیربط نگاهی ویژه و کشوری به این استان داشته باشند تا از مشکلاتی که در زمینه‌های مختلف به وجود آمد پیشگیری شود.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: مازندران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *